News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Technative's Stereo / HT set

Started by Technative, March 10, 2015, 22:27:11 PM

Previous topic - Next topic

Onder013

Quote from: Jan on December 08, 2024, 15:36:59 PMAls ik het goed begrijp wordt het een MC element.
Ikzelf ben van Benz Micro Glider M2 (geretipped) naar een Sumiko Olympia gegaan. Deze heb ik nu opgewaardeerd naar een Sumiko Wellfleet. Vind een MM element toch meer muziek maken dan een MC element.

Natuurlijk kan dit je mening zijn, maar ik vraag me dan af welke referentie je hebt. Welke MC elementen heb je gehoord en welke MM elementen. Zeker ook belangrijk is  welke phono-trappen werden gebruikt toen jij die MC en MM elementen hoorde? De verdere samenstelling van de audioset laat ik dan nog maar even voor wat het is.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Technative

Quote from: Maikel on December 08, 2024, 15:50:33 PMCool verhaal! Dus een nieuwe Stoet versterker en een nieuwe draaitafel met de bestaande speakers Paco??
Das wel spannend zeg. Ben benieuwd
Qua element; er zijn zoveel mooie opties. Vind persoonlijk MC altijd meer details/accuratere presentatie geven maar dat is een persoonlijke keuze. Ben wel benieuwd welke je gaat kiezen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hee Maikel,

Nee, zo rigoreus  gaat het gelukkig niet. Het gaat om alleen de draaitafel  :smiley:

Ik ga af op advies welke ik heb gekregen. Met mijn muziekvoorkeur past een MC beter dan een MM (lichter element, sneller en betere detailweergave). Vandaar mijn voorkeur voor een MC.

Heb helaas weinig vinyl ervaring afgezien van mijn eigen draaitafel. Kan niet terugvallen op een breed scala aan elementen welke ik gehoord heb dus kan niet heel makkelijk die knoop doorhakken. Ben al blij dat er nu slechts 4 elementen op de shortlist staan.
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Technative

Quote from: Jan on December 08, 2024, 15:36:59 PMAls ik het goed begrijp wordt het een MC element.
Ikzelf ben van Benz Micro Glider M2 (geretipped) naar een Sumiko Olympia gegaan. Deze heb ik nu opgewaardeerd naar een Sumiko Wellfleet. Vind een MM element toch meer muziek maken dan een MC element.

Ik heb je verhaal gevolgd en gelezen Jan. Ieder zijn voorkeur. Ik ben afgegaan op adviezen van anderen die meer ervaring hebben dan ik, waaronder Rik zelf.
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

AudioEnZo

Prachtig verhaal Paco en mooi dat je in zo'n audiofiel walhalla bent geweest  :grin:  Zo noem ik min huiskamer ook altijd "het paleis der audiofiele vreugde"  :laugh:

Ben zeer benieuwd hoe je de nieuwe draaitafel gaat beleven, keep us posted!

Technative

Quote from: AudioEnZo on December 08, 2024, 22:49:14 PMPrachtig verhaal Paco en mooi dat je in zo'n audiofiel walhalla bent geweest  :grin:  Zo noem ik min huiskamer ook altijd "het paleis der audiofiele vreugde" 

Ben zeer benieuwd hoe je de nieuwe draaitafel gaat beleven, keep us posted!
Haha, dank en komt goed Rene!

Maikel

Quote from: Technative on December 08, 2024, 17:29:46 PMHee Maikel,

Nee, zo rigoreus  gaat het gelukkig niet. Het gaat om alleen de draaitafel  :smiley:

Ik ga af op advies welke ik heb gekregen. Met mijn muziekvoorkeur past een MC beter dan een MM (lichter element, sneller en betere detailweergave). Vandaar mijn voorkeur voor een MC.

Heb helaas weinig vinyl ervaring afgezien van mijn eigen draaitafel. Kan niet terugvallen op een breed scala aan elementen welke ik gehoord heb dus kan niet heel makkelijk die knoop doorhakken. Ben al blij dat er nu slechts 4 elementen op de shortlist staan.
4 elementen is al een flinke hap hoor, succes, weet je al welke je gaat testen?
Had even online gekeken, erg mooie draaitafel inderdaad hoor, dat gaat genieten worden
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Technative

Quote from: Maikel on December 11, 2024, 12:15:41 PM4 elementen is al een flinke hap hoor, succes, weet je al welke je gaat testen?
Had even online gekeken, erg mooie draaitafel inderdaad hoor, dat gaat genieten worden

Ik hoop de mogelijkheid te krijgen om te kunnen testen of vooraf te luisteren. Het contact met Rik verloopt wat moeizaam. Die man is dusdaniog druk dat elke belpoging en terugbelverzoeken verzanden in een notitie en mails die ik stuur blijven onbeantwoord.

Een prachtig product, maar de customer journey zou wat beter kunnen dus!

Maikel

Quote from: Technative on December 11, 2024, 13:50:24 PMIk hoop de mogelijkheid te krijgen om te kunnen testen of vooraf te luisteren. Het contact met Rik verloopt wat moeizaam. Die man is dusdaniog druk dat elke belpoging en terugbelverzoeken verzanden in een notitie en mails die ik stuur blijven onbeantwoord.

Een prachtig product, maar de customer journey zou wat beter kunnen dus!
Dat is wel jammer inderdaad. Wellicht is de speler dusdanig populair dat ze t er even 'erg druk' mee hebben. Hoop dat je binnenkort kan testen

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Technative

Quote from: Maikel on December 11, 2024, 14:14:26 PMDat is wel jammer inderdaad. Wellicht is de speler dusdanig populair dat ze t er even 'erg druk' mee hebben. Hoop dat je binnenkort kan testen

Ze worden met de hand gebouwd en dat kost tijd. Beetje slachtoffer van z'n succes dus.

Maikel

Quote from: Technative on December 11, 2024, 14:30:13 PMZe worden met de hand gebouwd en dat kost tijd. Beetje slachtoffer van z'n succes dus.
Ja die zegswijze zocht ik haha. Das wel een goed teken maar wat minder praktisch voor jou
Keep us posted!

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Technative

Heb midden december bij de vrienden van Ali Express een hoofdtelefoonkabel besteld voor mijn Audio Technica ATH-MSR7 hoofdtelefoon. Het is een Open Heart 16 core kabel geworden met grote jack plug en MSDS connectoren aan de hoofdtelefoon kant. Ik ga deze kabel in mijn studio gebeuiken, dus niet (echt) voor hifi.

Zojuist is de kabel binnen gekomen en ben zeer aangenaam verrast. Heb de kabel nog niet beluisterd, maar optisch lijkt het een topper! De kabel is mooi gevlochten, zijde-achtig afgewerkt, voelt zwaarder aan dan je zou verwachten en de connectoren zijn fraai gemonteerd en afgewerkt.

Ook wordt er een handige pouch meegeleverd zodat de kabel netjes opgeborgen kan worden.

Ziet er top uit, nu nog even beluisteren hoe 'ie klinkt

Technative

Quote from: Technative on December 08, 2024, 15:13:52 PMZo, voor het eerst na lange tijd weer eens een berichtje van mijn kant op het forum want heb wel iets te melden. Iets dat speelt sinds de zomer eigenlijk.

In augustus ben ik met mijn vrouw eens heerlijk gaan lunchen bij Publique in Den Haag. Lekker gegeten en heel gezellig! Na afloop van de lunch zijn we nog even lekker door het centrum gaan wandelen. Publique ligt op een paar minuutjes lopen van de Elandstraat, alwaar Rik Stoet is gevestigd.

Een jaar of 6 a 7 geleden heb ik op de audiobeurs in Veldhoven voor het eerst kennis gemaakt met de Takumi draaitafel en sindsdien is dat apparaat altijd in mijn hoofd blijven spoken. Er stonden op die beurs sets die enorme kapitalen kostten, maar die werden (naar mijn oordeel) volledig zoekgespeeld door de Takumi met een buizenversterker en bescheiden luidsprekers. Die set maakte gewoon muziek!

En nu, een jaar of 7 later, liep ik op een zonnige dag met mijn lieftallige arm in arm in centrum Den Haag. Zonder planning vooraf, gewoon "oh, die toko zit hier om de hoek, zullen we even kijken?"...

Bij binnenkomst trof ik Rik (the man, the myth, the legend...) in eigen persoon achter de balie. Vertelde hem over Veldhoven en hij nodigde ons uit naar boven, alwaar hij een luisterruimte heeft. Na de trap opgelopen te zijn werd ik een walhalla gewaar aan buizen versterkers, phono trappen, luidsprekers in vele formaten en vormen en... de Takumi Level 2.1 DC!

Wauw, wat een prachtig apparaat is dat... Het weerzien bracht meteen weer vlinders in mijn buik.

"Ga lekker zitten, dan ga ik even koffie halen. En zet ondertussen maar even een plaatje op", klonk het. En zo zat ik met m'n vrouw op een bank in een soort audio-walhalla. Totaal onvoorbereid en zonder vooraf bedacht plan. Gelukkig zag ik Dark Side in de platenbak staan, dus die maar even opgezet.

Flikt 'ie het gewoon weer! Diezelfde kriebels als destijds op de audiobeurs kreeg ik ook nu weer! Ook hier weer een eenvoudige buizenversterker met boekenplank luidsprekers (ook een ontwerp van Rik zelf overigens). Jeetje man, dit speelt de sterren van de hemel!

Kippevel. Inmiddels was Rik terug met de koffie en hij naam plaats bij ons. Nadat de laatste track was uitgestorven begonnen we wat te praten over mijn set, de componenten en bekabeling en mijn huidige draaitafel (Pro-Ject Debut Carbon).

Geen verkoopverhaal, geen pushen of andere commerciele bullshit. Rik vertelt gewoon graag over zijn geesteskindje en het idee achter designkeuzes, over fouten die gemaakt zijn en hoe hij die in de revisies heeft opgelost (een stalen ring in een titanium bus komt na verloop van tijd vast te zitten door verschil in rek en krimp met temperatuurwisselingen, de nieuwe schakelaar voor 33/45 rpm, de nieuwe motor en ophanging, enzovoorts). De 2.1 versie komt toch wel erg dicht in de buurt van hoe het moet zijn. De max wat mogelijk is op dit platform. De Takumi level 3 kom binnenkort / is uit en die gaat nog net een stapje verder, maar je moet van goede huize komen (en een flink kostbaar element gebruiken) om dat eruit te halen.

Mijn vrouw loopt even naar de installatie toe om ook eens naar de draaitafel te kijken. "Die is wel mooi. Veel mooier dan dat apparaat dat je nu hebt staan!", zegt ze.

En zo is het. De Pro-ject (met Ortofon Red) speelt prima, maar is niet een bijzonder apparaat om te zien. De Takumi straalt klasse uit. En laat dat ook horen!

Vervolgens klinkt het "Wat kost deze?"... en vervolgens "Zullen we het maar gewoon doen?"...

Met als gevolg dat ik nu al sinds 17 augustus op hete kolen zit! Hij zou nog deze maand moeten komen, dus ik ben heel benieuwd.

Wordt vervolgd!  :smiley:
Na mijn eerder gepassioneers verhaal nog eens teruggelezen te hebben kan ik stellwn dat ik echt wel een eindbaas ben in verwachtingsmanagement... en dat is maar goed ook, want ik heb de draaitafel nog steeds niet mogen ontvangen. Contact krijgen met Rik is ook schier onmogelijk overigens. Ik wil hem heel graag spreken om tot een elementselectie te komen, maar hij (1) heeft het zo druk gehad / (2) neemt niet de moeite of / (3) is dusdanig verstrooid dat hij daar nog steeds niet aan toegekomen is (geen idee of het 1, 2 of 3 is). Zelfs met 25 belpogingen en 8 emails ben ik er niet in gealaagd Rik te bereiken. Zijn medewerkers kennen me inmiddels bij de voornaam en als ik bel hoor ik steevast "oh, heeft hij nog niet gebeld? Ik laat weer met koeieletters een notitie voor hem achter... sorrie!"

Begin december heb ik de toezegging gehad dat hij zich er hard voor ging maken dat ik 'm nog voor het einde van het jaar zou hebben, maar dat is niet gelukt (tenzij hij wellicht op 2025 doelde...).

Nog steeds zeer overtuigd van het product, dat heeft echt mijn hart gestolen. Maar ik heb zo'n idee dat de backoffice van de firma Stoet dusdanig met touwtjes aan elkaar hangt dat de customer journey daaronder te lijden heeft.

Ik wacht gewoon geduldig af. Uiteindelijk zal het goed komen en ik wacht nu al sinds 17 augustus, dus het kan niet lang meer duren... toch? ...

Onder013

Quote from: Technative on January 07, 2025, 20:43:58 PMNa mijn eerder gepassioneers verhaal nog eens teruggelezen te hebben kan ik stellwn dat ik echt wel een eindbaas ben in verwachtingsmanagement... en dat is maar goed ook, want ik heb de draaitafel nog steeds niet mogen ontvangen. Contact krijgen met Rik is ook schier onmogelijk overigens. Ik wil hem heel graag spreken om tot een elementselectie te komen, maar hij (1) heeft het zo druk gehad / (2) neemt niet de moeite of / (3) is dusdanig verstrooid dat hij daar nog steeds niet aan toegekomen is (geen idee of het 1, 2 of 3 is). Zelfs met 25 belpogingen en 8 emails ben ik er niet in gealaagd Rik te bereiken. Zijn medewerkers kennen me inmiddels bij de voornaam en als ik bel hoor ik steevast "oh, heeft hij nog niet gebeld? Ik laat weer met koeieletters een notitie voor hem achter... sorrie!"

Begin december heb ik de toezegging gehad dat hij zich er hard voor ging maken dat ik 'm nog voor het einde van het jaar zou hebben, maar dat is niet gelukt (tenzij hij wellicht op 2025 doelde...).

Nog steeds zeer overtuigd van het product, dat heeft echt mijn hart gestolen. Maar ik heb zo'n idee dat de backoffice van de firma Stoet dusdanig met touwtjes aan elkaar hangt dat de customer journey daaronder te lijden heeft.

Ik wacht gewoon geduldig af. Uiteindelijk zal het goed komen en ik wacht nu al sinds 17 augustus, dus het kan niet lang meer duren... toch? ...

Misschien nog een "Stoet" wachtenden voor je?
Ik heb echt bewondering voor je geduld. Het moet voor jou wel je droomdraaitafel zijn, om zo veel geduld te hebben. Lange levertijden, alla, maar simpelweg geen contact krijgen zou voor mij het einde van de klant-leverancier-relatie zijn. Op naar een mooie nieuwe Thorens :grin:
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Marius

Ik had dezelfde ervaring in Veldhoven met deze draaitafel (en speakers). Ik dus ook naar Rik maar na wat onduidelijkheid over de levertijd voelde ik de bui al hangen en ben voor een Rega gegaan. Jammer is dat.

AudioEnZo

Quote from: Technative on January 07, 2025, 20:43:58 PMNa mijn eerder gepassioneers verhaal nog eens teruggelezen te hebben kan ik stellwn dat ik echt wel een eindbaas ben in verwachtingsmanagement...
Geduld is dan wel een schone zaak....
Quote from: Technative on January 07, 2025, 20:43:58 PM(tenzij hij wellicht op 2025 doelde...).
....maar het kan ook te gek hè  :shocked:

Ik hoop voor je dat er toch wel wat schot in gaat komen binnenkort!

SMF spam blocked by CleanTalk