News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Technative's Stereo / HT set

Started by Technative, March 10, 2015, 22:27:11 PM

Previous topic - Next topic

Technative

Quote from: Frank2 on March 28, 2015, 13:37:45 PM
Andere speakers geven een aanmerkelijk krachtige sound,grootser, voller dan wat je nu gewend bent.

Leen van Jan even zijn speakers dan weet je wat ik bedoel.

Ongetwijfeld staat me nu dezelfde ervaring te wachten als Frank met zijn grotere Millon's, maar ik ben op dit moment helemaal gelukkig met hoe het klinkt.

Dit is voor het eerst in lange tijd dat alles klopt. Als ik andere / grotere luidsprekers aanschaf is het maar weer afwachten hoe dat akoestisch gaat uitpakken in mijn woonkamer. Het is een gok en ik weet niet of ik op dit moment bereid ben die gok te nemen met alles wat er speelt. Ik ben zakelijk extreem druk, mijn zoon is net goed ziek geweest en zo spelen er nog wel meer dingen. Wil er nu even geen gehannes bij hebben. Moet alleen de sub nog ff opnieuw inmeten maar dat doe ik morgen wel. Nu eerst ff genieten!  ;)
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Frank2

Dat is wel het gevaar als je grotere speakers thuis beluisterd
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Vik

Netjes!

Quote from: Technative on March 28, 2015, 13:14:03 PM
Nog een bevinding is dat de sound in mijn set weer helemaal terug lijkt! Het klinkt volwassen, krachtig, dynamisch en detailrijk.

Wel merk ik dat het laag wat te sterk aangezet wordt, maar dat is een kwestie van de sub opnieuw inmeten. Er is een boel gebeurd in mijn woonkamer dus de akoestiek is wat veranderd.

Ik ben nu James Blake aan het beluisteren met de prachtige track "Digital Lion" van het evenzo prachtige album "Overgrown" (een absolute aanrader voor alle electro-fans overigens!). De ruimtelijkheid, detailweergave, dynamiek en breedte in de stem en de minieme details van achtergrond geluidjes en effecten komen weer heerlijk uit de tweeters schallen. Na de verhuizing leek m'n set wat ingekakt na een aanvankelijke boost. De set heeft nu 2 weken lang onafgebroken gespeeld en nu klinkt alles weer hoe ik het graag hoor!

De sub nog even opnieuw inmeten en dan zou het wel eens een heel stuk richting subliem kunnen gaan!  :rock:

Nu eerst nog even lekker wat muziek luisteren...  :music:
Elac 609 CE* CM Elac CC200.2* Elac BS 243* JL Fathom F113*Pioneer KRP-500M*CM Marantz MM 8077*CM Marantz AV 8802*CM Denon DBT-3313*Jvg bekabeling*Kimber Kable Monocle XL*

Technative

Yup! Zeer content! Elac-Marantz combi bewijst zicht weer helemaal!  :thumbsup: :wow:
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

xander32

T.z.t., nadat je eerst hier in 't Land van Maas & Waal bent geweest,  maar een x in de herhaling. Want ik heb nog steeds het vermoeden dat de vorige x een valse start betrof.

Fijn dat je nu weer ontspanning kan vinden in de muziek.

Quote from: Technative on March 28, 2015, 13:44:33 PM
Ongetwijfeld staat me nu dezelfde ervaring te wachten als Frank met zijn grotere Millon's, maar ik ben op dit moment helemaal gelukkig met hoe het klinkt.

Dit is voor het eerst in lange tijd dat alles klopt. Als ik andere / grotere luidsprekers aanschaf is het maar weer afwachten hoe dat akoestisch gaat uitpakken in mijn woonkamer. Het is een gok en ik weet niet of ik op dit moment bereid ben die gok te nemen met alles wat er speelt. Ik ben zakelijk extreem druk, mijn zoon is net goed ziek geweest en zo spelen er nog wel meer dingen. Wil er nu even geen gehannes bij hebben. Moet alleen de sub nog ff opnieuw inmeten maar dat doe ik morgen wel. Nu eerst ff genieten!  ;)

Pass-ion

Mooi te lezen dat alles weer nu lekker en goed naar je zin klinkt Paco  :thumbsup:
Het is knap frustrerend als de set niet klinkt zoals je het wenst, en zeer zeker als je niet weet wat de exacte reden, of beter gezegd de oplossing is  :nopompom:

Heb hier de laatste dagen ook met ''mixed feelings'' rondgelopen omdat er door de komst van de andere streamer toch een aantal zaken klankmatig veranderd waren.
Gisteren en vandaag bezig geweest met een aantal aanpassingen en het klinkt nu weer helemaal zoals ik het wil  ;)

The more you love your decisions the less you need others to love them

Eddye

Quote from: Pass-ion on March 28, 2015, 14:51:31 PM
Mooi te lezen dat alles weer nu lekker en goed naar je zin klinkt Paco  :thumbsup:
Het is knap frustrerend als de set niet klinkt zoals je het wenst, en zeer zeker als je niet weet wat de exacte reden, of beter gezegd de oplossing is  :nopompom:

Heb hier de laatste dagen ook met ''mixed feelings'' rondgelopen omdat er door de komst van de andere streamer toch een aantal zaken klankmatig veranderd waren.
Gisteren en vandaag bezig geweest met een aantal aanpassingen en het klinkt nu weer helemaal zoals ik het wil  ;)

Moet je andere zaken veranderen/aanpassen omdat de Pioneer streamer toch niet het gewenste resultaat geeft?
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

Pass-ion

Quote from: Eddye on March 28, 2015, 14:53:51 PM
Moet je andere zaken veranderen/aanpassen omdat de Pioneer streamer toch niet het gewenste resultaat geeft?

Dat hij ook als pure renderer vooral ''anders'' klinkt dan de SBT is sowieso een feit. Personen die roepen dat er geen klankmatig verschil zit tussen renderers (dus zonder gebruik makende van een evt. aanwezige interne dac) moeten hoognodig maar eens wat meer gaan testen of hun oren beter gebruiken  :-)

Wat opvalt aan klankmatige verschillen tussen de SBT en Pio N70A (ook gelinkt aan mijn eigen dac) is dat de N70A veel gedetailleerder, vloeiender, en vooral ''schoner'' en meer gepolijst klinkt. Deze verschillen hoorde ik ook een aantal maanden geleden toen ik hier de Moon 180 MiND van forumlid Onder013 kon vergelijken met de SBT.
Doordat de SBT wat meer hoorbare ruwe kantjes had heb ik gedurende de periode dat ik met de SBT speelde mijn bekabeling etc. zo gefinetuned dat het helemaal naar mijn zin was. Idem dito met de glasplaat onder de Pass; ook dit was daadwerkelijk een verbetering toen ik speelde met de SBT, maar doordat de N70A zo gedetailleerd en vooral schoon klinkt werden de op de SBT gerichte aanpassingen een beetje to much naar mijn zin.
Een flinke hoeveelheid detail vind ik altijd wenselijk, mits dit maar verwerkt zit in een sound die ook nog eens de nodige ''schwung'' en muzikaliteit laat horen.
Gisteren ben ik bezig geweest met het Ikea bamboe onder mijn versterker en dit had een impact op de klankeigenschappen zoals ik dat van tevoren nooit had verwacht; gloedvol, organisch, en hoorbaar meer energie en gemak in de weergave. De Adam,s zijn daarbij een ontzettend goed analyse ''tool''; laten meteen haarfijn horen wat er veranderd is en geven mij exact een beeldvorming waar de pijnpunten liggen.

Ook had ik nog een aantal IeGo 8085 (gold) connectoren aan mijn netkabels (de Lapp 781) zitten die ik verwisseld heb voor het type 8055 (koper) en het verschil wat dat opleverde was net zo indrukwekkend als het bamboe onder de versterker  :thumbsup:
Nu speelt de set weer helemaal zoals ik dat wil; veel drive, erg gedetailleerd, een goede plaatsing, en een mid/laag met voldoende body en definitie  :inlove:

xander32

... en daarmee is de NA70 een blijvertje ?

Pass-ion

Quote from: xander32 on March 28, 2015, 16:13:08 PM
... en daarmee is de NA70 een blijvertje ?

Denk het wel, het speelt nu erg lekker en ik verwacht met de nodige speeluren nog wat toename van een aantal zaken  :-)

Technative

Afgelopen weekend heb ik de subwoofer opnieuw ingemeten vanwege de verschuiving met meubels en de gewijzigde akoestiek. Het laag klonk veel te dominant en een beetje "boemerig". De curve die ik had na de laatste keer inmeten was echt retestrak, dus ik was heel benieuwd of het resultaat nu ook zo mooi zou zijn.

De curve bleek nu iets minder strak, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat. Het laag klinkt mooi strak en gedetailleerd. De track "Digital Lion" van het prachtige album "Overgrown" van James Blake bevat een heel snel laag baslijntje. Deze specifieke baslijn kan al snel als een lange noot klinken, maar in mijn set zijn alle individuele noten gemakkelijk te horen. Zeer tevreden met het resultaat dus!

In de afbeelding geeft de bovenste lijn het resultaat (de output) weer en de onderste lijn geeft aan wat de bijsturing / aanpassing is. Prima resultaat denk ik zo! Van 15Hz tot 200Hz een mooie strakke lijn met maximaal 3dB verschil. Ik ben happy met de laagweergave!  :pompom:

Pass-ion

Quote from: Technative on March 31, 2015, 16:07:41 PM
Afgelopen weekend heb ik de subwoofer opnieuw ingemeten vanwege de verschuiving met meubels en de gewijzigde akoestiek. Het laag klonk veel te dominant en een beetje "boemerig". De curve die ik had na de laatste keer inmeten was echt retestrak, dus ik was heel benieuwd of het resultaat nu ook zo mooi zou zijn.

De curve bleek nu iets minder strak, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat. Het laag klinkt mooi strak en gedetailleerd. De track "Digital Lion" van het prachtige album "Overgrown" van James Blake bevat een heel snel laag baslijntje. Deze specifieke baslijn kan al snel als een lange noot klinken, maar in mijn set zijn alle individuele noten gemakkelijk te horen. Zeer tevreden met het resultaat dus!

In de afbeelding geeft de bovenste lijn het resultaat (de output) weer en de onderste lijn geeft aan wat de bijsturing / aanpassing is. Prima resultaat denk ik zo! Van 15Hz tot 200Hz een mooie strakke lijn met maximaal 3dB verschil. Ik ben happy met de laagweergave!  :pompom:

Goed bezig  :clapping:

Technative

Gisteren weer eens naar de Ikea geweest voor een schoenenrek en schoenenkast voor m'n vrouw, maar ik heb een mooi paneeltje voor onder m'n center gescoord! Nu staan alle componenten op het meubel mooi op een bamboe plaat, de "Audio Performance Tonality Improvement Tremble Low Impact Grade"

Technative

Vandaag weer eens (sinds lange tijd) de Media Markt binnen geslenterd. Heeft weer een hoop centjes gekost...

Naast een aantal leuke blurays heb ik ook een Chromecast en een tweede NAS aangeschaft. Van de Chromecast weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Ga het in ieder geval niet gebruiken voor het streamen van audio; meer filmpjes en andere "nice to have" spul.

Het tweede NAS is een Synology DS214se en wordt ingezet als RTRR. Deze gaat m'n waardevolle data (zowel zakelijke data als muziek en foto's) vanaf z'n grote broer (een Synology DS2413+) backuppen en veiligstellen in geval van disaster. Het NAS was zo'n koopje dat ik 'm niet kon laten staan en met 2 oude schijven erin geeft dat toch weer wat extra bedrijfszekerheid.

Dorpie

SMF spam blocked by CleanTalk