News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Zet je componenten op bamboe

Started by Onder013, March 10, 2015, 01:12:44 AM

Previous topic - Next topic

Onder013

Quote from: Dorpie on March 10, 2015, 13:15:37 PM
Quote from: Onder013 on March 10, 2015, 11:26:52 AM
Quote from: QuattroNL on March 10, 2015, 11:07:51 AM
Quote from: Onder013 on March 10, 2015, 10:15:09 AMAltijd in voor zo'n test. Ben stiekem ook wel nieuwsgierig naar de CA plaat 8) :)
Als jij zo'n Ikea plaat meeneemt dan gaan we een keer wat afspreken.
Iemand anders nog andere interessante dempingsspullen/platen die we gelijk mee kunnen nemen?

Hans met de Suzy Wong?

Ik zorg voor de Ikea plaat en blokjes om de voeten van de vloer te krijgen.

:thumbsup:

Ik hoop niet dat je in het hoge Noorden woont? Zelf woon ik in regio Rotterdam
waarvoor de suzy wong testen?
dat heeft toch geen zin in zon vergelijk?
:R

Nee, misschien heb je daar wel gelijk in. De 'werking' is anders. Het ding blijft mij intrigeren en wellicht heb ik hem daarom genoemd.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Dorpie

Quote from: Onder013 on March 10, 2015, 13:30:45 PM
Quote from: Onder013 on March 10, 2015, 10:15:09 AMAltijd in voor zo'n test. Ben stiekem ook wel nieuwsgierig naar de CA plaat 8) :)
Iemand anders nog andere interessante dempingsspullen/platen die we gelijk mee kunnen nemen?

Hans met de Suzy Wong?

Nee, misschien heb je daar wel gelijk in. De 'werking' is anders. Het ding blijft mij intrigeren en wellicht heb ik hem daarom genoemd.
zoals gezegd,toevallig is het bamboe geworden..(om meerdere redenen,maar dat doet er even niet toe.  :thumbsup: )
maar de sw tegel/plank heeft niks te doen met trillingen.

daarvoor is hij niet zo gebouwd/ontworpen,en is in die zin ook niet te vergelijken.

Onder013

Quote from: Dorpie on March 10, 2015, 13:34:30 PM
Quote from: Onder013 on March 10, 2015, 13:30:45 PM

Hans met de Suzy Wong?

zoals gezegd,toevallig is het bamboe geworden..(om meerdere redenen,maar dat doet er even niet toe.  :thumbsup: )
maar de sw tegel/plank heeft niks te doen met trillingen.

daarvoor is hij niet zo gebouwd/ontworpen,en is in die zin ook niet te vergelijken.

Tot dat inzicht kwam ik ook dankzij je eerdere opmerking :thumbsup:
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

QuattroNL

Quote from: Kingpin on March 10, 2015, 12:04:18 PM
Ik zit al langer aan te denken om eens een compleet "floating" systeem te maken met magneten.
Dus dat deze volledig "zweeft" en op de plaats wordt gehouden met magneten.
Nadeel zijn dan weer de magneten die eventueel kunnen storen ....
Leuk als test maar ik voorzie wat nadelen (wat je zelf ook al noemt: dat magnetisme)

Quote from: Dorpie on March 10, 2015, 13:34:30 PMmaar de sw tegel/plank heeft niks te doen met trillingen.
Dan is mijn CA plaat net zo min te vergelijken.
Het lijkt me gewoon leuk om dempingsplaten (in het algemeen) te testen. De verschillen worden dan mogelijk al snel duidelijk.
Stereospul: Marantz PM15S2-LE - Totem Arro - Squeezebox Touch (+BOTW) - Oppo BDP83. Kabels: Nordost Superflatline - JIB Germany - W&M AC01 - Alpha3+Furutech. Tweaks: Crusade Audio Diamond II dempingsplaat - Crusade Audio cable clamps - Audio stroomgroep (Furutech wcd, Siemens zekering, Belden kabel)

Dorpie

QuoteDan is mijn CA plaat net zo min te vergelijken.
Het lijkt me gewoon leuk om dempingsplaten (in het algemeen) te testen. De verschillen worden dan mogelijk al snel duideli

de sw tegel is geen dempingstegel.

chansig

Is een beetje als Appels met Honden vergelijken.

Gr Hans

Onder013

Quote from: chansig on March 10, 2015, 21:48:02 PM
Is een beetje als Appels met Honden vergelijken.

Gr Hans

Appels en honden zijn prima te vergelijken zolang je maar gelijke elementen vergelijkt.

Met Dennis nog even kortgesloten: we gaan geen honden vergelijken met appels :)
Synergie:

QuattroNL

Het zijn allemaal tegels en ze doen iets met het geluid.
Voor mij interessant genoeg om dat eens zelf te ervaren en wellicht ook leuk voor anderen.
Ik ben niet op zoek naar een winnaar ofzo. Gewoon leuk experimenteren.
Stereospul: Marantz PM15S2-LE - Totem Arro - Squeezebox Touch (+BOTW) - Oppo BDP83. Kabels: Nordost Superflatline - JIB Germany - W&M AC01 - Alpha3+Furutech. Tweaks: Crusade Audio Diamond II dempingsplaat - Crusade Audio cable clamps - Audio stroomgroep (Furutech wcd, Siemens zekering, Belden kabel)

Dorpie

Quote from: QuattroNL on March 10, 2015, 23:22:47 PM
Het zijn allemaal tegels en ze doen iets met het geluid.
Voor mij interessant genoeg om dat eens zelf te ervaren en wellicht ook leuk voor anderen.
Ik ben niet op zoek naar een winnaar ofzo. Gewoon leuk experimenteren.
het gaat ook niet om een winnaar..
het gaat er om,dat je niet instant een verschil vaak hoort.

dus eerst moet je weten hoe of wat het doet,om het te kunnen vergelijken.

als je zegt het zijn allemaal tegels en ze doen wat met het geluid,dan trek ik een tegel uit de stoep en gaan we die vergelijken,want die eventuele werking ligt dichterbij de werking van de hierboven genoemde bamboe tegel.

even cru gezegd  :/

ik snap jouw antwoord ook wel..maar het vergelijk heeft weinig zin om te doen omdat het een tijd nodig heeft.

QuattroNL

Met de CA plaat hoor je direct verschil.
Met de bamboeplaten dus niet begrijp ik? Ook dat is interessant  8)

En als een stoeptegel ook (positief) effect heeft dan vind ik dat ook interessant.

Frank2

Ik had inderdaad begrepen dat sommige tegels zoals de susiwong tijd nodig heeft om te settelen. Dan kun je inderdaad die tegel niet vergelijken met andere tegels. Tenzij je met de sw begint omdat deze er al weken onder ligt.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Frank2

Ik ben er van overtuigd dat tegels een klank verschil maken. Het is maar de vraag of je dit zoekt, ik in ieder geval niet. Afgezien van de sw tegel doen vele tegels cq onder zetters hetzelfde nl het geluid schoner maken.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Dorpie

Quote from: QuattroNL on March 11, 2015, 13:53:14 PM

En als een stoeptegel ook (positief) effect heeft dan vind ik dat ook interessant.
:O

heb ik ergens gezegd dat je geen verschil hoort met bamboe?

ik geef alleen iets aan..

QuattroNL

Quote from: Dorpie on March 11, 2015, 16:25:28 PM

Nee, ik doelde op het woordje 'direct'. Dus de bamboeplaten hebben tijd nodig om hun verschil te laten horen, de CA platen laten het verschil direct horen.

Dorpie

Quote from: QuattroNL on March 11, 2015, 17:03:57 PM
Quote from: Dorpie on March 11, 2015, 16:25:28 PM

Nee, ik doelde op het woordje 'direct'. Dus de bamboeplaten hebben tijd nodig om hun verschil te laten horen, de CA platen laten het verschil direct horen.
ik zeg ook niet dat andere bamboeplaten niet een direct verschil laten horen als trillingsplaat.

maar de sw plaat is NIET als trillingsdemper gebouwd en is dus ook zodanig niet ontworpen.
(toevallig) is deze van bamboe..verder kan je elk vergelijk vergeten.