News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Het platen was en schoonmaaktoebehoren topic

Started by Eddye, March 09, 2015, 21:00:41 PM

Previous topic - Next topic

Onder013

Quote from: stereotypisch on July 16, 2024, 17:28:16 PMai, dat is idd prijzig..
Vond je de Watson zonder de transparante buis veel minder goed presteren?

Om nu weer een gat er in te boren, weet niet zo goed hoe dat zit met garantie.

De afzuigbuis van de Watson's is zeker van een mindere kwaliteit dan die van VPI. Niet alleen omdat de buis niet transparant is, maar ook omdat op de buis bij het begin en eind van de sleuf oneffenheden en lijmresten zitten die het vinyl kunnen beschadigen. Zeker een punt om te checken als je een Watson's gebruikt.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

stereotypisch

Is het sowieso een flinke upgrade tov de Knosti?
Dan wil ik het toch wel overwegen.
Ik ben niet super ontevreden maar hoor wel bij sommige platen dat het niet perfect schoon wordt (zeker bij hele oude platen en daar heb ik er ook best wat van).
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Onder013

Quote from: stereotypisch on July 16, 2024, 18:30:01 PMIs het sowieso een flinke upgrade tov de Knosti?
Ik ben niet super ontevreden maar hoor wel bij sommige platen dat het niet perfect schoon wordt (zeker bij hele oude platen en daar heb ik er ook best wat van).

Absoluut een grote upgrade, zowel qua resultaat als minder gedoe.

Heb je de PM gezien die ik je gestuurd heb?
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Jan

Quote from: Onder013 on July 13, 2024, 19:24:44 PMWaarschuwing:
Ik zag bij het tot in detail bekijken van de bij de Watson's geleverde afzuigbuis iets dat het vinyl kan beschadigen. In de sleuf op de buis aangebrachte velours strippen, zijn in beide uiteinden uitgeharde en overtollige lijmresten. Deze kunnen het vinyl dat gereinigd wordt beschadigen. Geen idee of dit exemplarisch is of vaker aanwezig is.

Verder: ben zeer blij met de omgebouwde transparante VPI afzuigbuis. Een echte stap omhoog in kwaliteit en functionaliteit.

Heb bij mijn Watson afzuigbuis geen lijmresten buiten het vilt gezien. Het zag er schoon uit.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Wellfleet MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Maikel

Quote from: stereotypisch on July 16, 2024, 18:30:01 PMIs het sowieso een flinke upgrade tov de Knosti?
Ja ik verwacht ook zeker een groot verschil.
Ik had destijds m'n platen laten schoonmaken met een platenwasser die een draad door de buis liet lopen, ik herkende m'n platen niet meer terug zo'n groot verschil. Vooral ook nieuwe platen
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

SMF spam blocked by CleanTalk