News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Kingpin's Showcase

Started by Kingpin, March 08, 2015, 23:16:24 PM

Previous topic - Next topic

Onder013

Ha Eric,

Wil je iets meer vertellen over de reden dat je het eindversterker gedeelte van de Naim wilt vervangen door een zelfbouw?
Uiteraard leuk en interessant om te doen, maar zijn er ook geluidstechnische redenen?

Ik ken de tripath van inmiddels flink wat jaren geleden. Verbazingwekkend wat dit deed aan een hoog rendement luidspreker.

Ben heel benieuwd hoe het zal worden. Jou een beetje kennend verwacht ik weer een technisch hoogstandje.

Volgmodus aan.

Succes en veel bouwplezier Eric
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Kingpin

Hoi Henk,

Heb eigenlijk 2 redenen. Ten eerste ... ik wil wat te bouwen hebben :D
Ten tweede, de Naim klinkt gewoonweg goed maar op iets hogere volume komen de tekortkomingen naar boven.
Ik wilde graag nog eens een echt goede klasse A bak bouwen en ben daar ook zeer druk mee bezig geweest om dit alles uit te zoeken.
Heb alles op papier en kan 'm in principe zo bouwen, dat is echt een top amp op basis van het ontwerp van Nelson Pass met een aantal wijzigingen qua componenten keuze en dan in volledig dual mono ontwerp.
Maar al die componenten moeten ook nog fatsoenlijk in een kast.
Uiteindelijk qua ping ping en de grootte heb ik voor een ander ontwerp gekozen.

Ik wilde niet de gangbare weg bewandelen en na gedegen uitzoekwerk voor een Tripath gekozen.
Het betreft een 'gewoon' ontwerp alleen wel beter uitgevoerd dan de meeste die er destijds en nu verkrijgbaar zijn.
Heb bewust gekeken of er rekening is gehouden met een goed in -en uitgangsfilter en componenten.
De voeding die je erbij kon kopen heb ik veranderd in m'n eigen keuze.
De trafo wordt handgemaakt, dus daar zit best een lange wachttijd op.
De grootste uitdaging wordt ook nog de emi/rfi buiten de deur te houden. Eens kijken of ik dat op m'n werk nog kan doormeten.
Zojuist alle onderdelen besteld en de cnc file doorgestuurd.
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Maikel

Dat zijn interessante berichten zeg. Ben erg benieuwd en volgmode hier ook aan (was al ) Succes met bouwen Eric

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Kingpin

Bedankt. Heb er wel zin in ... alleen dat wachten op die onderdelen he :)
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Maikel

Ja dat ken ik heel goed. En ik moest zelfs nog langer wachten. Van Singapore naar Thailand. Heb jij alles in NL besteld?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Kingpin

Nee sommige onderdelen buiten NL (wel binnen de EU) waar ik nagenoeg altijd bestel.

Onder013

Wat laat je doen met de CNC-machine Eric? Het front en achterzijde met de aansluitingen of misschien de print?
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Nb

Succes met bouwen. Ik heb laatst een aantal YT filmpjes over deze Pass gezien.Waaronder de onderstaande.

https://youtu.be/_n3ZJnzo1tY

Kingpin

Bedankt allen,
Met de cnc file laat ik de gaten boren zoals de WBT/Furutech pluggen en de IEC inlet
De pluggen hebben een raar uitstulpseltje, dus ben benieuwd of het goed gaat ... m'n eerste cnc file, normaal breng ik het zelf weg

stereotypisch

Gaaf :music:

Ben benieuwd naar je vorderingen 8)
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

SMF spam blocked by CleanTalk