News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Welke koptelefoon heb je en waarom ?

Started by chansig, March 02, 2015, 10:18:31 AM

Previous topic - Next topic

AudioEnZo

Quote from: Maikel on April 14, 2024, 13:02:52 PMNoor deze heeft geen noise canceling (helaas)
Helder!

Quote from: Onder013 on April 14, 2024, 14:00:49 PMIk hoop dat de 1More met active noise cancelling minimaal zo goed is als de Doquas.
Als die bevalt, gaat die Doquas dan weer retour, of hou je ze beide??

Onder013

Quote from: AudioEnZo on April 15, 2024, 09:31:12 AMHelder!
Als die bevalt, gaat die Doquas dan weer retour, of hou je ze beide??

Goeie vraag :smiley: Brengt me gelijk op het idee om de Doquas naar de slaapverdieping te verhuizen om zo af en toe een film te kijken.

De hoofdtelefoon met activ noise canceling gebruik ik dan in het ov en in de tuin.

Lijkt het nou alsof ik nogal lui ben? :grin:
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Quote from: Onder013 on April 15, 2024, 11:24:09 AMGoeie vraag :smiley: Brengt me gelijk op het idee om de Doquas naar de slaapverdieping te verhuizen om zo af en toe een film te kijken.

De hoofdtelefoon met activ noise canceling gebruik ik dan in het ov en in de tuin.

Lijkt het nou alsof ik nogal lui ben? :grin:
Nee hoor, gewoon heel slim hahaha

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

AudioEnZo

Onder013

Quote from: AudioEnZo on April 15, 2024, 16:42:44 PMKlinkt als een goed plan Henk  :grin:

Het plan is uitgevoerd. Vooraf heb ik diverse hoofdtelefoons uit de hogere klasse verkend en geprobeerd. Sennheiser, Bose, Sony variërend in prijs van zo rond de 3 en 400 plus euro. Geen enkele leverde mij het geluidsniveau samen met het comfort dat ik verwacht van een dergelijke hoofdtelefoon. Geen van alle kwam in de buurt van de AKG K712Pro die ik regelmatig gebruik in de kleine uurtjes. De AKG zit in dezelfde prijscategorie, maar presteert voor mijn oren aanzienlijk beter.

De 1More heeft het voordeel dat active noise cancelling beschikbaar is + een app waarmee je het geluid met behulp van vele presets en zelf gefabriceerde presets kan instellen.
De ANC van de 1More werkt overigens het beste bij constante geluiden zoals een motorgeluid. Het werkt minder goed met onregelmatige plotselinge geluiden. Ik neem dat maar voor lief in plaats van investeren voor spaarzame momenten.

Het was een leuke verkenningstocht waarvoor ik Maikel dank als inspirator.

Groetend,
Henk

PS
Een nadeel van de Doquas is dat hij via BT slechts aan één bron gepaird kan worden. Wil je de hoofdtelefoon op een andere BT bron pairen zal je hem eerst geheel moeten verwijderen van de eerste bron.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Quote from: Onder013 on April 16, 2024, 19:49:02 PMHet plan is uitgevoerd. Vooraf heb ik diverse hoofdtelefoons uit de hogere klasse verkend en geprobeerd. Sennheiser, Bose, Sony variërend in prijs van zo rond de 3 en 400 plus euro. Geen enkele leverde mij het geluidsniveau samen met het comfort dat ik verwacht van een dergelijke hoofdtelefoon. Geen van alle kwam in de buurt van de AKG K712Pro die ik regelmatig gebruik in de kleine uurtjes. De AKG zit in dezelfde prijscategorie, maar presteert voor mijn oren aanzienlijk beter.

De 1More heeft het voordeel dat active noise cancelling beschikbaar is + een app waarmee je het geluid met behulp van vele presets en zelf gefabriceerde presets kan instellen.
De ANC van de 1More werkt overigens het beste bij constante geluiden zoals een motorgeluid. Het werkt minder goed met onregelmatige plotselinge geluiden. Ik neem dat maar voor lief in plaats van investeren voor spaarzame momenten.

Het was een leuke verkenningstocht waarvoor ik Maikel dank als inspirator.

Groetend,
Henk

PS
Een nadeel van de Doquas is dat hij via BT slechts aan één bron gepaird kan worden. Wil je de hoofdtelefoon op een andere BT bron pairen zal je hem eerst geheel moeten verwijderen van de eerste bron.
Mag ik de voorzichtige conclusie maken dat de Doqaus (bijna) precies hetzelfde klinkt als de 1More?
Leuke test, ik heb pasgeleden ook geluisterd naar een AKG, een wit studiomodel, wat echt enorm goed klonk (met draad), maar ik luister bijna nooit muziek via de hoofdtelefoon. Omdat we vrijstaand wonen kan ik de muziek op normaal luisterniveau zetten ook midden in de nacht.
De Doqaus klinkt goed genoeg in mijn beleving om muziek via de ipad snachts te luisteren, documentaires te kijken/luisteren en muziek tijden hardlopen en fitnessen te genieten.

Wat betreft de ANC, constante geluiden weg-'filteren' is precies de techniek die middels een tegengesteld geluidssignaal word 'weggehaald', onregelmatige geluiden kan t systeem eigenlijk niet op anticiperen.
Mijn Vogue9 is een iets ander model en kan wel meerdere BT bronnen tegelijk bedienen, verschil in model verwacht ik.
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

Heb laatst mijn Sennheiser HD700 voorzien van een nieuwe hoofdband en earpads.
De klemmetjes wat bijgebogen die het afzakken (de verstel klikjes) onmogelijk moeten maken.
Was meer werk dan ik verwachtte, maar zit weer als een nieuwe.
Het geluid was ik altijd al blij mee.

Maikel

Quote from: Nb on April 17, 2024, 15:21:31 PMHeb laatst mijn Sennheiser HD700 voorzien van een nieuwe hoofdband en earpads.
De klemmetjes wat bijgebogen die het afzakken (de verstel klikjes) onmogelijk moeten maken.
Was meer werk dan ik verwachtte, maar zit weer als een nieuwe.
Het geluid was ik altijd al blij mee.
Heb voorheen altijd een Sennheiser gehad en altijd erg happy met t geluid maar de AKG die ik laatst gehoord heb klonk wel errug goed!
Dat was de AKG K701 Reference;
You cannot view this attachment.
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

Mooi ding, die AKG.
Ik gebruik hooguit 1 a 2 keer per maand een koptelefoon.
Kan niet goed tegen het afgesloten gevoel, ook al zijn ze open.
Bij sommige muziek in de prog hoek, vind ik het wel kicken.

Onder013

Quote from: Maikel on April 19, 2024, 12:43:47 PMHeb voorheen altijd een Sennheiser gehad en altijd erg happy met t geluid maar de AKG die ik laatst gehoord heb klonk wel errug goed!
Dat was de AKG K701 Reference;

Ik heb de AKG K712Pro. Dit was voor mij de vervanger van de AKG K1000. Waarom switch je dan van de of één van de beste dynamische hoofd-luidsprekers naar een goede middenmoter? De K1000 vroeg te veel naar het gebruik dat ik er van maakte. Luisteren via luidsprekers had en heeft mijn voorkeur. Wil je de K1000 aan het zingen brengen moet je rekenen op het investeren van een top versterker die heel specifiek geschikt is voor de eisen van de K1000. Toen ik een bod kreeg om de K1000 over te nemen was het besluit snel genomen. Vervolgens de AKG K712Pro aangeschaft waar ik geen moment spijt heb gekend.
Bij het zoeken naar een hoofdtelefoon voor onderweg (met ANC) heb ik de kandidaten vergeleken met de K712Pro.... Snel mee gestopt en ben tevreden gebruiker van de twee eerder beschreven hoofdtelefoons.
De K712Pro is voor mij een betere keuze dan de wat slanker/ieler klinkende K701 zonder dat deze bass-heavy is.
Synergie:

Maikel

Quote from: Onder013 on April 19, 2024, 18:39:20 PMIk heb de AKG K712Pro. Dit was voor mij de vervanger van de AKG K1000. Waarom switch je dan van de of één van de beste dynamische hoofd-luidsprekers naar een goede middenmoter? De K1000 vroeg te veel naar het gebruik dat ik er van maakte. Luisteren via luidsprekers had en heeft mijn voorkeur. Wil je de K1000 aan het zingen brengen moet je rekenen op het investeren van een top versterker die heel specifiek geschikt is voor de eisen van de K1000. Toen ik een bod kreeg om de K1000 over te nemen was het besluit snel genomen. Vervolgens de AKG K712Pro aangeschaft waar ik geen moment spijt heb gekend.
Bij het zoeken naar een hoofdtelefoon voor onderweg (met ANC) heb ik de kandidaten vergeleken met de K712Pro.... Snel mee gestopt en ben tevreden gebruiker van de twee eerder beschreven hoofdtelefoons.
De K712Pro is voor mij een betere keuze dan de wat slanker/ieler klinkende K701 zonder dat deze bass-heavy is.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar luisteren via de speakers, daar heb ik niet vaak tijd voor en als ik er tijd voor heb gemaakt dan is luisteren op oorlogsterkte zoooo lekker hahaha, nee geintje, net geen oorlogsterkte.
Voor onderweg bevalt de bluetooth headset prima, of de erg fijne set in de auto
Maar snap je beslissing heel goed Henk

Quote from: Nb on April 19, 2024, 16:40:18 PMMooi ding, die AKG.
Ik gebruik hooguit 1 a 2 keer per maand een koptelefoon.
Kan niet goed tegen het afgesloten gevoel, ook al zijn ze open.
Bij sommige muziek in de prog hoek, vind ik het wel kicken.
Ja hij klonk er goed.
Is het gebruik dan tijdafhankelijk (avond) Nils?
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

Quote from: Maikel on April 25, 2024, 08:00:04 AMIs het gebruik dan tijdafhankelijk (avond) Nils?

Ja. Als ik een nieuwe cd heb gekocht, wil ik die soms eerst 's avonds over de koptelefoon horen.
In de tuin soms luisteren met mijn oortjes in, om het geschreeuw van bulgaarse buren 2 huizen verder niet te hoeven horen.

Maikel

Quote from: Nb on May 01, 2024, 16:24:10 PMJa. Als ik een nieuwe cd heb gekocht, wil ik die soms eerst 's avonds over de koptelefoon horen.
In de tuin soms luisteren met mijn oortjes in, om het geschreeuw van bulgaarse buren 2 huizen verder niet te hoeven horen.
Aah ok check. Goed bedacht

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

SMF spam blocked by CleanTalk