News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Stekkers welke?

Started by Frank2, January 30, 2015, 13:47:42 PM

Previous topic - Next topic

stereotypisch

^En das een dubbelpost lol

De enige stekker waarbij ik wel verschil heb meen waar te nemen is de iego pure silver IEC, ik had voorheen een elecaudio telarium met zilver en sowiezo klemt de iego mooier en past ook beter bij mij netsnoer.
Oyaide heb ik ook en ook en iego occ onbehandeld.

Ik heb tussen die 2 eigenlijk niets kunnen merken, en heb ze op veel verschillende powercords wel op gehad.

Misschien als je echt serieus gaat vergelijken dat je meer hoord, maar van de iego pure silver ben ik wel onder de indruk, alleen die schuko is zo verschrikkelijk duur, als ik m 2dehands vind in goede staat koop ik m dat dan weer wel, of een keer met mazzel in de sale ergens.
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

stereotypisch

Maar persoonlijk denk ik dat het icing on the cake is, maar goed een ander die hoort al een stofje onder de versterker dat naar links gericht is, ik hoor alleen de rechtsgerichte stofjes, en daar ik meer links ben dan rechts wordt ik er gek van!
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Truder

Quote from: Frank2 on January 30, 2015, 13:47:42 PM
In de loop van de tijd heb ik veel stekkers kunnen testen. Wat valt op? ten eerste dat vele stekkers zwaar overpriced zijn. Furutech en Oyiade zijn daarvan een voorbeeld. Betaalbare stekkers zijn Iego Gold en Koper. In dezelfde prijsklasse Casseopia mono kristal stekkers.

Heb ooit Oyaide stekker vergeleken met Iego. De Oyiade was 120 euro en de Iego Gold was 55 euro. Verschil: ja de Oyaide klonk beduiidend minder.

Over het algemeen is Iego Gold een neutrale stekker waarbij de Gold tov de koper iets helderder is en een zwaardere diepe bas heeft waar de koper een rondere bas geeft en minder helder is. Het hoog is wel hetzelfde.

De Casseopia stekker mono kristal is een vreemde eend; deze stekker doet erg veel, heeft vooral een zeer zuiver geluid, een vol geluid, diepere bas, het hoog is gelijkwaardig aan de  Iego.  Toch in combinatie met iego gold op andere apparaten (stroomkabel overal hetzelfde) is dit een stekker die rust geeft, volheid en dan toch helder genoeg is en blijft, en vooral een strakker geluid geeft en meer detaillering geeft.

Getest op mijn set. Hoe dat op andere sets is kan ik natuurlijk niet beoordelen.
Heb je ooit de Viborg stekkers vergeleken? Ik heb  momenteel 3 sets hier, allen in 99,998 koper. Een setje blank koper, een set verguld en een set met rhodium .

Onder013

Quote from: Truder on February 23, 2021, 11:48:08 AM
Heb je ooit de Viborg stekkers vergeleken? Ik heb  momenteel 3 sets hier, allen in 99,998 koper. Een setje blank koper, een set verguld en een set met rhodium .

Frank2 is al een tijdje van het forum af.
Zelf gebruik ik Iego koper en goud aansluitmateriaal. Heel wat getest (niet de Viborg) en de Iego bevielen mij als beste.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Truder

Ik heb 5 kabels vergeleken waarvan de gelijke kabels afgemonteerd met genoemde 3x andere viborgs. Ik deed een vergelijking tegen nog een zelfde kabel die was afgemonteerd met furutech Fi 11 verguld.
De Viborgs bevielen beter, vooral de blank koper en de rhodium.
GCGvX

Onder013

Quote from: Truder on February 24, 2021, 13:53:09 PM
Ik heb 5 kabels vergeleken waarvan de gelijke kabels afgemonteerd met genoemde 3x andere viborgs. Ik deed een vergelijking tegen nog een zelfde kabel die was afgemonteerd met furutech Fi 11 verguld.
De Viborgs bevielen beter, vooral de blank koper en de rhodium.
GCGvX

Op de een of andere manier doet Furutech het in mijn set belabberd. Voor het stekkerblok heb ik vel outlets en inlets getest. Van de outlets  klonk de furutech gold het minst goed. Van de ac inlets daarentegen was de Furutech FI-09 gold op afstand de beste. Als ac kabel voor de versterker heb ik wel voor furutech gekozen en Iego-kabel voor digitale componenten.
matching van kabel soort en types connector heeft veel tijd gekost, maar ook veel audio-winst opgeleverd.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Truder

Ik deed samen met een dirigent een blindtest tussen 5 kabels, waarbij ook een 1300â,¬ tellurium Q black en tevens een standaard snoer aanwezig waren. De verschillen die we ,,dachten,, te hebben gehoord konden we na de blindtest bij een abx test tussen onze eerder gedachte beste en slechtste totaal niet meer horen.

Onder013

Quote from: Truder on February 24, 2021, 15:17:52 PM
Ik deed samen met een dirigent een blindtest tussen 5 kabels, waarbij ook een 1300â,¬ tellurium Q black en tevens een standaard snoer aanwezig waren. De verschillen die we ,,dachten,, te hebben gehoord konden we na de blindtest bij een abx test tussen onze eerder gedachte beste en slechtste totaal niet meer horen.

Het verschil dat wij (een stel audio vrienden) hoorden was overduidelijk en ook bij een blindtest direct aan te wijzen.
Met een stel IT'-ers en fanate ontkenners van verschillen in cat-kabel en switches een test gedaan met netwerk voor een streamer. Ze begrepen er geen snars van, hielden vol dat het niet kan. maar hoorden wel degelijk een positief verschil.
Synergie:

Truder

Mooie en interessante hobby toch?

Onder013

Quote from: Truder on February 24, 2021, 19:11:33 PM
Mooie en interessante hobby toch?
Ik geniet er elke dag weer van. Zowel van de muziek als van de weergave en simpelweg van de looks van de spullenboel (en al helemaal van de draaitafel  :inlove:).
Synergie: