News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Bacch-SP

Started by AudioEnZo, February 27, 2024, 12:25:50 PM

Previous topic - Next topic

AudioEnZo

Afgelopen weekeinde heb ik kennis mogen maken met het fraaie Bacch-SP systeem. Ik kan mijn hele verhaal hiernaartoe kopiëren maar kies toch voor een linkje met een verslag van mijn beleving  :grin:

Bacch-SP

Onder013

Quote from: AudioEnZo on February 27, 2024, 12:25:50 PMAfgelopen weekeinde heb ik kennis mogen maken met het fraaie Bacch-SP systeem. Ik kan mijn hele verhaal hiernaartoe kopiëren maar kies toch voor een linkje met een verslag van mijn beleving  :grin:

Mooie ervaring rijker René. Geeft dit ook een trigger om je set aan te vullen met deze software?

Was het overigens de versie waarbij je microfoontjes in de oren hebt?

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

AudioEnZo

Ja het was zeker een leuke ervaring Henk. Het is best een ding om zelf thuis op te tuigen. Zal sowieso geen Bacch-SP worden zoals ik beluisterd heb (zonder oortjes overigens), dat is mij echt te kostbaar.
Er is ook een veel goedkopere oplossing maar dat is een softwarepakket wat dus ergens op geïnstalleerd moet worden, en macbook of zo en ik heb niet zo'n trek in nog een apparaat erbij.

Nb

Quote from: AudioEnZo on February 28, 2024, 11:19:56 AMHet is best een ding om zelf thuis op te tuigen. Zal sowieso geen Bacch-SP worden zoals ik beluisterd heb (zonder oortjes overigens), dat is mij echt te kostbaar.
Er is ook een veel goedkopere oplossing maar dat is een softwarepakket wat dus ergens op geïnstalleerd moet worden, en macbook of zo en ik heb niet zo'n trek in nog een apparaat erbij.

Interessant,ik heb je ervaring op je site gelezen. Hele mooie set trouwens
Voor mensen die geen bezwaar tegen nog een kastje of apparaat erbij en het geld er voor (over) hebben, een leuke optie. Maar 22.000 zou voor mij niet op te hoesten zijn met mijn aow'tje.

AudioEnZo

Ja die set klinkt sowieso als een malle zo goed.

22000 euro hebben relatief weinig mensen los op de plank liggen...

Nb

AudioEnZo

Ja klopt, moet je wel weer even een Windows machine beschikbaar hebben. Maar het kan wel.

Onder013

Quote from: AudioEnZo on February 28, 2024, 13:40:06 PM22000 euro hebben relatief weinig mensen los op de plank liggen...
De hamvraag voor mensen die een welgevulde plank hebben is of je het er voor over hebt.
Als ik zo de opmerkingen lees van ASR over de eisen aan de opnames om echt rendement te hebben van Bacch..
Daarbij neem ik hoe ik kan genieten van mono opnames en daarbij geen enkele behoefte heb aan stereo, vraag ik mij af of Bacch je afleidt van de muziek en je meer richt op hoe de muziek wordt gepresenteerd.
Wellicht is het bovenstaande ook ingegeven door Bacch nog niet gehoord / meegemaakt te hebben?

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

AudioEnZo

Ergens iets voor over hebben is altijd persoonlijk natuurlijk. Maar een eerste voorwaarde is wel dat het geld beschikbaar is  :azn:

Bacch leidt niet af van de muziek, integendeel. Dat zou wellicht wel zo zijn als het een kunstje, een effect zou zijn, maar dat is het niet. Je wordt juist meer betrokken in de muziek.
En je hebt gelijk, je moet het hebben gehoord om, zonder dat is het niet goed mogelijk er een oordeel over te geven.