News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Chansig en zijn set..

Started by chansig, February 28, 2015, 20:07:59 PM

Previous topic - Next topic

AudioEnZo

Het bevestigt bij jou wat je al eerder hebt ervaren, dat je geen verschil ervaart. Zou eigenlijk ook wel raar zijn als je het nu wel zou horen, alhoewel andere speakers, had gekund.

Nou ja, test geslaagd lijkt mij.

Maikel

Quote from: chansig on March 08, 2022, 16:34:29 PM
Het is/was mij te doen om wel/geen verschillen. Dat heb ik nu dus op de audiofiele manier getest. Inspelen, alles goed aangesloten, referentiemuziekjes luisteren etc.

Eigenlijk is de enige conlusie die ik kan trekken: Op deze wijze van vergelijken ga ik de verschillen niet kunnen duiden. Ook niet als ik er drie jaar naar luister.

Gr. Hans
Je hebt het niet drie jaar getest dus das een knappe aanname Hans maar zoals ik al zei, jouw feestje.
Onderdeel van audiofieleren is natuurlijk ook soms lekker klooien en kijken of t nog beter kan. Niks mis mee.
Welke whiskey wordt t??

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

chansig

Quote from: Maikel on March 10, 2022, 02:56:04 AM
Je hebt het niet drie jaar getest dus das een knappe aanname Hans maar zoals ik al zei, jouw feestje.
Onderdeel van audiofieleren is natuurlijk ook soms lekker klooien en kijken of t nog beter kan. Niks mis mee.
Welke whiskey wordt t??

Ach...het is en blijft een hobby met bijzonder veel geneuzel eromheen.

Ook op HT zie je enigszins reactie's zoals de jouwe. Mensen hadden het ook niet verwacht dat ik het zou gaan horen. Sommige leggen dat uit, anderen niet. Dan heb ik niet lang genoeg geluisterd, heb ik geen aparte groep, zijn de kabels juist beter omdat ze het ruisje laten horen, wordt er een draai gegeven aan de invloed van akoestiek (waarbij ik echt niet mijn best heb gedaan om te begrijpen wat er bedoeld werd) en ga zo maar door.

Wat ik zeker weet, maar niet hard kan maken, dat wanneer een ander een soortgelijke test had gedaan dezelfde mensen de subjectieve ervaring direct hadden aangenomen. En bij wijze van spreke hadden staan klappen van plezier. En deze patronen zijn visa versa. Je kan je bijna afvragen of het niet belangrijker is wie de test doet dan hoe die gedaan wordt en wat eruit komt.

Maar goed ik heb me vermaakt. Ben de winkelier dankbaar dat hij me deze mogelijkheid heeft geboden. Misschien in de toekomst nog eens proberen. Maar dan met echte kabels, dit was basic van de high end reeks. :D

Gr. Hans

Maikel

Quote from: chansig on March 11, 2022, 07:55:28 AM
Ach...het is en blijft een hobby met bijzonder veel geneuzel eromheen.

Ook op HT zie je enigszins reactie's zoals de jouwe. Mensen hadden het ook niet verwacht dat ik het zou gaan horen. Sommige leggen dat uit, anderen niet. Dan heb ik niet lang genoeg geluisterd, heb ik geen aparte groep, zijn de kabels juist beter omdat ze het ruisje laten horen, wordt er een draai gegeven aan de invloed van akoestiek (waarbij ik echt niet mijn best heb gedaan om te begrijpen wat er bedoeld werd) en ga zo maar door.

Wat ik zeker weet, maar niet hard kan maken, dat wanneer een ander een soortgelijke test had gedaan dezelfde mensen de subjectieve ervaring direct hadden aangenomen. En bij wijze van spreke hadden staan klappen van plezier. En deze patronen zijn visa versa. Je kan je bijna afvragen of het niet belangrijker is wie de test doet dan hoe die gedaan wordt en wat eruit komt.

Maar goed ik heb me vermaakt. Ben de winkelier dankbaar dat hij me deze mogelijkheid heeft geboden. Misschien in de toekomst nog eens proberen. Maar dan met echte kabels, dit was basic van de high end reeks. :D

Gr. Hans
Haha hey geneuzel begint omdat iedereen er natuurlijk wel een mening over heeft. Wil je geen geneuzel dan start je geen discussie of doe je geen boute uitspraken. Als je dat wel doet, wacht maar op geneuzel.
Daar laat ik t maar even bij. Veel plezier en blijf ons op de hoogte houden als je wil Hans.
Goed weekend gewenst

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

chansig

Ik heb weinig/geen boude uitspraken gedaan.

- In de door mij geteste wijze hoor ik geen verschillen tussen de standaard en duurdere kabels.
- Mogelijk zijn er wel kleine verschillen, maar dan zou ik direct willen kunnen schakelen.
- En als ik het na drie dagen niet hoor, hoor ik het na 6 dagen ook niet.

Valt mee toch. Puur mijn ervaring en meer niet.

Gr. Hans

SMF spam blocked by CleanTalk