News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Chansig en zijn set..

Started by chansig, February 28, 2015, 20:07:59 PM

Previous topic - Next topic

Pass-ion

Quote from: chansig on March 15, 2015, 11:52:20 AM
Nu met de tegel lijkt dat in 1 klap verdwenen te zijn. Het open plaatje is er nog steeds, de geluidjes vallen nog steeds op alleen met een compleet andere intentie. Meer 1 geheel. Het is weer gewoon luisteren, bepaalde rust, echtheid.

Dus tevreden.

Gr Hans

Klinkt heel herkenbaar....homogeniteit, ''inzage'' in de opname, en een bubbel van sound zijn o.a. dé kernwoorden  :music2:
The more you love your decisions the less you need others to love them

John Wx

Ben niet zo van de planken maar heb ooit bij Fritz de With geluisterd naar een cd speler van Marantz met en zonder houten blokjes en viel van mijn stoel van verbazing

Er was verschil duidelijk waar te nemen vooral in de stemmen

Blokjes weg en het was weer anders, blokjes terug en het was er weer

Maar zonder die blokjes vond ik het ook mooi

Cornelis1921

Quote from: John Wx on April 09, 2015, 11:56:47 AM
Ben niet zo van de planken maar heb ooit bij Fritz de With geluisterd naar een cd speler van Marantz met en zonder houten blokjes en viel van mijn stoel van verbazing

Er was verschil duidelijk waar te nemen vooral in de stemmen

Blokjes weg en het was weer anders, blokjes terug en het was er weer

Maar zonder die blokjes vond ik het ook mooi
En zo kent kennelijk zelfs de meest verstokte scepticus zijn moment van inkeer. :))
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2:

chansig

Zoww....dagje Maasluis. Alles zat een beetje tegen. Als eerste het verkeer. Uiteindelijk ruim 2 uur overgedaan. Daarna de verrassing dat Huub er was en AB inmiddels alweer vertrokken. Iets nie helemaal goed gegaan in de communicatie.

Vervolgens bij het meten...lekker aan de gang blijkt de microfoon gezakt te zijn...dus alle metingen maar weer opnieuw. Dan nog wat andere momenten..waarbij mn Koen gedacht moet hebben: Was ik toch maar even teruggelopen om te checken.

Uiteindelijk zijn de eerste stappen gezet. Hebben we nog even lekker naar de Dutch & Dutch set geluisterd...man, man wat kan dat hard. Echt heeeeeel hard.

Al met al een top dag...weer wat geleerd over speakers, metingen etc.

Metingen zijn gedaan onder verschillende hoeken.

Speaker komt op hoogte te staan. Microfoon op een meter of 2, tussen de tweeter en de mid in.

Vervolgens worden de units afhankelijk van elkaar gemeten.Nadat alle drie gemeten zijn wordt de speaker gedraaid en zo opnieuw gemeten. De hoeken zijn: 22, 30, 45 en 75 graden als ik het goed heb onthouden.

Dan gaat de speaker weer op de grond en wordt deze naar voren gekanteld. Microfoon gaat op de grond en dan weer alle units afhankelijk meten. Dan nog een meting direct op de units.

Als eerste is de impedantie gemeten.

Dit zijn de metingen die gedaan zijn.

Heren bedankt.

G Hans

Onder013

Hans,

Misschien heb ik iets gemist, maar waar ging dit om? Meten van wat en waarom?
Ik lees dutch&dutch, dus iets met Martijn.
Excuus als je eerder iets hebt toegelicht wat ik heb gemist.

Gr
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

chansig

Quote from: chansig on April 08, 2015, 16:12:15 PM

Nieuwe/andere speakers. Moet nog een filter in. Daar gaan ws nog wel wat weken/maanden overheen. Scan Speak bezetting. Nu maar wachten.

Gr Hans

Gr. Hans

chansig

Uiteindelijk besloten dat de filters door Jerry gemaakt gaan worden. Gisteren en eergisteren alle spullen besteld.Niet alles was op voorraad dus het eea kan nog wel even duren.

Iemand een idee waar aan outriggers te komen ?

Gr Hans

xander32

Ben benieuwd naar het eindresultaat. Mooi project.

chansig

Gebakken en gebraden. Totale kosten: 11 euro voor de metalen plaatjes, 15 euro voor de verf, 6 euro voor de losse moeren en afdekmoeren. De spikes had ik nog liggen dus dat is mazzel. Anders waren dat de grootste kosten geweest.

Gr Hans

Tompj

Quote from: chansig on May 16, 2015, 12:09:07 PM
Gebakken en gebraden. Totale kosten: 11 euro voor de metalen plaatjes, 15 euro voor de verf, 6 euro voor de losse moeren en afdekmoeren. De spikes had ik nog liggen dus dat is mazzel. Anders waren dat de grootste kosten geweest.

Gr Hans
Als je ze nou nog even audiofiel instraalt of iets dergelijks en in kleine series gaat produceren kun je er zo een paar honderd Eurotjes voor vragen...

Serieus: ziet er netjes uit hoor.
Sonus faber Guarneri Memento | Cayin A100T | Arcam FMJ BDP100 | NAD D1050 dac | Jriver

chansig

In het echt zie je dat ze niet allemaal even netjes zijn gespoten. Maar ik ben tevreden. Gisteren bedacht ik me dat ik ze ook had kunnen wrappen of een krimpkous had kunnen gebruiken. Enige zorg is dan de kopse kant.

Die zou ik dan de II ES Ultimate serie noemen.. :D

Gr Hans

chansig

Een soort van proef opstelling. Zitten dus niet helemaal op de juiste plek en hoek...maar gewoon om een nog beter oordeel te vellen.

De schotels heb ik net even gespoten zodat deze ook weer mooi zwart zijn.

Gr Hans

chansig

Hoe staat het er allemaal mee ? Dat hoor ik u vragen.

Nou...ik mis 2 condensatoren, Europe Audio is onbereikbaar dus ze inmiddels elders besteld. De pootjes zijn toch gecoat. Twee kistjes gekocht voor de filters. Wat kabels gemaakt voor tussen de filters en de speakers.

Voor de rest luister ik nog naar de Scan Speak speakers..Klinkt goed hoor. Ik beging wel een beetje benieuwd te worden naar wat de andere speakers gaan doen.

Gr Hans

CZ79

zijn wij ook benieuwd naar
Versterking: Dion Audio Pre-amp 6AF4 | 2x UcD400 Mono
Bron: Moon 180 MiND+PSU | W4S DAC 1 | TaCT RCS 2.0
Luidsprekers: Avalon Acoustics Avatar
Kabels: Dion Audio | Neotech UP-OCC | Meicord

Technative

Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

SMF spam blocked by CleanTalk