News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Chansig en zijn set..

Started by chansig, February 28, 2015, 20:07:59 PM

Previous topic - Next topic

chansig

:D

Ik vind het prima. Vandaag een Suzy Wong tegel besteld. Ik hoop hem deze week nog binnen te krijgen. Het meest subjectieve wat je volgens mij kan bedenken als het gaat om tweaken en het ervaren van de invloed ervan.  :D

Gr Hans

Frank2

Je had toch al zo n tegel? Of gebruik je er straks twee stuks?
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

chansig

Ik heb er 2 van de eerste versies van een aantal jaar terug. Dat zijn gewoon badkamer/wc/keuken tegels met "iets" erop.

Die er nu komt is de 1e commerciële versie van vorig jaar.

Gr Hans

Frank2

Zit er van verschil in werking in? Of is het beoogde doel gelijkwaardig tov de eerste tegels
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

chansig

Het beoogde doel is het zelfde. De ontwikkelingen tussen de eerste en laatste tegels heeft niet stilgestaan. Waar de verschillen precies in zitten weet ik niet.

Gr Hans

Martin!!!

Ben benieuwd, naar de volgens jouw oren hoorbare verschillen!

Onder NAIM componenten schijnen deze tegels niets tot weinig te doen.

Ooit eens met stomme verbazing samen met Pass-ion naar een demonstratie van kegels staan te kijken en luisteren......... weliswaar weer iets geheel anders maar dat er zaken zijn die leiden tot hoorbare verschillen door deze boven of onder componenten te plaatsten daar ben ik van overtuigd.
mainly British stuff

Dorpie

Quote from: Martin!!! on March 04, 2015, 14:40:43 PM
Ben benieuwd, naar de volgens jouw oren hoorbare verschillen!

Onder NAIM componenten schijnen deze tegels niets tot weinig te doen.

Ooit eens met stomme verbazing samen met Pass-ion naar een demonstratie van kegels staan te kijken en luisteren......... weliswaar weer iets geheel anders maar dat er zaken zijn die leiden tot hoorbare verschillen door deze boven of onder componenten te plaatsten daar ben ik van overtuigd.
dat heeft niks met de tegels van doen,maar met de kast van de naim.

Pass2present

Quote from: Dorpie on March 04, 2015, 18:52:24 PM
dat heeft niks met de tegels van doen,maar met de kast van de naim.

De dikwandige aluminium behuizing is daarin een echte spelbreker ja... :nopompom:

chansig

Al het goed is komt de tegel vandaag binnen. Normaal heeft dat ietwat ding tijd nodig om...euhhh...euhhh...in de set ingeslepen te geraken. Dus verwacht de komende dagen geen uitvoerige luisterverslagen oid.

Gr Hans

chansig

De tegel has landed, i repeat the tegel has landed. Direct onder de set en tsjemig wat een geluid...lijkt wel een compleet andere set. Wat nu inwerken...direct de eerste noot.

Tsja...dat zou mooi zijn. De tegel is inderdaad landed, zit onder de set en nu ben ik aan het luisteren. Ik meen wel verschil te horen...maar laat hem maar gewoon lekker liggen. Die gaat zijn ding wel doen. Komt helemaal goed. De kleine tegels liggen nu onder de speakers. Puntjes omhoog/goede kant op zou Geile Geert zeggen.

Daarnaast een Elite abo afgesloten bij Deezer...kosten 35 euro voor een jaar voor FLAC ipv MP. Ach voor dat geld wil ik het wel proberen.

Gr Hans

Eddye

Wat kost Deezer normaal? Ook zo'n 20â,¬ denk ik.
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

chansig

chansig

Ruime week. Vanochtend weer even de tijd genomen om muziek te luisteren. Ja...het analystische luisteren is met de komst van de tegels nu helemaal verdwenen.

Een aantal weken terug melde ik al dat dit analystische luisteren terug was gekomen door de inzet van de Minidsp. Veel zaken die opvallen, open plaatje, tingels en tangels die anders gehoord worden etc. Dat is in het begin heerlijk overweldigend, na een paar weken begint het weer gewoon te worden. Maar het bleef: He wat hoor ik nu, wat is dat nu weer, waar komt dat vandaan, hee een kraak, hee een piep etc.

Nu met de tegel lijkt dat in 1 klap verdwenen te zijn. Het open plaatje is er nog steeds, de geluidjes vallen nog steeds op alleen met een compleet andere intentie. Meer 1 geheel. Het is weer gewoon luisteren, bepaalde rust, echtheid.

Dus tevreden.

Gr Hans

Dorpie

klinkt als :nu staat de muziek voorop!
dat zijn de beste sets!

chansig

Nieuwe/andere speakers. Moet nog een filter in. Daar gaan ws nog wel wat weken/maanden overheen. Scan Speak bezetting. Nu maar wachten.

Gr Hans

SMF spam blocked by CleanTalk