News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Ruim 250 cd`s te gaan.

Started by xander32, February 28, 2015, 16:14:44 PM

Previous topic - Next topic

xander32

Vorige week heb ik een partij cd`s overgenomen van iemand van het buurforum. Met het rippen van die cd`s (250+) heb ik zojuist een start mee gemaakt.

Dbpoweramp (default settings) + een externe dvd drive (Samsung) aan mijn laptop en rippen maar.

Tot op heden probleemloos.

Buizenfreak

xander32

Wellicht 8). Echter heb ik tot op heden steevast de betere cd`s behouden, ook al doe ik er in feite niets meer mee.

Quote from: Buizenfreak on February 28, 2015, 16:17:32 PM
En dan de verkoop in ?  :)

Eddye

Zo heb je wat te doen tijdens de lange winteravonden. :)
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

xander32

Dat valt uiteindelijk heel erg mee hoor; ik pak steevast een stapeltje a 10 cd`s mee wanneer ik `s avonds niets te doen heb en dan gaat het uiteindelijk nog best snel.

Quote from: Eddye on February 28, 2015, 16:36:36 PM
Zo heb je wat te doen tijdens de lange winteravonden. :)

Mieniemie

Hoe snel het gaat hangt wel af van de instellingen van Db Poweramp. Hij kan wel lekker snel rippen, maar dan doe je wel een concessie in de kwaliteit (schijnt).

Op het buurforum was ooit een draadje met "de beste instellingen" voor Db Poweramp. Had voornamelijk te maken met de foutcorrectie en het aantal validatieslagen die gemaakt moesten worden.

Wellicht handig om daar even naar te kijken? Zonde als je al die CDs hebt geript en je komt er achter dat het schort aan kwaliteit.

Rip je alles naar Flac trouwens?

xander32

Ik maak gebruik van de aanbevolen settingen, zoals die destijds bijv. ook naar voren kwamen in juist dat draadje op het buurforum.

Voordat ik uberhaupt ben gestart met het rippen heb ik mij echt wel goed geinformeerd. Ik ben daarin redelijk perfectionistisch. Nooit zal ik concessies in deze doen, betreft kwaliteit ten gunste van "tijd". Zo ben ik gisteren ruim vier uur bezig geweest om 20 cd's te rippen  8).

Quote from: Mieniemie on February 28, 2015, 22:50:53 PM
Hoe snel het gaat hangt wel af van de instellingen van Db Poweramp. Hij kan wel lekker snel rippen, maar dan doe je wel een concessie in de kwaliteit (schijnt).

Op het buurforum was ooit een draadje met "de beste instellingen" voor Db Poweramp. Had voornamelijk te maken met de foutcorrectie en het aantal validatieslagen die gemaakt moesten worden.

Wellicht handig om daar even naar te kijken? Zonde als je al die CDs hebt geript en je komt er achter dat het schort aan kwaliteit.

Rip je alles naar Flac trouwens?

xander32