News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Cd speler 40 jaar

Started by Nb, October 06, 2022, 16:32:52 PM

Previous topic - Next topic

Nb

Jan

De eerste keer dat ik zelf een CD speler heb gehoord was in 1989. Heb als vervanger van een Philips D8118 draagbare radio een Philips F885 midiset aangeschaft, de bijbehorende CD speler was de CD380.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Nb

Quote from: Jan on October 07, 2022, 11:18:51 AMDe eerste keer dat ik zelf een CD speler heb gehoord was in 1989. Heb als vervanger van een Philips D8118 draagbare radio een Philips F885 midiset aangeschaft, de bijbehorende CD speler was de CD380.

Ik weet het niet precies meer.
Ik werkte in de fonotheek afd. v/ d bibliotheek en daar werden de nog schaars verkrijgbare cd's
in de uitlening gedaan en de eerste philps bovenladers werden aangeschaft om ze te kunnen beluisteren.
Langzaam maar zeker verdrongen ze de platen. Die platen waren ook wat arbeidsintensiever, want die moesten om de 10 uitleningen of vaak al eerder worden schoongemaakt.
Eerst nam ik ze voornamelijk op tape en casettes op.
Ik zou mijn eerste eigen speler niet meer weten, wel dat ik op een gegeven moment en Denon 1420 aanschafte na wat Philips en Sony spelers en een Denon 520.

Jan

Na de Philips CD380 heb ik 2 keer een CD speler uit de Liverpool Collection van Onkyo gehad. In 1999 kocht ik de Myryad MC100 (2de versie) en nu heb ik sinds 2017 de Rega Apollo CD speler.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Frits Denon

Mijn eerste was de Kenwood. Gekocht bij Eringa in Groningen. Heb ik nog. En speelt nog steeds prima.
Speakers Elac: FS 249.3, BS 403 (2x), Hepta Gem, Visonik David
Subs: Elac ESP 2040 (2x), Rel Q200E,
Versterkers: Accuphase E-270, Denon: PMA 2000ae, PMA 2010ae, Scott A436
CD Denon: SACD DCD 2000ae, DVD DBT 3313UD, CD Kenwood DP-880SG
Tuners: Marantz 2120, Denon DNP 720ae, Scott T 526
Draaitafel: Sony PS-X4

Maikel

Oh mijn eerste speler was een Phillips CD-600 en kostte van m'n zakgeld dusdanig veel dat ik er super zuinig op was. Ik heb m helaas niet meer maar heb er mooie herinneringen aan, menig Pink Floyd CD in grijsgedraaid.
You cannot view this attachment.
M'n oudere neef waar ik enorm tegenop keek had deze Marantz CD-50, was altijd kwijlen als ik zijn setup zag, hij had de versterker in dezelfde serie die je volgens mij ook in klasse A kon zetten.
Nu ik erover nadenk heeft hij me geinfecteerd denk ik haha  :kiss:
You cannot view this attachment.
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

AudioEnZo

Een van mijn eerste CD-spelers was een Denon DCD1500 II

Later gevolgd door de Marantz CD94mkII, dat was een superspeler

Toen een 2 tal DVD spelers en daarna weer een dedicated CD-speler van Cambridge Audio, de 851C

Frits Denon

De Kenwood in mijn handtekening was de eerste en heb ik nog steeds. Is toen vervangen door de Denon DCD 1500 ae en heb nu de 2000ae in de set boven.
Speakers Elac: FS 249.3, BS 403 (2x), Hepta Gem, Visonik David
Subs: Elac ESP 2040 (2x), Rel Q200E,
Versterkers: Accuphase E-270, Denon: PMA 2000ae, PMA 2010ae, Scott A436
CD Denon: SACD DCD 2000ae, DVD DBT 3313UD, CD Kenwood DP-880SG
Tuners: Marantz 2120, Denon DNP 720ae, Scott T 526
Draaitafel: Sony PS-X4