News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Set van Faxe

Started by Faxe, November 28, 2022, 21:14:12 PM

Previous topic - Next topic

Faxe

Op dit forum nog geen topic over mijn setje. Dus bij deze dan maar.

Hart van de installatie is de Lyngdorf TDAI 3400. Deze is voorzien van de HDMI 4K input/output module en de High-end analog input module. Heb deze versterker voor een leuke prijs kunnen kopen als showroom model tijdens de lock down afgelopen winter. Grote pluspunten van de Lyngdorf voor mij zijn Roomperfect en het feit dat het een Roon endpoint is. Heb dan ook geen verdere streamer.

Naast streamen luister ik ook graag naar een plaatje. Gebruik hiervoor een Linn LP 12. Dit is in de basis het recente Majik model met als upgrade een trampolin baseboard en Lingo 4 voeding.

Als phono versterker gebruik ik een Primare R35 versterker. Dit is een mooie stille versterker met volop instelmogelijkheden.

De luidsprekers die ik gebruik zijn de Paradigm Persona 3F. Toen ik indertijd de Linn LP12 heb gekocht heb ik dit gedaan door te luisteren via deze speaker. Ik vond dat toen geweldig mooi klinken. Deze speakers uiteindelijk kunnen kopen als demomodel met een mooie korting. Bijzondere van deze luidsprekers zijn de Beryllium tweeters en middentonen weergevers.

De apparatuur staat in het Norstone Slender meubel

Overzichtsplaatje van de set inclusief de relaxstoel waar ik dagelijks een paar uur in zit om naar muziek te luisteren

Tegen de muur achter de speakers staan akoestische panelen die ik op proef heb. De definitieve panelen zijn nog in de maak en komen als het goed is binnenkort. Met deze panelen moet ik op een gemiddelde galmtijd uitkomen van 0,5 seconde.

Platen schoonmaken doe ik met een Degritter. Deze maakt de platen prima schoon op een heel gebruikersvriendelijke manier.

AudioEnZo

Ziet eruit als een zorgvuldig opgebouwde set, heel fraai. Mooie luisterplek ook, vaak erg onderschat!

Geniet ervan Faxe  :azn:

Onder013

Fraaie set Faxe en een lekkere luisterplek lijkt me.

Heb je panelen geplaatst na dat er een meting is gedaan?

Zo te zien op de foto's heb je geen fancy bekabeling onder andere voor de stroomvoorziening toegepast. Een bewuste keuze geweest of nog niet aan toe gekomen?

Nog een vraag:

De degritter.
Hoe zijn je ervaringen met echt vuile LP's bijvoorbeeld uit de kringloop of misschien in het verleden wel mishandeld met Lencoclean. Dat laatste heb ik mij ooit ook schuldig aan gemaakt en heb met veel pijn en moeite iets ontwikkeld om er van af te komen.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Nb

Mooie set. Mooie componenten.

Faxe

Er is iemand geweest van Rivasono om een meeting te doen. Deze meeting was zonder panelen. Resultaat van de meeting wordt gebruikt in een app waar je op basis van de akoestische panelen die je aan de ruimte toevoegt een voorspelling krijgt van de nagalm tijd.

Dit waren de meetresultaten

En dit is het resultaat met de panelen die ik nog krijg.

Stroomkabel zijn op dit moment nog standaard, de verdeeldoos is er 1 van een paar tientjes.Is verder geen bewuste keuze. Heb nog nooit duurdere kabels gebruikt. Verwacht er ook niet zoveel van.

Heb nog geen platen gekocht in de kringloop, met Lencoclean heb ik ook geen ervaring.

De luisterplek is inderdaad prima, kan de hele dag in de stressless relax fauteuil naar muziek liggen te luisteren zonder dat het begint te vervelen.

De Persona speakers zijn inderdaad erg goed naar mijn idee. Heb geen uitgebreid vergelijk kunnen doen omdat ik daar niet toe in staat ben. Heb ze nog wel vergeleken met de Dynaudio Contour 30i maar die vind ik een stuk minder. Zijn ook een stuk goedkoper maar omdat de Persona's een demo model was waren ze qua prijs vergelijkbaar.

Onder013

Quote from: Faxe on November 29, 2022, 22:21:39 PMEn dit is het resultaat met de panelen die ik nog krijg.

Veel succes met de aankoop van de panelen. Wordt er na het plaatsen van de panelen nog een meting uitgevoerd?

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

SMF spam blocked by CleanTalk