News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Tord Gustavsen Trio in LantarenVenster Rotterdam

Started by Onder013, September 30, 2022, 17:27:01 PM

Previous topic - Next topic

Onder013

Afgelopen week na heel lang wachten weer eens een concert bijgewoond van dit Trio (piano, slagwerk, bas). Het is het concert dat gebaseerd is op het meest recente album.
Dit album had ik (uiteraard als liefhebber van Tord Gustavsen) al meerdere keren gespeeld. De vlam sloeg voor mij echter niet over. Ik was daarom extra benieuwd naar het concert. Het programma bestond uit wat werk van vorige albums en uiteraard van het nieuwe. Helaas is de vlam niet gaan branden :embarrassed:
Voor wie de muziek van Tord onbekend is, laat dit zich het best karakteriseren als subtiele ragfijne jazz, regelmatig gebruikmakend van het ritme en het lyrische van Noorse volksmuziek.
De leden van het trio, soms aangevuld met sax of akoestische bas pasten tot nu naadloos in dit concept. Tot nu. De bassist die nu deel uitmaakt van het trio gaat helemaal los op dit prachtige instrument. Het scheurt en knalt met electronische effecten, soms bijna in de bas kruipend om wat mee te fluiten.
Niet mijn smaak; valt letterlijk volkomen uit de toon; geen spoor van het nieuwe album dat ik ook al minder waardeerde.
Afijn, toch een mooie avond samen met een zoon en een vriend een prima etentje in hotel New York en toch ook kunnen genieten van wat ouder werk en van de geweldige akoestiek van LantarenVenster.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Lees het nu pas,
Wel jammer dat ze hun stijl hebben aangepast. Dat gebeurd helaas nog wel eens. Gelukkig heb je hun vorige albums nog, zeker leuk om er een leuk uitje van te maken.
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

SMF spam blocked by CleanTalk