News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Tannoy Stirling TW klinken niet goed

Started by jhnmrlg, August 19, 2022, 12:12:40 PM

Previous topic - Next topic

jhnmrlg

Hallo beter lezer. Ben totaal nieuw hier en ook in het high end audio-wereld en zit met het volgende:

Gisteren heb ik een paar Tannoy Stirling TW speakers gekocht. Aangesloten op mijn Yamaha A-S1200 maar het geluid mist laag,hoog is ook weinig aanwezig. Pas als ik de eq van de versterker volledig opendraai komt er een acceptabel geluid uit. Moeten de filters van de speakers misschien vervangen worden? Kan dit aan de kabel liggen (INAKUSTIK SPEAKER 4,0MM2 TRANSPARANT)? of toch gaan bi-wiringen? Of hebben jullie een andere tip wat kan helpen.

Set:
Yamaha A-S1200
Tannoy Stirling TW
JVC-QL-Y55f, Denon DL-110

Nb

Onder013

Quote from: jhnmrlg on August 19, 2022, 12:12:40 PMHallo beter lezer. Ben totaal nieuw hier en ook in het high end audio-wereld en zit met het volgende:

Gisteren heb ik een paar Tannoy Stirling TW speakers gekocht. Aangesloten op mijn Yamaha A-S1200 maar het geluid mist laag,hoog is ook weinig aanwezig. Pas als ik de eq van de versterker volledig opendraai komt er een acceptabel geluid uit. Moeten de filters van de speakers misschien vervangen worden? Kan dit aan de kabel liggen (INAKUSTIK SPEAKER 4,0MM2 TRANSPARANT)? of toch gaan bi-wiringen? Of hebben jullie een andere tip wat kan helpen.

Set:
Yamaha A-S1200
Tannoy Stirling TW
JVC-QL-Y55f, Denon DL-110

Welkom hier

Wat je beschrijft zou zomaar een fase-probleem kunnen zijn. Kijk even na of je luidsprekerkabels correct zijn aangesloten. Correct is: zowel op de versterker als op de luidsprekers rood op rood en zwart op zwart.

Succes
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Hoi en welkom,
Heb je de instellingen op de voor (en achterkant?) nagekeken? Ik zie op de voorkant een mogelijkheid om eea aan te passen (lijkt een jumper/brug systeem)
Als je 1 kabel voor hoog en laag gebruik, en er zitten geen brugjes tussen de HF (hoog frequent) en LF (laag frequent), kun je zelf een stukje kabel gebruiken.
Foto's helpen ook als je vragen hebt
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

SMF spam blocked by CleanTalk