News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Soundlab G056C draait niet

Started by MirjamT, August 03, 2022, 18:59:05 PM

Previous topic - Next topic

MirjamT

Hallo,

Nieuw hier en onbekend met de juiste terminologie dus vergeef me. Ik ben op zoek naar hopelijk een easy fix!
Ik kreeg van vrienden een Soundlab G056C. Vermoedelijk niet nieuw maar ziet er wel ongebruikt uit.
Power werkt, lampje brandt, voltage staat op 220-240v. Start/stop: werkt, het spinning motor dingetje draait. De rubber belt is wat aan de losse kant maar draait mee. Het gekke is dat deze belt om een solide deel van de draaitafel heen gaat. Ik begrijp dus ook niet wat deze aan het draaien zou moeten maken. Erboven op gaat natuurlijk het draaiplatform, deze draait dus ook niet mee. De middenpin, waar het platform en de plaat daarop, omheen gelegd wordt zeg maar, draait dus ook niet.
(Ter verduidelijking wilde ik foto's bijvoegen maar die zijn te groot om up te loaden helaas).

Ik herinner me van een vorige hele oude tafel dat je onderin een schroef lost en vast kon zetten (bijv als bescherming bij verplaatsing). Zoiets kan ik bij deze niet vinden. in de digitale online gevonden
 handleiding, maar ook verder op internet /YouTube kan ik niks vinden over wat het probleem zou kunnen zijn, of wat zou kunnen doen.

Wie weet raad?
Thanks!

Jan

https://www.manualslib.com/manual/849342/Sound-Lab-G056c.html?page=4#manual
Deze handleiding had je gelezen en dan met name het hoofdstuk 'BEFORE USE'?
Mijn Engels is niet zo goed.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Atlas Equator bekabeling
AKG K702

Onder013

VERY IMPORTANT!!Do not forget to attach rubber belt to motor for correct operation. After placingthe Turntable Platter onto the turntable through the Center Spindle, moveone of the large windows on the Platter to top right corner. Attach rubberbelt around motor. (Rubber belt is already attached to the underside of theTurntable Platter.)

Het lijkt er op dat de belt/snaar niet aan de onderkant van het plateau is geplaatst. Kan het plateau er af, zodat je snaar juist kan plaatsen?
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.