News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Hoofdtelefoon

Started by Jan, April 15, 2022, 19:36:37 PM

Previous topic - Next topic

Jan

Je hebt hoofdtelefoons gemaakt volgens verschillende systemem, zoals:
- gesloten systeem
- open systeem
Maar er wordt ook verschillende technieken gebruikt, zoals:
- dynamisch
- planar
- elektrostatisch

Wat zijn de voor- en nadelen van elk systeem / techniek?

Ben me aan het oriƫnteren naar een andere hoofdtelefoon, onze dochter gebruikt regelmatig mijn AKG K702. Wil hem aansluiten op de hoofdtelefoonaansluiting van mijn Rega Brio. De belangrijkste specificaties zijn:
- impedantie 32 - 300 ohm
- afgegeven vermogen 100 mW

Op het oog heb ik nu Meze 99 Classic, maar zijn er ook andere modellen die voldoen?
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Nb

Heb zelf een Sennheiser HD 700. Open systeem. Is erg prettig qua draag comfort en geluid.
Een HD 650 is ook een heel fijne.
Heb ooit een electrostatische (Jacklin Float) gehad, heel fijn, maar die hebben een flink prijskaartje.

Jan

Sennheiser HD 700 is nieuw niet leverbaar. Heb vroeger wel de Sennheiser HD 600 gehad, maar vond hem niet comfortabel zitten. Op den duur begon het te knellen tijdens het luisteren. De AKG K702 zit qua comfort wel beter.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics