News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Betaalbaar alternatief gezocht.

Started by xander32, February 22, 2015, 18:53:58 PM

Previous topic - Next topic

Eddye

Quote from: xander32 on March 23, 2015, 22:07:59 PM
... ff op een laag pitje gezet. Maar ik pak het t.z.t. wel weer op.
Met de lente en zomer in aantocht?
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

xander32

Nja, komende half jaar heb ik andere prioriteiten (o.a. festival bezoek, een reis).

Binnenkort komt er nog wel een NAS, maar verder gaat alles een aantal maanden in de ijskast. Onderwijl ga ik wel uitzoeken of ik gelukkig wordt en blijf met de SBT en ga ik omzien naar een potentiele vervanger. In Q3/Q4 van dit jaar zal ik dan eventueel tot aanschaf over gaan. Aansluitend ook verder op zoek naar een mogelijk beter "passend" netsnoer, voor zowel de versterking als bron(nen).

Dat lijkt mij ook de meest logische aanpak.

Quote from: Eddye on March 24, 2015, 07:46:22 AM
Met de lente en zomer in aantocht?

John Wx

Quote from: xander32 on March 24, 2015, 08:30:36 AM
Nja, komende half jaar heb ik andere prioriteiten (o.a. festival bezoek, een reis).

Binnenkort komt er nog wel een NAS, maar verder gaat alles een aantal maanden in de ijskast. Onderwijl ga ik wel uitzoeken of ik gelukkig wordt en blijf met de SBT en ga ik omzien naar een potentiele vervanger. In Q3/Q4 van dit jaar zal ik dan eventueel tot aanschaf over gaan. Aansluitend ook verder op zoek naar een mogelijk beter "passend" netsnoer, voor zowel de versterking als bron(nen).

Dat lijkt mij ook de meest logische aanpak.

Gaat de kabel wel kil klinken hoor in de ijskast  :p

Leuk dat je ook andere leuke dingen gaat ondernemen  :pompom:

bert corduroy

Quote from: xander32 on February 22, 2015, 18:53:58 PM
Tijdens de M&G van 21 februari jl., bracht 1 van de gasten twee netsnoeren mee om eens in mijn set uit te proberen.
Zelf maak ik gebruik van LAT AC-2 mkII netsnoeren.

De eerste was een Siltech netsnoer, waarvan mij de specifieke uitvoering is ontschoten. Hetgeen daaraan debet is dat deze geen toegevoegde waarde had. Niet achter de SA15 en niet achter de PM11.

De SA15 lijkt tot op heden sowieso redelijk ongevoelig voor ongeacht welk netsnoer. Echter de PM11 blijkt daarin vaak het andere uiterste.

Het tweede netsnoer bracht echter een fors positief verschil achter de versterker. Meer klankkleur, de breedte van het stereobeeld nam toe, de instrumenten en vocalisten stonden nog scherper afgetekend in het geluidsbeeld, een toename van het hoog zonder scherpte en het geheel werd wat meer upfront.

Maar helaas valt het betreffende netsnoer buiten mijn budget, buiten hetgeen ik voor een netsnoer wil betalen. Het betrof een Kemp Reference Sota met Furutech connectoren (rhodium/kevlar).

Wie heeft er een soortgelijke positieve ervaring met een netsnoer achter een (recente) Marantz versterker, welke wat meer vriendelijk voor m`n portemonnee is?

:anyone:

Heb je al een aparte audiogroep in de meterkast?

CZ79

Goede optie en kan voor een zeer betaalbaar bedragmeestal worden uitgevoerd, maar Xander heeft geen toegankelijke kruipruile en het kan lastig worden aparte vd draden/kabel naar de plek te krijgen waar dit moet komen
Versterking: Dion Audio Pre-amp 6AF4 | 2x UcD400 Mono
Bron: Moon 180 MiND+PSU | W4S DAC 1 | TaCT RCS 2.0
Luidsprekers: Avalon Acoustics Avatar
Kabels: Dion Audio | Neotech UP-OCC | Meicord

bert corduroy

CZ79

Heb je wel een pijp nodig die direct naar die plek leidt zonder verdeel- of lasdozen, wordt lastig gok ik zo (bij xander)

bert corduroy

xander32

Het huis heeft zo z'n pro's en contra's.

Maar wat dat netsnoer deed was absurd. Maar helaas diens nieuwprijs ook :(.
Maar mocht er ooit een tweedehandse voorbij komen ...

bert corduroy

Heb jij jouw apparatuur op een stekkerdoos of rechtstreeks op de wandcontactdoos aangesloten?
Ik vraag me altijd af of een kabel beter klinkt vanwege de kwaliteit van de aders of de afscherming, dan wel beiden. Als stroom bij jouw versterker veel doet, misschien ook eens kijken naar een goede netfilter voor "schone" stroom? Ik ben zelf altijd weer verrast wat kabels kunnen doen. Verandering van plaatsing van de ls leveren vaak gratis verbetering op. De nieuwe kabel moet je er dan bij denken...

xander32

Beste Bert, dank voor het meedenken hoor. Maar betreft hetgeen stroom en kabels in het algemeen kunnen doen, hoef je mij niet meer te overtuigen hoor. Dat heb ik onderwijl al vaak genoeg ervaren ;).

En betreft een zorgvuldige plaatsing van de ls.; dat is een vereiste, dat is een basis voor een goed geluid.

Quote from: bert corduroy on April 06, 2015, 00:41:05 AM
Heb jij jouw apparatuur op een stekkerdoos of rechtstreeks op de wandcontactdoos aangesloten?
Ik vraag me altijd af of een kabel beter klinkt vanwege de kwaliteit van de aders of de afscherming, dan wel beiden. Als stroom bij jouw versterker veel doet, misschien ook eens kijken naar een goede netfilter voor "schone" stroom? Ik ben zelf altijd weer verrast wat kabels kunnen doen. Verandering van plaatsing van de ls leveren vaak gratis verbetering op. De nieuwe kabel moet je er dan bij denken...

Frank2

Ik heb het geluk dat ik een dealer heb gevonden die 80 verschillende net kabels kan leveren en die 1 km bij mij vandaan woont. Hij heft ze niet alle op voorraad. Maar ik heb er al wel wat getest. Sommige waren niets anderen deden het hier voortreffelijk, en op andere apparatuur zoals de pm11s3 van marantz was het een domper.
Op dit moment gebruik ik een koper/verzilverde kabel van goede kwaliteit en ultra purity mono kristal en dit bevalt zeer goed. Interlinks geven tov net kabels minder grote verschillen maar zijn zeker van invloed, gebruik ook hier mono kristal.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

CZ79

Ik heb hier de netkabels en de LS kabels ook van hem, de netkabels zijn een mix van de Neotech mono crystal koper kabels en de oranje wokkelkabels, de LS kabels zijn van Neotech mono crystal koper (biwire gemaakt door Ronald)

xander32

Die oranje wokkels waren hier een sof :nopompom:.

CZ79

Doen het hier weer prima, en veel beter sinds de mono blokken geaard zijn gemaakt. Wellicht klopt het verhaaltje dan toch dat het geheim van deze kabels in de aarde aansluiting zit