News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Betaalbaar alternatief gezocht.

Started by xander32, February 22, 2015, 18:53:58 PM

Previous topic - Next topic

xander32

Tijdens de M&G van 21 februari jl., bracht 1 van de gasten twee netsnoeren mee om eens in mijn set uit te proberen.
Zelf maak ik gebruik van LAT AC-2 mkII netsnoeren.

De eerste was een Siltech netsnoer, waarvan mij de specifieke uitvoering is ontschoten. Hetgeen daaraan debet is dat deze geen toegevoegde waarde had. Niet achter de SA15 en niet achter de PM11.

De SA15 lijkt tot op heden sowieso redelijk ongevoelig voor ongeacht welk netsnoer. Echter de PM11 blijkt daarin vaak het andere uiterste.

Het tweede netsnoer bracht echter een fors positief verschil achter de versterker. Meer klankkleur, de breedte van het stereobeeld nam toe, de instrumenten en vocalisten stonden nog scherper afgetekend in het geluidsbeeld, een toename van het hoog zonder scherpte en het geheel werd wat meer upfront.

Maar helaas valt het betreffende netsnoer buiten mijn budget, buiten hetgeen ik voor een netsnoer wil betalen. Het betrof een Kemp Reference Sota met Furutech connectoren (rhodium/kevlar).

Wie heeft er een soortgelijke positieve ervaring met een netsnoer achter een (recente) Marantz versterker, welke wat meer vriendelijk voor m`n portemonnee is?

:anyone:

Eddye

Ik ben niet thuis in de karakteristieken van kabels, maar ik denk dat het belangrijkste is, wat wil je uitgeven?
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

xander32

Max. zo'n â,¬300,- (en dan alleen wanneer een gelijk positief verschil als met de Kemp Sota) of er moet tweedehands een Kemp Reference Sota voorbij komen welke niet heel veel meer kost.

Maar ik heb een tof aanbod van een forumlid; hij wil langs komen met een aantal verschillende netsnoeren, zodat ik deze rustig kan vergelijken.

Quote from: Eddye on February 27, 2015, 23:40:08 PM
Ik ben niet thuis in de karakteristieken van kabels, maar ik denk dat het belangrijkste is, wat wil je uitgeven?

chansig

Ik heb een netsnoer met Furutech stekkers liggen. Mag verkocht worden. Staat oa op het HTforum te koop. Zoals je weet heb ik geen ervaring met klankkleuren ed van verschillende netsnoeren. Dus ik kan je er niet over vertellen.

Gr Hans

Frank2

Xander misschien een furutech alpha3 met iego gold stekkers? Doet het goed achter een marantz. Boost het geluid iets en "schraapt" het middengebied iets af maar is lekker dynamisch. Onder013 heeft m nu ook achter zijn marantz zitten.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

xander32

Dank voor de adviezen mannen.

Onder013 heeft aangeboden een x langs te komen met een aantal verschillende snoeren. Ik ga zeker geen snoer ongehoord meer aankopen.

Met de Marantz heb ik nu zeer diverse eravringen i.c.m. een netsnoer; een Siltech welke geen verschil gaf t.o.v. mijn LAT snoeren, de oranje wokkels welke het geheel donker en futloos maakten en die veels te dure maar o zo fraaie Kemp Sota ...

QuattroNL

Ik heb wel eens wat geëxperimenteerd met netsnoeren (net zoals met ls en interlinks).
Tussennetsnoeren kon ik geen verschillen horen dus ik heb gewoon een mooie kabel voor de looks (alpha 3 met no-name connectoren).

Was op je M&G iets te druk met muziek kopieren ( :/ ) dus deed helaas niet mee toen de kabels werden getest.

Het is ook heel persoonlijk; de een hoort verschillen en de ander niet. Is wel voer voor talloze discussies die bij voorbaat al nutteloos zijn  :angel:  :tongue:  :popcorn:

Kan je dus geen goede adviezen geven, behalve: luisteren in je eigen set.
Stereospul: Marantz PM15S2-LE - Totem Arro - Squeezebox Touch (+BOTW) - Oppo BDP83. Kabels: Nordost Superflatline - JIB Germany - W&M AC01 - Alpha3+Furutech. Tweaks: Crusade Audio Diamond II dempingsplaat - Crusade Audio cable clamps - Audio stroomgroep (Furutech wcd, Siemens zekering, Belden kabel)

Vik

Alpha 3 matched erg mooi met Marantz, vooral met de betere gold connectoren van Furutech of Iego. Rhodium zou ik je niet adviseren.
Elac 609 CE* CM Elac CC200.2* Elac BS 243* JL Fathom F113*Pioneer KRP-500M*CM Marantz MM 8077*CM Marantz AV 8802*CM Denon DBT-3313*Jvg bekabeling*Kimber Kable Monocle XL*

xander32

Dank voor het advies :thumbsup:.

Quote from: Vik on March 07, 2015, 19:50:03 PM
Alpha 3 matched erg mooi met Marantz, vooral met de betere gold connectoren van Furutech of Iego. Rhodium zou ik je niet adviseren.

QuattroNL

De PM is bij mij voorzien van een stukje alpha3 incl Furutech (welke weet ik niet, geen Rhodium iig).
Oogt leuk maar verschil horen doe ik niet  :huh:

Mocht ik je binnenkort weer eens ergens tegenkomen dan wil ik best die kabel meenemen, kan je 'm een tijdje proberen.
Stereospul: Marantz PM15S2-LE - Totem Arro - Squeezebox Touch (+BOTW) - Oppo BDP83. Kabels: Nordost Superflatline - JIB Germany - W&M AC01 - Alpha3+Furutech. Tweaks: Crusade Audio Diamond II dempingsplaat - Crusade Audio cable clamps - Audio stroomgroep (Furutech wcd, Siemens zekering, Belden kabel)

Eddye

Quote from: QuattroNL on March 07, 2015, 20:17:00 PM
De PM is bij mij voorzien van een stukje alpha3 incl Furutech (welke weet ik niet, geen Rhodium iig).

Mocht ik je binnenkort weer eens ergens tegenkomen dan wil ik best die kabel meenemen, kan je 'm een tijdje proberen.
Jij hebt toch een aparte hifi groep, dacht ik? (Beetje offtopic)
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

QuattroNL

Quote from: Eddye on March 07, 2015, 20:20:29 PM
Jij hebt toch een aparte hifi groep, dacht ik? (Beetje offtopic)
Dat klopt.
Ook daar hoor ik geen verschil. Wilde het wel graag proberen maar het heeft qua sound weinig winst opgeleverd.
Maar vind dat niet erg, vond het leuk om te proberen en nu weet ik dat het dáár in ieder geval niet meer aan kan liggen  8)

xander32

:thumbsup:

Ben achter de schermen ook aan het asen op een aantal demo snoeren van ene R uit A. Daarnaast nog een aanbod staan van ene H onder 013 en ik ga denk ik nog een aantal demo's aanvragen bij A van P-Audio.

Quote from: QuattroNL on March 07, 2015, 20:17:00 PM

QuattroNL

Quote from: xander32 on March 07, 2015, 20:32:12 PM
Ben achter de schermen ook aan het asen op een aantal demo snoeren van ene R uit A. Daarnaast nog een aanbod staan van ene H onder 013 en ik ga denk ik nog een aantal demo's aanvragen bij A van P-Audio.
Da's idd de enige manier om er achter te komen welke kabel het best werkt in je eigen set.
Have fun!  :clapping:

xander32

... ff op een laag pitje gezet. Maar ik pak het t.z.t. wel weer op.