News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Welk signaalpad leidt naar de beste SQ (switches and cables)

Started by henk2924, March 02, 2021, 15:46:40 PM

Previous topic - Next topic

henk2924

Ik ga wat experimenteren om uit te vinden wat het beste digitale signaalpad vanaf mn modem (Ziggo) tot aan mn netwerk bridge van SoTM Ultra Neo is, qua SQ.

Ik werk met 3 switches: managed Netgear GC150P , Silent Angel Bonn 8 en een EtherRegen.
4 LAN kabels tot mijn beschikking: : 2xSupra cat8, Wireworld Starlight 8 en AQ Diamond cat 7.
Een Paul Pang master clock voor de  SoTM en de EtherRegen.
Een  HD Plex LPS als  voeding voor de   SoTM en twee switches (Bonn, EtherRegen).

(Downstream : Curious usb cable>IFi micro 3.0 usb> Elijah Quad Braid mk2 usb cable>  T&A DSD8 DAC> XLR Timber Audio> Gato pre amp> XLR Siltech> Gato amp> Cable LAB Silver ls cables> Diptyques DP 160 LS)

Vraag: in welke volgorde zou jij het digitale pad installeren (switches en LAN kabels dus) voor het beste SQ resultaat?

Onder013

Quote from: henk2924 on March 02, 2021, 15:46:40 PM
Ik ga wat experimenteren om uit te vinden wat het beste digitale signaalpad vanaf mn modem (Ziggo) tot aan mn netwerk bridge van SoTM Ultra Neo is, qua SQ.

Ik werk met 3 switches: managed Netgear GC150P , Silent Angel Bonn 8 en een EtherRegen.
4 LAN kabels tot mijn beschikking: : 2xSupra cat8, Wireworld Starlight 8 en AQ Diamond cat 7.
Een Paul Pang master clock voor de  SoTM en de EtherRegen.
Een  HD Plex LPS als  voeding voor de   SoTM en twee switches (Bonn, EtherRegen).

(Downstream : Curious usb cable>IFi micro 3.0 usb> Elijah Quad Braid mk2 usb cable>  T&A DSD8 DAC> XLR Timber Audio> Gato pre amp> XLR Siltech> Gato amp> Cable LAB Silver ls cables> Diptyques DP 160 LS)

Vraag: in welke volgorde zou jij het digitale pad installeren (switches en LAN kabels dus) voor het beste SQ resultaat?
Voldoende mogelijkheden om te experimenteren, waarbij ik zou beginnen met een switch met LPS verbinden met bijvoorbeeld de AQ Diamond naar de netwerk bridge.
Van het ziggo modem naar een router waarop deze switch wordt aangesloten met je op één na beste kabel.
Niet uit eigen ervaring, maar wat ik zoal hoor is het voordelig om een tweede switch te schakelen tussen de router (ziggo?) en de kabel naar de switch vlak voor de netwerkbridge.

Verder is het experimenteren welke configuratie de beste SQ oplevert,
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

henk2924

Onder013

Quote from: henk2924 on March 02, 2021, 19:55:03 PM
Dankjewel  onder Tilburg, nuttige tips.

Hahaha, niks met Tilburg behalve dan dat er een leuk muziekcafé is (Paradox). Onder013 was gebrek aan inspiratie bij het verzinnen van een forumnaam en nam toen maar mijn inlognaam bij een bedrijf in die tijd.

Succes met het optimaal inzetten van mooie componenten.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

SMF spam blocked by CleanTalk