News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Kan iemand mij helpen

Started by Thomas, January 06, 2021, 13:46:29 PM

Previous topic - Next topic

Thomas

Goedendag allemaal,

Ik heb sinds een tijdje een oude stereoset gekregen. Nou heb ik met mijn beroerde kennis de stereoset nog draaiende weten te krijgen ook.

Ik zou graag muziek willen afspelen van de telefoon (huawei p30 lite) zonder extreme kwaliteits verlies. Ik heb al geprobeerd met een simpele aux rca kabel iets te regelen. Ook heb ik een Bluetooth audio receiver van Logitech aangeschaft echter blijft bij beide het geluid erg slecht.

Hier mijn vraag, hoe kan ik het voor elkaar krijgen met mijn telefoon (huawei p30 lite) goede kwaliteit muziek te krijgen op de stereoset pioneer Dc-z72 met de bNs E24 speakers.

Als iemand hier het antwoord op weet of mij verder kan helpen hoor ik het heel graag.

Met vriendelijke groet,

Thomas

Technative

Beste Thomas,

Welkom op het forum. De enige manier om dit zonder al te veel kwaliteitverlies voor elkaar te krijgen is door te investeren in een DAC (digitaal naar Analoog Converter). Deze sluit je aan op de line-in van de versterker en klaar ben je.

De vraag is dan welke dac je moet kiezen. Ik adviseer je zelf eens rond te snuffelen, zowel hier op het forum als op het internet is heel veel info te vinden. Gezien de set zou ik budget (zeer) beperkt houden, want het is bijna de moeite niet waard. Voor iets meer centjes heb je een modern apparaat staan waar je direct alle nieuwe features en een veel hogere weergavekwaliteit hebt.

Als ik jou was zou ik even doorsparen voor iets mooiers en beters en de Pioneer set richting milieustraat verhuizen. Investeren in deze set zou echt zonde geld zijn, maar als je er sentimentele herinneringen aan hebt zou een dac een oplossing kunnen zijn.
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Onder013

Quote from: Thomas on January 06, 2021, 13:46:29 PM
Goedendag allemaal,

Ik heb sinds een tijdje een oude stereoset gekregen. Nou heb ik met mijn beroerde kennis de stereoset nog draaiende weten te krijgen ook.

Ik zou graag muziek willen afspelen van de telefoon (huawei p30 lite) zonder extreme kwaliteits verlies. Ik heb al geprobeerd met een simpele aux rca kabel iets te regelen. Ook heb ik een Bluetooth audio receiver van Logitech aangeschaft echter blijft bij beide het geluid erg slecht.

Hier mijn vraag, hoe kan ik het voor elkaar krijgen met mijn telefoon (huawei p30 lite) goede kwaliteit muziek te krijgen op de stereoset pioneer Dc-z72 met de bNs E24 speakers.

Als iemand hier het antwoord op weet of mij verder kan helpen hoor ik het heel graag.

Met vriendelijke groet,

Thomas

Ik heb de aansluitmogelijkheden van je telefoon en de Pioneer bekeken. Je geeft aan dat je een Bluetooth audio receiver van Logitech hebt. Je hebt de volgende mogelijkheden om de telefoon aan te sluiten:
1. van de hoofdtelefoon uitgang van de telefoon naar de CD-ingang van de Pioneer
2. via Blue-tooth receiver: verbind de receiver met de CD-ingang van de Pioneer. Koppel (pairen) de telefoon aan de receiver. Als de receiver apt-x HD ondersteunt is dat de beste mogelijkheid.

Let op dat als je bijvoorbeeld de tape aansluiting van de Pioneer gebruikt, je de tape aansluiting gebruikt die bedoeld is om het uitgangs-signaal van een externe tape-recorder naar de Pioneer over te brengen. Beter is om de CD-ingang te gebruiken.

Succes
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.