News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Welk percentage van je set besteed je aan bekabeling?

Started by Jan, October 03, 2020, 12:46:21 PM

Previous topic - Next topic

Maikel

Toch wel een heel bijzondere ontdekking gedaan dit jaar.
M'n DAC was defect geraakt, deze had hele kostbare zilveren bekabeling met connector.
Als tijdelijk vervanger speelt er sindsdien een goedkope DAC en daar kocht ik een heel simpel goedkope interlink kabel bij. Zowel de kabel (geƫxperimenteerd met diverse) als ook de DAC (had hiervoor een heel kostbare ladderDAC) spelen de sterren van de hemel.
Pasgeleden heb ik de interlink vervangen voor een Harmonic Technology kabel die dezelfde structuur en materiaal had als de goedkope kabel. Ik concludeerde na de vervanging dat het geluids-karakter hetzelfde was gebleven, alleen de kwaliteit in z'n totaliteit was verbeterd (iets beter 3d beeld, iets meer detail, betere bandbreedte en fasetechnisch klonk het redelijk veel beter)

Ik ben het dus helemaal eens met de mening dat de materiaalkeuze en opbouwkeuze wel bij de rest van je apparatuur moet passen. Technisch het allerbeste materiaal gaat zeker niet op in mijn mening

Overigens, tweedehands bekabeling kopen is altijd een goede deal als de connectoren nog goed zijn vind ik, je hebt dan een vele klasse hogere kabel voor een goede prijs
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Faxe

Ik zit zo rond de 1 a 2% wat ik kan kabels heb uitgegeven afgezet tegen de rest.