News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Kookclub hosten - muziek

Started by Hannibal, March 07, 2020, 11:31:58 AM

Previous topic - Next topic

Hannibal

We hebben samen met vrienden een kookclubje waarmee we om beurten voor elkaar koken.
Er wordt altijd veel aandacht besteed aan het eten en het zijn eigenlijk zonder uitzondering geslaagde avonden.
Heel gezellig ook.

Vanavond is het onze beurt om te koken voor het clubje.
Omdat we vonden, wishfull thinking maar weer lijkt mee te werken, dat de lente voor de deur staat, hebben we voor frisse gerechten gekozen.

Normaal zoek ik relaxte, rokerige Jazz uit voor die avonden, maar vandaag gaat het helemaal anders. We zijn allemaal in de jaren 80 opgegroeid en ik heb er enkele albums uit onze tijd bij gezocht die ook lekker fris en relaxed klinken, afgewisseld met wat fay lovsky grapjes en rustige momenten van Dominique Fils-Aime. De eerste 2 nummer zijn binnenkomers (joe om even energie in de groep te pompen).

Paar albums gekozen, zelf heb ik altijd trek in meer nummers van een groep als ik weer iets er van hoor. Beetje afgewisseld, dat wel.

Klaar voor vind ik, rest wordt improvisatie.
AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira1&3+Planet+Radio1. MF V-DAC+PSU 1st gen. Sonos connect)

Onder013

Leuk idee. Zijn dit de favoriete artiesten van de kookclub? Ik zie er eigenlijk maar een stuk of 4: ub40, Matt bianco, Fay Lovsky. Een saus van improvisatie of verzoeknummers lijkt me welkom om het hoofdgerecht de finishing touch te geven.

Veel plezier en eet smakelijk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Hannibal

Niet per s e keus kc, maar mijn veronderstelling dat als je een nummer van eeen album uit die tijd hoort, je andere nummers ook wilt horen.
Projectie dus ;)

El gemixt e dusafgewisseldd mm grapppige fl nummers zoals gezegd.
Toch nog 8 bands
AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira1&3+Planet+Radio1. MF V-DAC+PSU 1st gen. Sonos connect)

Hannibal

Zeer geslaagde avond, muziek nog wat uitgebreid gedurende de avond.

3 experimenten op 1 avond (mag best eentje minder) maar allemaal geslaagd.

Super!

Amuse: tricolore (pesto, tomaten, mozzarella, slagroom, knoflook, pijnboompitten, parmezaan, sjalotje olijfolie)

Voor: buikspek appel, bleekselderij, gele cherry tomaatjes (oestersaus, bruine suiker en olijfjes)

Hoofd: varkenshaasjes in pistache korst met aardappel/knolselderij/appel stamppotje met geglaceerde witlof en dyjonmosterd sausje

Na: de citroentiramisu

stereotypisch

fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Hannibal

Quote from: stereotypisch on March 08, 2020, 12:01:03 PM
toe maar, haute cuisine!

Ja... mijn vriendin maakt voor het kookclubje dan ook alles van scratch en is dan een hele dag aan het koken. Ik probeer alle randzaken weg te houden en te regelen voor haar.

Het is dat ze het leuk vind, anders zou het gekkenwerk zijn (ze kon niet meer staan haast aan het einde van de avond ;) ).

Nog afgesloten met een vsop armagnac voor de liefhebbers.

Gezellig en leuk en lekker

SMF spam blocked by CleanTalk