News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Audioshow Alkmaar 2020

Started by Onder013, March 02, 2020, 13:51:38 PM

Previous topic - Next topic

Onder013

Afgelopen zondag naar de audioshow in Alkmaar geweest.
Meestal bevalt me dat goed omdat het kleinschalig is, niet overvol en..... voor de heerlijke broodjes kroket.

Mij viel op dat het aandeel actieve luidsprekers flink was toegenomen. Systemen met Hypex modules en geïntegreerde DSP waren volop aanwezig.

Ik heb mij dit keer geconcentreerd op de systemen die in de voor de audiofiel haalbare range zitten. De extreem kostbare systemen zijn leuk om zo eens te zien en te horen, maar zullen nooit mijn huiskamer bereiken.

Van die redelijk betaalbare systemen viel mij een set met JBL-luidsprekers zeer positief op. Het zijn de JBL Synthesis HDI speakers met roots in het professionele circuit. Het is een passief systeem dat voor de demo werd voorzien van versterking door een Mark Levinson versterker.
Fraai doortekend laag en mooi stereobeeld.

De tweede set die mij opviel was wel een actief systeem en voorzien van DSP als onderdeel van de Hypex module voor de versterking.
Het is de Sound-Prism III voorzien van de AMT (Air Motion Transformer) in een (half) open baffle. De AMT draagt bij aan een sound als van een electrostaat. Het is een drieweg systeem met mid-unit in de baffle en een laag unit in een aparte behuizing. Fraai.

Verder hoorde ik een aantal actieve en niet actieve systemen waar werkelijk geen leven in zat (o.a. Driade, Franco Serblin, Audiolympic.

Fijne middag gehad. Dank aan Ben Hoedjes voor het organiseren van deze shows. Het was voor hem de laatste keer.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Nb

Die JBL 's zien er interessant uit, met zo'n hoorn.
Die onderste lijken me financieel onhaalbaar voor de gemiddelde muziekliefhebber.

Onder013

Quote from: Nb on March 02, 2020, 14:08:28 PM
Die JBL 's zien er interessant uit, met zo'n hoorn.
Die onderste lijken me financieel onhaalbaar voor de gemiddelde muziekliefhebber.

Die onderste (dus de Sound-Prism III) kost 3.300,- eur per stuk. Dit is het actieve systeem en dus geen eindversterker nodig.
De JBL's zoals gehoord tijdens de show kosten 1.800,- eur per stuk. Er is ook nog een iets groter type van 2.300,- per stuk.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Onder013

Vervolg van wat mij opviel tijdens de Alkmaar show:

De hoofdtelefoon Sennheiser 800S. Wowww of je naar een set meer dan uitstekende luidsprekers luistert....
De 800S was voorzien van een Nordost snoer als optie en speelde via M2-tech hoofdtelefoon versterker en dac (op de foto met een Focal hoofdtelefoon).

Qua vinyl:
De Takumi draaitafel. Deze wordt elk jaar fraaier (en duurder). Destijds is de Takumi gelanceerd als de draaitafel die paste binnen ieders budget. De huidige Takumi ziet er schitterend uit en speelt erg goed tegen een verkoopprijs die twee keer hoger dan bij introductie, maar het zeker waard is.
Synergie:

stereotypisch

leuk verslag!
kon er niet naartoe want had een afspraak maar nu ben ik er toch een beetje bij geweest haha
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Onder013

Quote from: stereotypisch on March 03, 2020, 10:47:14 AM
leuk verslag!
kon er niet naartoe want had een afspraak maar nu ben ik er toch een beetje bij geweest haha

Maar je mist wel het broodje kroket :)
Synergie: