News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Rega

Started by Hannibal, February 26, 2020, 11:12:31 AM

Previous topic - Next topic

Hannibal

Quote from: Marius on April 09, 2020, 19:26:26 PM
Omdat ik de overstap naar een MC- element overweeg.

PMmetje gestuurd
AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira1&3+Planet+Radio1. MF V-DAC+PSU 1st gen. Sonos connect)

Marius

Bevalt het plaatjes draaien nog steeds? :DJ:

Hannibal

Echt wel!

Kom maar eens luisteren.

Er zijn wel weer nieuwe ontwikkelingen...
je verzint het niet, ondanks dat ik overal geinformeerd had voor het input boardje voor mijn versterker, ook bij locale HIFI zaak, kreeg ik Steeds opnieuw nul op rekest.
Toen besloten op zoek te gaan naar de fono mm en gevonden zoals je weet :)
Nog steeds super blij mee.

Vandaag krijg ik een telefoontje van de locale HIFI zaak dat misschien, afhankelijk van het type Cursa versterker, er toch nog een boardje beschikbaar is. En inderdaad... voor mijn Cursa 3 was er nog een MM input boardje beschikbaar.
Jasses... kijk die had ik niet aan zien komen.

Levertijd ivm corona ook onbekend ... zucht ...

Wat doe je dan?
Toch maar besteld.
Geen idee wanneer ik hem heb, maar spelen doet de set toch al perfect nu met jouw fono...
dat moet 20 jaar oude meuk nog maar eens beter proberen te doen.
Wel een van laatste kansen om aan zo’n ding te komen, hence de aankoop.

Binnenkort eens fono vs input boardje blind testen?

Hoeven wat mij betreft niet te wachten tot dat ding er is, lijkt me leuk om hier eens wat van je demo muziek e.d. Te draaien. Ik had “fading sun” die ik bij je hoorde eens geprobeerd hier... cool... klinkt mooi

Let me know.
AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira1&3+Planet+Radio1. MF V-DAC+PSU 1st gen. Sonos connect)

Marius

Quote from: Hannibal on April 15, 2020, 22:37:42 PM
Echt wel!

Kom maar eens luisteren.

Er zijn wel weer nieuwe ontwikkelingen...
je verzint het niet, ondanks dat ik overal geinformeerd had voor het input boardje voor mijn versterker, ook bij locale HIFI zaak, kreeg ik Steeds opnieuw nul op rekest.
Toen besloten op zoek te gaan naar de fono mm en gevonden zoals je weet :)
Nog steeds super blij mee.

Vandaag krijg ik een telefoontje van de locale HIFI zaak dat misschien, afhankelijk van het type Cursa versterker, er toch nog een boardje beschikbaar is. En inderdaad... voor mijn Cursa 3 was er nog een MM input boardje beschikbaar.
Jasses... kijk die had ik niet aan zien komen.

Levertijd ivm corona ook onbekend ... zucht ...

Wat doe je dan?
Toch maar besteld.
Geen idee wanneer ik hem heb, maar spelen doet de set toch al perfect nu met jouw fono...
dat moet 20 jaar oude meuk nog maar eens beter proberen te doen.
Wel een van laatste kansen om aan zo’n ding te komen, hence de aankoop.

Binnenkort eens fono vs input boardje blind testen?

Hoeven wat mij betreft niet te wachten tot dat ding er is, lijkt me leuk om hier eens wat van je demo muziek e.d. Te draaien. Ik had “fading sun” die ik bij je hoorde eens geprobeerd hier... cool... klinkt mooi

Let me know.
Ja doen we,! Geef maar een gil als het er is.

Hannibal

Moeten we maar niet ophangen aan dat boardje... kan best lang duren met die corona crisis.
:O

Als je een keer zin en tijd hebt moet je het maar laten weten.
Zaterdag ochtend ben ik alleen de oldtimer voor groooooooot onderhoud wegbrengen (vermits dat doorgaat, ze hielden bij maken afspraak een slag om de arm).

Verder veel ruimte in de agenda’s  :angel:

Jan

Quote from: Jan on March 22, 2020, 08:44:36 AM
In de set System One zit dezelfde versterker in. Verder nog een platenspeler, denk Planar 1, en luidsprekers.
Een test van de System One:
https://hifi.nl/artikel/30802/Review-Rega-System-One-Kyte-speakers-met-Planar-1-en-IO.html
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Mediator

Ik heb een aardig verleden met Rega. Destijds werkte Martijn Lavrijsen nog bij importeur Joenit en we praten dan eind jaren negentig. Hij verzorgde de hifishows en vaak werd ik toen getroffen door het geluid van Rega in combinatie met Totem. Er was in die tijd een nieuwe versterker de Maia die men net bij had en die de grote Forest speakers aanstuurde. Martijn draaide normale muziek. Ik herinner me nog in the air tonight van Phil Collins. Het klonk echt heel goed. Op een andere show kwam Totem ook nog met een eigen versterker, heel duur. Voor mij was de magie weg. Alleen een grote bak herrie bleef over. Mijn CD loopwerk ging kapot en ik ging bij de dealer luisteren naar een nieuwe loopwerk van Rega. Klonk allemaal prima. Toch gaf de dealer aan dat ik beslist moest luisteren naar de bijpassende DAC. Ik zette het nummer van Alanis Morisette uninvited op en viel van mijn stoel. In positieve zin ontstond er een leven en echtheid. Deal gemaakt en de hele speler gekocht. Dat was de ribbelkast versie van de Jupiter en io. Daarna ging alles in een stroomversnelling en kocht ik de ribbelkast versie van de cursa en maia voor en eindversterker erbij. Er was toen ook een deal vanuit Rega met de nodige korting. Bij de dealer kocht ik ook later een p25 draaitafel. Als demo kocht ik later de Eos phonotrap en een Rega exact. Een heleboel Siltech G3 kabels ertussen en daar stond ineens een heel mooie set. Zo mooi zelfs dat deze set 'das Gewissene etwass' bezat. Een natuurlijkheid in de muziek die onmiskenbaar is en alleen goed geluid te boven gaat. Ik heb daar tot 2011 mee gespeeld tot de CD speler kuren begon te vertonen. Toen nog wat omwegen gemaakt bij Rega maar uiteindelijk uitgekomen op waar ik nu mee speel en dat mij in natuurlijkheid nog het meest doet denken aan die oude Rega set. Ik speel nu nog met een RP10 van Rega. Voor de rest zijn het alleen nog buizen.
Tannoy Glenair 15, Graaf Modena (GM20), Graaf GM13.5B2, Rega RP10, the Cartridgeman musicmaker 3, Graaf GM70, Blacknote CDP500 CD speler, Purepower 1500, Essential Audio Tools stroomkabels, Phantom Cable interlinks en luidsprekerkabel. Headphone: Unison Research SH, Denon AH-D9200.

Jan

Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics