News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Rega

Started by Hannibal, February 26, 2020, 11:12:31 AM

Previous topic - Next topic

Hannibal

Quote from: Marius on April 03, 2020, 20:58:10 PM
Analoog met een Rega P6 en digitaal met een gepimpte NUC. Versterker is een NAIM Supernait met een aparte voeding en speakers zijn Spendors A5 aangevuld met een REL T7i.

Gaaf! Mooie apparatuur ook, Naim.
De luidsprekers kende ik niet, ben ik bang, maar zo te lezen ook mooi spul.

Op de laatste beurs waar ik geweest ben, denk van iear, speelde Naim met luidsprekers met een driver in de voet, naar beneden gericht. Nu dacht ik dat het luidsprekers van naim zelf waren, maar mogelijk heb ik me vergist, vind ze niet terug op hun site.
Zou wel eens daar wat uitgebreider naar willen luisteren, leuk concept.
AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira1&3+Planet+Radio1. MF V-DAC+PSU 1st gen. Sonos connect)

Jan

Naim maakt geen luidsprekers meer. Misschien waren het luidsprekers van Kudos Audio of Focal.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Marius

Dat waren NEAT speakers. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit een demo van Naim heb gehoord op een hifi-show die mijn hart stal. Die combinaties met Focal kunnen me zelfs helemaal niet bekoren. Maar goed, dit is het Rega topical dus on-topic maar weer!

Hannibal

Inderdaad... ze hebben wel luidsprekers gemaakt, best bijzondere ook, by the looks of them.

En inderdaad moeten het neat luidsprekers geweest zijn die ik gezien heb. Vind ze inderdaad tereg.
Wat ik me niet realiseerde was dat er twee luidspreekers in die voet zitten.

Apart wel... gewoon een sub in de voet van je vloerstaanders, hihi.

Gut, vind het op hifi shows vaak best lastig beoordelen.
Vaak herrie van de buren in de mix en zo :)

Rega klinkt daar soms ook ineens technisch, terwijl mijn set thuis dat toch niet heeft
AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira1&3+Planet+Radio1. MF V-DAC+PSU 1st gen. Sonos connect)

Marius

Wat heb je allemaal geüpgraded aan je RP2 en welk element heb je?

Hannibal

Quote from: Marius on April 05, 2020, 21:53:07 PM
Wat heb je allemaal geüpgraded aan je RP2 en welk element heb je?

Ik heb hem al heel lang he...
Is een P2.

Destijds was een glazen plateau niet standaard en er zit een andere motor in dacht ik.
Volgens mij is het element een heel gewoon MM element (rood, maar weet niet of hetzelfde als de huidige bias’.

Mis hem. Kan momenteel niet spelen

Marius

Quote from: Hannibal on April 07, 2020, 20:48:44 PM
Ik heb hem al heel lang he...
Is een P2.

Destijds was een glazen plateau niet standaard en er zit een andere motor in dacht ik.
Volgens mij is het element een heel gewoon MM element (rood, maar weet niet of hetzelfde als de huidige bias’.

Mis hem. Kan momenteel niet spelen
Ok, ik zag RP2 in je onderschrift staan. Waarom kan je niet spelen?

Hannibal

Lol, zie het nu ook....
Ff aanpassen.

Tja... niet opgelet met mijn laatste aankoop  :/
Ik kocht de exon eindblokken in eerste instantie en in tweede instantie de cursa voorversterker er bij.
Wel in one go beluisterd maar geen platenspeler.
Wel ingang connectors.

Had me niet goed ingelezen, je kunt in een cursa of een MM input board zetten of een MC.
Geen input board blijkt  :/ ook te kunnen.

Dussssss.....

Gevraagd of die boardjes nog te leveren zijn, bij locale hifi dealer, maar rega gaf op de laatste iEar aan dat die ze niet meer hebben.

Zucht.

Maar goed....
Ik ben nog steeds bezig mijn muziek opnieuw te luisteren, de cursa/exon klinken zo gaaf (toch meer detail en zo veel meer controle) dat ik het momenteel nog niet mis.

Maar soms wil ik ineens een LP horen :(

Anyway, dat ik toch super happy ben met cursa/exon’s zegt genoeg. Normaal zou ie al lang weg zijn dan :) ;)

Jan

Waarom geen Fono MM of MC aanschaffen?
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Meze Audio 99 Classics

Hannibal

Wil sowieso eerst ff zien of kaartje voor in de cursa nog beschikbaar is? Moet nog eens langs hifi zaak.

Heb mijn oog idd Ook laten vallen op een fono mm mk III...
Maar volgens mij 300,-?

Geef momenteel ook veel geld uit aan de hobby auto’s en scooter...  :/ een ding tegelijk.

Wil kijken of ik een Fono mkIII kan vinden die iemand om de goede redenen weg doet.
Of voor mijn verjaardag, meestal koop ik vlak tevoren vanalles dat ook best leuke cadeaux zouden kunnen zijn.
Misschien xtje anders doen  :)

Marius

Quote from: Hannibal on April 09, 2020, 13:48:53 PM
Wil kijken of ik een Fono mkIII kan vinden die iemand om de goede redenen weg doet.
Ik heb er nog één ;)

Hannibal

Een fono mm mkIII?
Die je weg doet?

Stomme vraag misschien... why??

Marius

Quote from: Hannibal on April 09, 2020, 19:19:55 PM
Een fono mm mkIII?
Die je weg doet?

Stomme vraag misschien... why??
Omdat ik de overstap naar een MC- element overweeg.

Jan

Schaf je dan de Fono MC van Rega aan?
Meze Audio 99 Classics

Marius

Quote from: Jan on April 09, 2020, 19:29:21 PM
Schaf je dan de Fono MC van Rega aan?
Dat weet ik nog niet.