News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Voorstellen - Hannibal

Started by Hannibal, February 26, 2020, 10:54:08 AM

Previous topic - Next topic

AudioEnZo

Welkom hier Han! Je hebt een fijne set staan, lijkt me met zorg uitgekozen  :clapping:

Hannibal

Quote from: AudioEnZo on February 28, 2020, 07:08:27 AM
Welkom hier Han! Je hebt een fijne set staan, lijkt me met zorg uitgekozen  :clapping:

Dank je.
Tja, met zorg initieel voor rega gekozen destijds, idd.
Ik vind soms dat ik nogal aan Rega blijf plakken.

Maar ja, ik geniet altijd van het Rega geluid, dus goed is soms ook goed.

Ik heb hier in de buurt geluisterd bij iemand die martin logans had staan (en daar zijn woonkamer uitgebreid had met een uitbouw om de juiste diepte te verkrijgen :) ). Stuurde het aan met Bryston versterkers (hoog/laag gescheiden, 4x 800 watt).

Dat verhield zich natuurlijk niet tot mijn eerste mira.

Ik was erg onder de indruk, moet ik zeggen. Klonk fantastisch gedetailleerd, Brel stond daar gewoon in de huiskamer.

Maar ja. 15x de prijs van mijn set maakte het verschil best acceptabel ;)
Ik heb helaas geen ongelimiteerd budget.

Ik denk dat het verschil, gezien de hoeveelheid detail en midden dat ik gewonnen heb, nu minder is, al verwacht ik niet dat te matchen.

Maar die logans spelen nog wel eens in mijn gedachten ;)
AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira1&3+Planet+Radio1. MF V-DAC+PSU 1st gen. Sonos connect)

Onder013

Quote from: Hannibal on February 28, 2020, 19:54:17 PM

Ik was erg onder de indruk, moet ik zeggen. Klonk fantastisch gedetailleerd, brell stond daar gewoon in de huiskamer.

Bedoelde je Marcel Brell of Jacques Brel?
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Hannibal

Excuse moi, Jacques Brel met 1 ‘l’ inderdaad.

AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira1&3+Planet+Radio1. MF V-DAC+PSU 1st gen. Sonos connect)

Onder013

Quote from: Hannibal on February 28, 2020, 20:49:47 PM
Excuse moi, Jacques Brel met 1 ‘l’ inderdaad.

Ik was benieuwd (ben een nieuwsgierig type :) ) omdat ik belangstelling voor hem / zijn muziek niet zo vaak tegenkom.

Alles van hem hier in de collectie. Ben nog altijd gelukkig hem toen ik een jaar of 15 was live heb zien optreden in de (oude) Rotterdamse Schouwburg. Heeft een (letterlijk) onuitwisbare indruk op mij gemaakt.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Hannibal

Quote from: Onder013 on February 28, 2020, 22:41:35 PM
Ik was benieuwd (ben een nieuwsgierig type :) ) omdat ik belangstelling voor hem / zijn muziek niet zo vaak tegenkom.

Alles van hem hier in de collectie. Ben nog altijd gelukkig hem toen ik een jaar of 15 was live heb zien optreden in de (oude) Rotterdamse Schouwburg. Heeft een (letterlijk) onuitwisbare indruk op mij gemaakt.

Eerlijk gezegd draai ik hem niet vaak, wat er in de library zit is ook veelal te danken aan mijn vriendin.
Tijdens het luisteren naar die logans was het de keus van die man.
Weet niet meer welk nummer, maar fantastisch mooi klinkende opname.

SMF spam blocked by CleanTalk