News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Robin zijn Set

Started by Robin, February 20, 2020, 00:21:28 AM

Previous topic - Next topic

Maikel

Mooie foto’s zeg!

Een ding doet me direct met jouw opstelling terug denken aan zoals ik t had. Bijna exact hetzelfde waarbij de kast 10cm lager was. Ik kreeg de dringende tip om de kast eens helemaal weg te halen als ik een zaterdag eens niets te doen had. Ik weet niet meer wie me dat zei maar ik herkende m’n set toen niet meer terug. Ik had ineens een hele afbeelding tussen m’n speakers.
Sorry, ik weet dat t er erg mooi uitziet maar muziektechnisch gezien zeg maar is t verre van ideaal.

Gave foto zo met de achterste speaker licht uit focus. Erg mooie speakers ook. Mooie update naar de nieuwe audio-GD master 10

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Onder013

:goodposting:
Daar knapt het inderdaad van op. Of het praktisch mogelijk is, is een tweede.

Heb je al eens een switch geprobeerd tussen de nighthawk en de streamer? Bij mij leverde dat een forse winst in SQ. Van de standaard switches presteert de D-link DGS-108 (liefst met lineaire voeding er als duidelijk beste uit) (zie bijvoorbeeld het schema op pagina 30 van: https://www.stereoforum.nl/index.php/topic,231.435.html
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Robin

Quote from: Maikel on March 19, 2020, 01:31:09 AM
Mooie foto’s zeg!

Een ding doet me direct met jouw opstelling terug denken aan zoals ik t had. Bijna exact hetzelfde waarbij de kast 10cm lager was. Ik kreeg de dringende tip om de kast eens helemaal weg te halen als ik een zaterdag eens niets te doen had. Ik weet niet meer wie me dat zei maar ik herkende m’n set toen niet meer terug. Ik had ineens een hele afbeelding tussen m’n speakers.
Sorry, ik weet dat t er erg mooi uitziet maar muziektechnisch gezien zeg maar is t verre van ideaal.

Gave foto zo met de achterste speaker licht uit focus. Erg mooie speakers ook. Mooie update naar de nieuwe audio-GD master 10

Bedankt voor het meedenken Maikel,

Deze opstelling is “tijdelijk”, uiteindelijk wil ik boven op zolder een eigen plek creëren.

Deze kast is door mijn vrouw gekozen en vind hem zelf mooi maar audio technisch zeker niet positief. Nou is de huiskamer ook vrij smal in het zitkamer gedeelte. Eigenlijk is de opstel ruimte te klein voor een ideale opstelling.

Op zolder kan ik de speakers voor het meubel plaatsen.

Quote from: Onder013 on March 19, 2020, 11:26:59 AM
:goodposting:
Daar knapt het inderdaad van op. Of het praktisch mogelijk is, is een tweede.

Heb je al eens een switch geprobeerd tussen de nighthawk en de streamer? Bij mij leverde dat een forse winst in SQ. Van de standaard switches presteert de D-link DGS-108 (liefst met lineaire voeding er als duidelijk beste uit) (zie bijvoorbeeld het schema op pagina 30 van: https://www.stereoforum.nl/index.php/topic,231.435.html

Ik had nog een Switch liggen van TP-Link met 5 poorten volgens mij de SG105 met  de standaard voeding. Deze heb ik er toevallig gister nog even tussen gehangen. Maar nog niet heel intensief het verschil beluisterd.
Wil ook wel eens proberen wat bijvoorbeeld een ifi audio adapter teweeg brengt.
Groet,

Robin

Onder013

Quote from: Robin on March 19, 2020, 12:07:33 PM

Ik had nog een Switch liggen van TP-Link met 5 poorten volgens mij de SG105 met  de standaard voeding. Deze heb ik er toevallig gister nog even tussen gehangen. Maar nog niet heel intensief het verschil beluisterd.
Wil ook wel eens proberen wat bijvoorbeeld een ifi audio adapter teweeg brengt.

Ik verwacht niet dat de 105 anders zal zijn dan de 108 die ik heb getest en toegepast. Over de ifi hoorde ik redelijk goede resultaten, ondanks dat er zeker betere voedingen zijn.

Succes en we horen het graag,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Robin

Sinds ruim een week mijn Tp-Link tp sg105 switch voorzien van een ifi voeding.

Voor een paar tientjes een switch van een paar tientjes een upgrade gegeven waar ik heel blij van wordt.
Groet,

Robin

Maikel

Goeie tip, ook leuk om eens te proberen in de toekomst voor mij

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Robin

Is het zeker waard.

Beide zijn niet heel kostbaar maar er is toch meer rust in het klankbeeld.

Ben benieuwd wat een duurdere audio switch met goede voeding doet. ;)
Groet,

Robin

Maikel

Quote from: Robin on April 15, 2020, 19:38:18 PM
Is het zeker waard.

Beide zijn niet heel kostbaar maar er is toch meer rust in het klankbeeld.

Ben benieuwd wat een duurdere audio switch met goede voeding doet. ;)
Zit eraan te denken er zelf eentje te maken. Een dubbel uitgevoerd. 24V voor de nieuwe mikrotik router die wil gaan aanschaffen en eentje voor de switch die Henk en Paco positief getest hadden.
Leuk nieuw DIY projectje

Wat een duurdere audio switch doet kan René je wel vertellen. Die heeft er nl een speciaal voor audio

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Technative

Quote from: Maikel on April 16, 2020, 07:00:08 AM
Zit eraan te denken er zelf eentje te maken. Een dubbel uitgevoerd. 24V voor de nieuwe mikrotik router die wil gaan aanschaffen en eentje voor de switch die Henk en Paco positief getest hadden.
Leuk nieuw DIY projectje

Wat een duurdere audio switch doet kan René je wel vertellen. Die heeft er nl een speciaal voor audio

@Onder013  heeft wellicht de tekening en onderdelenlijst nog wel liggen?
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Onder013

Quote from: Technative on April 16, 2020, 09:00:08 AM
@Onder013  heeft wellicht de tekening en onderdelenlijst nog wel liggen?

Het hart van deze voeding is de TPS7A4700 Ultralow-noise (4µVrms) Power Supply 1.4-20.5V,1A. Er moet dan nog een pcb, enkele onderdelen voor de reg, elco en trafo aan toegevoegd worden.

Het zal steeds lastiger worden om deze super reg te vinden.

Op ebay kwam ik dit tegen: https://www.ebay.com/itm/TPS7A4700-Ultralow-noise-4-Vrms-Power-Supply-1-4-20-5V-1A-for-Audio-DAC/253728435068?_trkparms=aid%3D1110001%26algo%3DSPLICE.SIM%26ao%3D1%26asc%3D20160323102634%26meid%3Decff025c9f83459893379d446f904e57%26pid%3D100623%26rk%3D2%26rkt%3D5%26sd%3D252771910949%26itm%3D253728435068%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2047675&_trksid=p2047675.c100623.m-1

Je kan ook eens informeren bij: Aleš Mravlak <mravlak.ales@gmail.com> en wellicht ook bij Eric Kingpin (doet veel met voedingen).

Synergie:

Maikel

Dank je, dat is een leuk alternatief voor t geld
Ik heb deze als super regulator voor m’n dac:

https://sjostromaudio.net/cart/en/built-and-tested-products/57-299-ssr03-sjostrom-super-regulator-power-supply-built.html

Sjöstrom (per anders) heeft een goeie uitleg op z’n site, is zelf een redelijk fanatiekeling en heeft al z’n ontwerpen zelf gemaakt, wel gebaseerd op bekende ontwerpen maar die dan verbeterd. Bijvoorbeeld de SSR03 is gebaseerd op de jung superregulator.
De SSR03 is redelijk extreem, zelfs voor een DAC hoewel het mijn inziens een goede investering is.

Ik zal de link eens checken Henk

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Kingpin

Quote from: Onder013 on April 16, 2020, 11:00:45 AM
Het hart van deze voeding is de TPS7A4700 Ultralow-noise (4µVrms) Power Supply 1.4-20.5V,1A. Er moet dan nog een pcb, enkele onderdelen voor de reg, elco en trafo aan toegevoegd worden.

Het zal steeds lastiger worden om deze super reg te vinden.

Je kan ook eens informeren bij: Aleš Mravlak <mravlak.ales@gmail.com> en wellicht ook bij Eric Kingpin (doet veel met voedingen).
Heb Ales onlangs nog gesproken maar hij heeft al aangegeven niets meer met diy te doen. Hij zit nu in de solar business ... totaal iets anders maar gaf hem meer voldoening.
De TPS heb ik hier nog wat van liggen, bijzonder goed. Ik zou ook kijken naar de LT3045's nog iets beter ... of je het hoort is een tweede :|
Daarnaast heb ik de Allo shanti laatst getest .. de 1A is extreem goed ... ik zeg dit niet snel, maar voor die prijs kan ik het niet maken.
De 3A vond ik niets. Kan een productiefout zijn zoals Allo aangaf ... maar heb ondertussen ook van derden wat feedback.
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Onder013

Voor de prijs van de Allo shanti kan je inderdaad niet bouwen (179 eur verzonden vanuit Europa).
Synergie:

SMF spam blocked by CleanTalk