News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Robin zijn Set

Started by Robin, February 20, 2020, 00:21:28 AM

Previous topic - Next topic

Robin

Een hele tijd terug hier eens een account aangemaakt maar eigenlijk nooit meer wat mee gedaan door omstandigheden.

Na wat speuren op het internet kwam ik hier weer terecht.

Dan gelijk maar even voorstellen.
Een tijd terug in aanraking gekomen met audio door Audioenzo.
Waardoor ook eigenlijk de basis begon van mijn set.

Mijn set bestaat op dit moment uit:

> Netgear Nighthawk R7000 router
> Standaard Hifi Cat 6 kabel.
> TP-Link SG105 switch met Ifi audio voeding
> Tasker C726 ethernet digital audio incl Telegärtner connectoren.
> DS214play Synology Nas met minimserver 2
> Tasker C726 ethernet digital audio incl Telegärtner connectoren.
> Cambridge Azure 851N met gebruik van pre-amp functie
> JvG Magic-Link "Reference" interlinks- RCA
> Audio-GD Precision 3s power-amp
> JvG Magic-Link "Reference" Luidsprekerkabel
> Xanadu HRS17 BA

Eerder stond er een AudioNet SAM V2 i.p.v. de Audio-GD Precision 3, welke het onderspit heeft moeten delven voor de kleine Precision 3 van Audio-GD.

Groeten,

Robin

Edit: foto's toegevoegd
Groet,

Robin

Onder013

Welkom hier Robin.

Prachtige set als ik zo naar je lijstje kijk. Hier en daar wat overeenkomsten met de set van Audioenzo. Of is het net omgekeerd? :)

Een foto van de opstelling is natuurlijk altijd welkom.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

AudioEnZo

Welkom hier Robin, mooie set

Foto's, foto's, foto's

Robin

Quote from: Onder013 on February 20, 2020, 09:38:42 AM
Welkom hier Robin.

Prachtige set als ik zo naar je lijstje kijk. Hier en daar wat overeenkomsten met de set van Audioenzo. Of is het net omgekeerd? :)

Hoi Henk,

Dank je, op dit moment zeer tevreden met mijn set.

Heb veel aan Rene te danken gehad.
Door René ben ik eigenlijk in de wereld van hifi gerold en ben ik met met de merken en componenten in aanraking gekomen waar ik nu met liefde naar luister.

Een foto van de opstelling is natuurlijk altijd welkom.

Foto's volgen binnenkort.
Groet,

Robin

Technative

Welkom op het forum, Robin! Leuk dat je je set hier deelt. Ben heel benieuwd naar de foto's, maar ook naar je plannen voor de komende tijd. Liggen er upgrades of wijzigingen in het verschiet?
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Nb

Robin

Krijg net bericht dat mijn JvG interlinks morgen weer terug komen van reparatie bij John. Deze zijn tijdens de vehuizing toch knel komen te zitten en was er één RCA-Furutec connector los gekomen.

Heb een tijdje de van den Hul thunderline interlinks gebruikt maar die zijn toch wat grover in het laag.

Quote from: Technative on February 20, 2020, 12:33:16 PM
Welkom op het forum, Robin! Leuk dat je je set hier deelt. Ben heel benieuwd naar de foto's, maar ook naar je plannen voor de komende tijd. Liggen er upgrades of wijzigingen in het verschiet?

Plannen zijn er zeker maar helaas even niet te realiseren op korte termijn.

Wat mij betreft komt er een Audio-GD Master 10 ter vervanging van de voorversterker functie van de 851N en de Audio-GD Precision 3 eindversterker. Dan van ongebalanceerd naar gebalanceerde interlinks. Daarna gaan we verder kijken en sparen voor discrete lader DAC en andere bron.
VC
Voor nu genieten van wat ik heb.
Groet,

Robin

Maikel

Welkom Robin,
Leuk dat je je set hier neer gepend hebt.
Het lijstje ziet eruit als een goed uitgedachte combinatie. Benieuwd naar de foto ook.

De Tasker is de netwerkkabel neem ik aan?
Hoe bevalt de Cambridge als digitale bron?
Hoe groot is je luister ruimte als ik mag vragen?

Groeten Maikel
(Ik woon in Bangkok btw)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Robin

Hallo Maikel,

Ja de Tasker is een netwerk kabel.

De 851N bevalt mij prima fijne weergave en werkt prima samen met mijn Nas en Tidal.
Wel ben ik het UPNP/DLNA protocol een beetje zat in combinatie met Tidal etc.
Ach ooit komt er wel eens iets met Roon maar dat is echt een 5+ jaren plan ben ik bang.

Eerst de basis op orde brengen om verder te kunnen werken aan een ander DAC en bron.

Mijn Luisterruimte is nu nog de huiskamer van 7.20 X3.60. Ik ga mijn luister ruimte verhuizen naar zolder als het daar voor elkaar is.

Groet,

Robin

Hannibal

Mooie set!

Je eindblokken kende ik niet, maar ziet er top uit.
AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira1&3+Planet+Radio1. MF V-DAC+PSU 1st gen. Sonos connect)

Robin

Jullie hebben er even op moeten wachten maar heb net dan toch eindelijk 2 foto's toegevoegd aan het start topic.

Quote from: Hannibal on February 26, 2020, 11:02:16 AM
Mooie set!

Je eindblokken kende ik niet, maar ziet er top uit.

De Audio-GD P3 is een stereo ongebalanceerde eind versterker. Bij aanschaf van 2 zou je deze via een bridge kabel van audio-gd als 2 gebalnceerde eind blokken kunnen gebruiken.

Zelf heb ik er 1 en gaat ergens dit jaar hopenlijk in de verkoop om plaats te maken voor een nieuwe basis van mijn set de Audio-GD Master 10.
Groet,

Robin

Jan

Rega Brio, Rega Apollo CDP, Rega Fono MM mk3
Pro-Ject Perspective + Sumiko Wellfleet MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Core Function interlink
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Onder013

Quote from: Robin on March 17, 2020, 17:13:36 PM
Jullie hebben er even op moeten wachten maar heb net dan toch eindelijk 2 foto's toegevoegd aan het start topic.

De Audio-GD P3 is een stereo ongebalanceerde eind versterker. Bij aanschaf van 2 zou je deze via een bridge kabel van audio-gd als 2 gebalnceerde eind blokken kunnen gebruiken.

Zelf heb ik er 1 en gaat ergens dit jaar hopenlijk in de verkoop om plaats te maken voor een nieuwe basis van mijn set de Audio-GD Master 10.

Was het wachten waard Robin. Prachtige set.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Kingpin

Erg mooie set  :thumbsup:
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Technative

Dat Xanadu spreekt me heel erg aan. Fraaie luidsprekers en een mooie set zo bij elkaar!
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

SMF spam blocked by CleanTalk