News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Tripath Stereo amplifier

Started by Kingpin, December 13, 2019, 15:29:24 PM

Previous topic - Next topic

Onder013

Quote from: chansig on January 05, 2020, 16:49:30 PM
Zonder Eric tekort te willen doen, want ik heb de kennis die hij heeft nog niet in mijn kleine teennagel zitten....maar dan andersom. Ws zit mijn kennis in zijn kleine teennagel. :D :D :D

Maar zo gek is dat toch niet ? Tenminste vanuit mijn visie vind ik het niet heel verrassend.

Ben eigenlijk meer benieuwd of de bult in de weergave bij Frank weg is.. :D

Gr. Hans

Ik doelde op de fysieke omvang van de 2 * Pass eindversterkers versus een minuscule Tripath + dat zo'n klein ding die twee luidsprekers kan laten zingen.

Omdat ik meerdere keren heb ervaren dat de voorkeuren van Eric voor de voicing van een set anders zijn dan die van mij, hoop ik dat hij de Tripath nog in zijn zolderset zal testen. Die set is voor mij redelijk bekend zodat ik ook iets meer weet hoe de ervaringen van Eric kan inschatten. Het is dan uiteraard een grove indicatie.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

chansig

Quote from: Onder013 on January 05, 2020, 17:39:48 PM
Ik doelde op de fysieke omvang van de 2 * Pass eindversterkers versus een minuscule Tripath + dat zo'n klein ding die twee luidsprekers kan laten zingen.

Groetend,
Henk

Dat begreep ik...maar vanuit mijn optiek dus niet verrassend.

Gr. Hans

Kingpin

Quote from: Onder013 on January 05, 2020, 17:39:48 PM

Omdat ik meerdere keren heb ervaren dat de voorkeuren van Eric voor de voicing van een set anders zijn dan die van mij, hoop ik dat hij de Tripath nog in zijn zolderset zal testen. Die set is voor mij redelijk bekend zodat ik ook iets meer weet hoe de ervaringen van Eric kan inschatten. Het is dan uiteraard een grove indicatie.

Groetend,
Henk
Ik had gisteren een heel verhaal opgeschreven met een uitgebreide uitleg ... totdat de ipad opeens uitging ... alles weg pffff.
De beknopte versie:
De fysieke afmeting van de Pass heeft voornamelijk te maken met het afvoeren van de warmte (grote heatsinks ... en ja dat heb je echt nodig in klasse A) en het voedingsgedeelte.
Bij klasse D of T in mijn geval is een veel kleinere heatsink nodig omdat het geheel veel efficiënter werkt.
Qua grootte van de pcb's ontloopt het mekaar niet zoveel.
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Onder013

Snap ik. Dank Eric. Op naar je ervaringen met de Tripath in de zolderset..... :)
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

SMF spam blocked by CleanTalk