News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Tripath Stereo amplifier

Started by Kingpin, December 13, 2019, 15:29:24 PM

Previous topic - Next topic

Maikel

Quote from: Kingpin on December 21, 2019, 11:35:07 AM
Vandaag nog even de pushbutton aan de voorzijde uitfrezen.
Ben er nog niet overuit of ik deze in het centrale midden zet of toch op ongeveer 1/3 van onderen ...
Ziet er weer supernetjes uit Eric. 1/3 van onderen is mijn inziens iets mooier esthetisch.
Zoals gebruikelijk ook weer een dijk van een voeding.
Ik verwacht dat je steraarding gaat toepassen toch?
Is de vraag dan waar je de ster aan t chassis bevestigd?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

Kingpin

Quote from: Maikel on December 21, 2019, 13:57:34 PM
Ziet er weer supernetjes uit Eric. 1/3 van onderen is mijn inziens iets mooier esthetisch.
Zoals gebruikelijk ook weer een dijk van een voeding.
Ik verwacht dat je steraarding gaat toepassen toch?
Is de vraag dan waar je de ster aan t chassis bevestigd?
Yep, het gat zit nu op ongeveer 1/3 van onder, 60mm.
Mooie zwarte pushbutton erin met duo color led ring.
Aarding eindpunt komt idd in ster, vlakbij het filter.
Maar ik moet nog ff bekijken/meten waar de shielding van de Trioath kan aftakken naar de steraarde.
Mijn gevoel zegt bij 0 aftakpunt van de trafo aangezien deze alle "-" doorverbonen heeft maar ook pin3 van de Tripath (buck converter waarvan ook de shielding van de Tripth mee doorverbonden is).
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Onder013

Lust voor het oog; straks naar verwachting ook voor het oor.

Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Quote from: Kingpin on December 21, 2019, 21:23:18 PM
Yep, het gat zit nu op ongeveer 1/3 van onder, 60mm.
Mooie zwarte pushbutton erin met duo color led ring.
Aarding eindpunt komt idd in ster, vlakbij het filter.
Maar ik moet nog ff bekijken/meten waar de shielding van de Trioath kan aftakken naar de steraarde.
Mijn gevoel zegt bij 0 aftakpunt van de trafo aangezien deze alle "-" doorverbonen heeft maar ook pin3 van de Tripath (buck converter waarvan ook de shielding van de Tripth mee doorverbonden is).
Ik zou het punt ver van deze buck convertor plaatsen, dat lijkt me één van de enige onderdelen die kan inslaan op de aardlijn. Zo’n buck convertor werkt op een hoge frequentie toch?
Persoonlijk vind ik t ondingen maar ik snap wel dat ze ook wel erg handig zijn, je komt er niet onderuit ze te gebruiken?
Ik had in de voedingsprint voor de laadelectronica voor Mn lifepo4 lader origineel een buckconvertor en heb met de ontwerper van de print een aangepast design gemaakt zonder. Dat kon omdat de voedingspanning van de lifepo4 dusdanig stabiel is in zn volledige bereik dat ik zonder erg veel risico zonder kon.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

stereotypisch

lekker bezig, ziet er zeer fraai uit, benieuwd hoe deze zich gaat verhouden tov je Cayin!
Keep us posted
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Kingpin

Quote from: stereotypisch on December 22, 2019, 13:39:09 PM
lekker bezig, ziet er zeer fraai uit, benieuwd hoe deze zich gaat verhouden tov je Cayin!
Keep us posted
Bedankt, maar ik ga 'm niet vergelijken met m'n Cayin :)
Hij/zij :R is bedoelt als vervanger/upgrade voor m'n Naim, als eindversterker welteverstaan.
Ik wil wat meer 'controle' en het feit dat ik wat te bouwen/testen wil voor de wintermaanden.
We gaan 'm sowieso testen op diverse grote speakers, gewoon bekijken wat ie doet.
Daarnaast zou je ook kunnen denken door er rechtstreeks een streamer met dac (bv Minidsp SHD) er rechtstreeks erop aan te sluiten, als dat goed matched heb je voor relatief weinig geld een sublieme set.
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Houston ... we have power  ;D

In eerste instantie een 50Hz brom (zonder aansluiting van de ingangen).
Na wat meetwerk een extra aarde getrokken naar een geschikt punt waardoor deze nu geheel weg is.
Trafo bromt wel heel lichtjes (wikkelingen ... is geen Amplimo he  ::)) met kap erop in de kast hoor je geheel niets.

En het uiteindelijke resultaat  :)

Nb

Mooie strakke kast. Ben benieuwd hoe het zich met muziek erop manifesteerd.
Huiskamer: Marantz PM6007, Q Acoustics 3050,
Marantz cd5000 - Pioneer DVLX50 sacd/dvd -  Pioneer PD 5700 - Quantis digitale radio tuner - BLS B11 Bluetooth receiver.
Head- fi- Sennheiser HD 700 - Sennheiser IE 800.
-----
Slaapvertrek: Marantz PM 6004. Infinity Alpha 10, Philips cd 723, albrecht dab+ radio.

Kingpin

Ik ook. Morgen maar eens testen op de set.
Heb me wel 'vergist' in de breedte helaas, blijkt dat het frontpaneel beduidend breder is ;)
Nou, dan maar eronder in de kast ...

Kingpin

Zo, het geheel draaid nu al paar uurtjes  :))
Tja kon niet wachten tot morgen.

Grappig als je bepaalde vooroordelen hebt die totaal niet overeenstemmen met wat ik nu hoor.
Morgen meer, eerst maar eens een paar uurtjes meer draaien, maar dat elke eindversterker hetzelfde zou moeten klinken is een compleet fabeltje.
Tuurlijk verschil in controle zou er moeten zijn, maar daarnaast hoor ik nu al duidelijk verschillen.

stereotypisch

Quote from: Kingpin on December 24, 2019, 00:12:00 AM
Zo, het geheel draaid nu al paar uurtjes  :))
Tja kon niet wachten tot morgen.

Grappig als je bepaalde vooroordelen hebt die totaal niet overeenstemmen met wat ik nu hoor.
Morgen meer, eerst maar eens een paar uurtjes meer draaien, maar dat elke eindversterker hetzelfde zou moeten klinken is een compleet fabeltje.
Tuurlijk verschil in controle zou er moeten zijn, maar daarnaast hoor ik nu al duidelijk verschillen.

Top!
idd een fabel, maar goed, ieder zijn ding moet je maar denken!

Ziet er heel goed en zeer degelijk uit, vakwerk wederom, chapeau

Benieuwd naar je ‘review’!

AudioEnZo

Optisch is het eindresultaat alvast erg fraai!
Ben ook zeer benieuwd naar hoe het in je set pas qua karakter. Volgens velen kan er tussen verschillende eindversterkers geen klankverschil zijn, ze moeten namelijk alleen maar versterken, meer niet. De praktijk is anders zoals je al wist en nu ook weer merkt :)

Kingpin

De eerste bevindingen ...

Dit speelt toch wel heel erg lekker, eerlijk gezegd erg verbaast wat dit brengt zeker gezien de kosten (relatief gezien).
T.o.v. m'n Naim geïntegreerde heeft de Tripath beduidend meer controle, zeker op hoger volume.
Daar waar ik eerst het volume steeds omlaag schroefde omdat het geheel (overdreven) oncontroleerbaar werd schroef ik nu het volume omhoog zonder dat het geheel inkakt of schel wordt.

Het geheel is heel mooi 3D, waar gisteren de stemmen nog een beetje uit het lood stonden zijn deze nu helemaal bijgetrokken, pinpoint.
Alles doet 'vloeiend' aan, heel natuurlijk met meer precisie dan bij de Naim, en werkelijk nergens iets van digitale scherpte, daar was ik nogal wel wat ongerust over.
Instrumenten staan heel mooi los van elkaar en vooral meer diepte werking dan voorheen.

Dus daar waar ik meer controle wilde hebben op hoger volume is gelukt met wat positieve extra eigenschappen erbij.

Video zegt meer dan woorden, dus bij deze (van de smartphone, geluid is niet geedit) ...

https://www.youtube.com/watch?v=Vl4WfYUzecA

stereotypisch

ziet er heel fraai uit en fijn dat het sonisch ook erg fraai geworden is, top!

AudioEnZo

Top dat het geluid zo goed uitpakt Eric!

Het geluid op het filmpje zegt natuurlijk niet veel over hoe het bij jou in real life klinkt, maar het is wel een heel lekker nummer wat hier ook met regelmaat speelt. En het ziet er allemaal gelikt uit  :clapping:

De link die je post doet hier gek en wil hier iets downloaden, deze werkt bij mij wel: https://www.youtube.com/watch?v=Vl4WfYUzecA