News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Welk concert/festival ga jij bijwonen?

Started by Eddye, February 22, 2015, 11:08:02 AM

Previous topic - Next topic

FDLARRY

Quote from: Martin!!! on October 18, 2015, 21:10:45 PM
Tsja en Tivoli is toch wel met zo een beetje het beste wat er in Nederland qua zalen voor live optredens is toch?
Nope. Ik ben in aardig wat zalen geweest. HMH, Ahoy, Ziggo Dome, Boerderij, Bird, Bimhuis, nieuwe en oude Tivoli enz enz. Maar bij mij staat er voor Live muziek een zaal met stip op 1 en dat is de Lantaren venster. Afgelopen jaar al tegen de 10 keer geweest en elke keer is het weer een feestje qua akoestiek en geluid.

Je moet wel van jazz houden. De concerten niet jazz gerelateerd zijn schaars.
"Kind of Blue is, in a sense, all melody â€" and atmosphere."

Martin!!!

Quote from: FDLARRY on October 19, 2015, 20:06:50 PM
Nope. Ik ben in aardig wat zalen geweest. HMH, Ahoy, Ziggo Dome, Boerderij, Bird, Bimhuis, nieuwe en oude Tivoli enz enz. Maar bij mij staat er voor Live muziek een zaal met stip op 1 en dat is de Lantaren venster. Afgelopen jaar al tegen de 10 keer geweest en elke keer is het weer een feestje qua akoestiek en geluid.

Je moet wel van jazz houden. De concerten niet jazz gerelateerd zijn schaars.

Nice, daar ga ik op 25 november Marcus Miller bewonderen......
mainly British stuff

Onder013

Quote from: Martin!!! on October 19, 2015, 21:44:58 PM

Het zal niet aan de zaal liggen Martin :)

Niet onbelangrijk is dat Lantaren beschikt over uitstekende catering, echt bier heeft,
hotel New York op de hoek is en het restaurant van herman den blijker aan de overkant.....
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Technative

Quote from: Onder013 on October 19, 2015, 22:21:24 PM
Het zal niet aan de zaal liggen Martin :)

Niet onbelangrijk is dat Lantaren beschikt over uitstekende catering, echt bier heeft,
hotel New York op de hoek is en het restaurant van herman den blijker aan de overkant.....
Mooi he, Rotterdam... ;)
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

FDLARRY

Quote from: Martin!!! on October 19, 2015, 21:44:58 PM
Dubbel goed, top artiest in een top ambiance. Veel plezier!
"Kind of Blue is, in a sense, all melody â€" and atmosphere."

Martin!!!

Quote from: FDLARRY on October 20, 2015, 19:41:51 PM
Dubbel goed, top artiest in een top ambiance. Veel plezier!

Thanks, dat gaat vast goed komen!
mainly British stuff

Technative

Komende dinsdag naar de afscheidstour van Kensington. Heb ze een keer eerder live gezien en gehoord, maar deze keer dus echt voor het laatst. Alle lof voor Eloy die het best pittig zal krijgen, maar ik denk dat het besluit om de stekker eruit te trekken voor hem de beste is. Die gast verdient beter dan wat hij nu heeft. Ongeacht dat Niels, Jan en Casper begenadigd muzikanten zijn, de sfeer en omgang in de band zijn niet dusdanig dat het goed is voor Eloy. Heel goed te merken ook in het interview met Umberto waarin het afscheid werd aangekondigd. Het was de band tegen Eloy. Er werden ook nare dingen gezegd, veel steken onder water dus ik denk dat Eloy er goed aan dort om op te stappen. Kijken wat Kensington nog waard is zonder hem. Maar dit wordt dus de laatste keer genieten en los gaan met de hele band. Heel veel zin in!

Maar waar ik nog meer zin in heb is 6 september naar Jon Hopkins in Hamburg met de Polarity tour. Zijn meest melancholieke stukken, gecombineerd met z'n krachtigste werken. Lovende reviews, mensen zijn er lyrisch over, dus ik ben heel benieuwd!
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip