News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Roon of toch niet?

Started by 33, June 26, 2019, 21:17:16 PM

Previous topic - Next topic

33

Ik overweeg om Roon aan te schaffen!

Wat ik dat wil:
Een neo2 http://wiki.friendlyarm.com/wiki/index.php/NanoPi_NEO2 via I2s aansluiten op mijn zelfbouw dac (afdac2 van het zelfbouwaudioforum).
Deze Neo2 via een mooie USB kabel aansluiten op een "server" waar de muziekbestanden op staan.

Waarom? Ik ben het "gepruts" een beetje zat! Nu speel ik met foobar maar na een update kan ik geen dsd bestanden afspelen en ook niet meer bedienen via mijn tablet.

Dus in de eerste plaats voor het gemak, maar ......
Hoe is de weergave van het geluid? Ik lees over een sausje van Roon?..?
Maakt dat de weergave minder of ga ik erop vooruit?

Eerst dit maar eens en dan later hoe en wat waar te installeren en instellen voor een optimale weergave.

chansig

Moet je bij Foobar niet opnieuw de dsd plugin installeren. Vandaag ook de nieuwste versie erop gezet. En ik zie dat die dan niet automatisch alles overneemt van de vorige versie.

Gr. Hans

33

Quote from: chansig on June 26, 2019, 21:47:37 PM
Moet je bij Foobar niet opnieuw de dsd plugin installeren. Vandaag ook de nieuwste versie erop gezet. En ik zie dat die dan niet automatisch alles overneemt van de vorige versie.

Gr. Hans

Ja dat klopt, maar ik krijg het niet voor elkaar😥🤔

chansig

Oke....geen idee hoe het precies werkt.

Maar die plug ins kan je op de foobar website volgens mij downloaden. Dan zal je die ergens op je computer moeten plaatsen en dan ws via libary>>configure>>components>>aanklikken DSD recorder>>gedownloade file op je compu aanklikken en gaan ???

Gr. Hans

33

Quote from: chansig on June 27, 2019, 07:54:59 AM
Oke....geen idee hoe het precies werkt.

Maar die plug ins kan je op de foobar website volgens mij downloaden. Dan zal je die ergens op je computer moeten plaatsen en dan ws via libary>>configure>>components>>aanklikken DSD recorder>>gedownloade file op je compu aanklikken en gaan ???

Gr. Hans

Zo zou het inderdaad moeten, en zo heb ik het ook al meerdere keren gedaan.
Maar nu wil het niet!

Dus Roon voor het gemak?

Kingpin

Misschien eerst eens kijken naar Volumio .. bevalt het niet kan je altijd nog over naar Roon.
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

33

Quote from: Kingpin on June 27, 2019, 23:31:30 PM
Misschien eerst eens kijken naar Volumio .. bevalt het niet kan je altijd nog over naar Roon.

Kan volumio op een NanoPi NEO2? En kan het dan ook de I2s uitgang hiervan gebruiken?

Kingpin

Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Kingpin

https://m.youtube.com/watch?v=lFRMyCTCkoM

Maar dat had jezelf waarschijnlijk in de tussentijd ook al gevonden;)

33

Soortgelijke inderdaad al gevonden, maar evenzoveel welke zeggen dat het niet kan!
En ik krijg al jeuk als ik alle benodigde aanpassingen en instellingen lees.
Ben een computer noob en bij mij lukken dat soort dingen niet?
Zoals nu ook met Foobar.

Als er nu een werkende image zou zijn welke ik kan downloaden😥🤔