News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Kwaliteit hedendaagse LP's

Started by Jan, June 16, 2019, 09:52:28 AM

Previous topic - Next topic

Jan

Ik koop meestal mijn LP's 2de hands, vooral de wat oudere albums uit de '70 en '80 jaren van de 20ste eeuw. Net na de eeuwwisseling heb ik weleens nieuwe LP's gekocht, maar het geluid is meestal harder dan de 2de hands die ik koop.
Hoe is de kwaliteit van hedendaagse LP's?
Labels zijn o.a.:
- Music On Vinyl
- Simply Vinyl
- Rhino
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Wellfleet MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Maikel

Ik kocht vooral veel tweedehands maar heb ook wel nieuw spul gekocht waaronder twee albums Metal, twee of drie albums van Lamb electronisch-akoestisch, sympfo/psychedelische rock en nog wat andere album, allen (behalve de Metal) goede persingen dus geen problemen.
Wel gehoord van anderen maar ik draai alleen alternatief spul en ik denk dat t zou kunnen dat t vooral bij de grote commerciële oplagen gedaan wordt.
Music on Vinyl heb ik goede ervaringen mee

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Jan

Ik zie tegenwoordig veel heruitgaven van oudere muziek uit de jaren '60, '70 en '80 van de vorige eeuw. Vaak zie je ook van die jubileum uitgaven. Zijn deze heruitgaven van een  betere kwaliteit dan de originelen? Of hangt het van de label af?
Pro-Ject Perspective + Sumiko Wellfleet MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Meze Audio 99 Classics

Maikel

Quote from: Jan on August 17, 2024, 08:49:49 AMIk zie tegenwoordig veel heruitgaven van oudere muziek uit de jaren '60, '70 en '80 van de vorige eeuw. Vaak zie je ook van die jubileum uitgaven. Zijn deze heruitgaven van een  betere kwaliteit dan de originelen? Of hangt het van de label af?
Ben bang dat dit vooral commerciële handige melk koeien zijn, resulterend in meestal kwalitatief minderwaardige producten. Uitzonderingen zijn er altijd.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Jan

Is dat bij alle genres zo? Soms haal ik inspiratie op via onderstaande site:
https://www.analogplanet.com/category/album-review
Meze Audio 99 Classics

stereotypisch

fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Maikel

Quote from: Jan on August 17, 2024, 17:51:24 PMIs dat bij alle genres zo? Soms haal ik inspiratie op via onderstaande site:
https://www.analogplanet.com/category/album-review
Nee ik verwacht vooral bij herdukwerk dat nu populair is en daardoor in grote oplages verkocht en dus gemaakt wordt. Sommige heruitgaven zijn juist erg mooi van kwaliteit maar dat zijn bijna altijd kleine labels/productie-maatschappijen.

Simpelgezegd geld hier hetzelfde als overal in t zakenleven; als er snel veel geld verdiend wordt is de kwaliteit meestal waar op bezuinigd wordt. Check dus het label, jaren terug had je bijvoorbeeld een Dino label wat dat deed (uit mn hoofd)
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

SMF spam blocked by CleanTalk