News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Wat is jouw nieuwste LP aanwinst?

Started by Jan, June 18, 2019, 18:29:56 PM

Previous topic - Next topic

Jan

Wat is jouw nieuwste LP aanwinst?

Vandaag heb ik na ruim 15 jaar een nieuwe LP binnen gekregen. In de afgelopen 15 jaar kocht ik ze meestal 2de hands. Mijn nieuwste aanwinst is: Midnight Oil met Armistice Day: Live at the domain, Sidney. Het label is van Music On Vinyl en er zijn maar 2000 van gemaakt. Hoe het klinkt weet ik niet, heb er nog niet naar geluisterd.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Wellfleet MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Jan

Within Temptation - An acoustic night at the theatre.
Label is van Music on Vinyl.

De LP klinkt zeer aangenaam. Geen last van ruis, dynamiek is aanwezig. Stemgeluid van de zangeres is in het midden, maar de diepte kan beter.
Pro-Ject Perspective + Sumiko Wellfleet MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Meze Audio 99 Classics

gerben

Beth Hart  War in my mind. nieuw fijne plaat goed opgenomen.

16 november in Utrecht bij de platenbeurs een paar tweede hands platen gekocht.

Motorhead  Ace of Spades

Golden Earing  maxi single Long blond Animal

Pink Floyd  The wall  ( orgineel 1979 geen heruitgave)

Gerben

Gerben

Jan

The Nits - Omsk
Label is Music on Vinyl. Volgens een geleerde van hifi.nl is deze versie beter dan het origineel uit 1983.
Meze Audio 99 Classics

Jan

The Nits - Urk
Label is Music on Vinyl.
Meze Audio 99 Classics

Maikel

Leuk topic Jan.
Ik moet hoognodig m’n draaitafel fixen. Kwam er vorige week achter dat ik vlak voor die stuk ging een nieuwe plaat had besteld en gekregen die ik nog helemaal niet gehoord had. De nieuwe vorig jaar van Machine head. Cover is niet zo fris dus zal m hier maar niet plaatsen (bloed enzo, is metal)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Hannibal

AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira1&3+Planet+Radio1. MF V-DAC+PSU 1st gen. Sonos connect)

Jan

Meze Audio 99 Classics

Maikel

Ik heb ook Steely Dan - Aya, origineel, en die klinkt echt fantastisch. Het album waarbij ik na vele draai-uren helemaal verliefd ben geworden om Steely Dan’s unieke sound-receptuur.
Gave album-art ook trouwens
Note to self - fix je tafel nou snelllll

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Onder013

Rickie Lee Jones: Pirates

Deze lp was in 1981 een enorme sensatie door de muziek en als audiofiel cadeautje.

Ondanks dat dit album inmiddels 39 jaar geleden werd uitgebracht. is het naar mijn smaak nog altijd een top productie. Genieten geblazen.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Jan

Vaya con dios - Thank you all!
Label is van Music on Vinyl.
Meze Audio 99 Classics

Hannibal

Quote from: Jan on June 08, 2020, 09:14:31 AM
Welk label en hoe klinkt het?

Ohhhhh late reactie...
Abc en klinkt f@#â,¬ing fantastisch.
Tegelijk dezefde opname op CD gekocht (om ook te kunnen streamen en in de auto en zo).
LP klinkt het best
AUDIO: Woonkamer: Rega Cursa/Exon/Planet (3de gen)/DAC-R/P2 (upgraded), Totem Hawks, Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer&badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira1&3+Planet+Radio1. MF V-DAC+PSU 1st gen. Sonos connect)

Maikel

Op vakantie in Chiang Mai, laatste dag aldaar zag ik bij toeval op google maps dag er een Record Store vlakbij zou moeten zitten. Een half uur voordat we naar t vliegveld moesten nog even snel naartoe gelopen en warempel zat ie er nog en was ie open (veel winkels zijn niet meer door t circus)
Erg leuke zaak dus als je in de buurt bent daar...

Linker album: Chick Corea Trio, geïnspireerd door WWOZ radio
Rechter album Carpenters omdat m’n vrouw dat zo’n mooi album vind

Zitten we met de song-teaw weer terug naar t vliegveld, horen we ineens ‘yesterday once more’ van de... carpenters (dit album dus)
En dit soort muziek hoor je hier zowiezo maar heel weinig. Kan toch haast geen toeval zijn he

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Jan

Heb vandaag het album "Live music - europe 2010" van Joe Jackson trio ontvangen.
Meze Audio 99 Classics

Hannibal

Chick Corea, Joe Jackson.... gezellig!

SMF spam blocked by CleanTalk