News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Gewicht arm buis.

Started by Léon, May 10, 2019, 11:03:10 AM

Previous topic - Next topic

Léon

Hallo,

Wie weet het gewicht van een gemiddelde arm buis. Vaak wordt er bij het effectieve massa alleen de headshell genomen maar de arm buis telt toch ook mee? Ik heb het dan over jaren 70 arm buizen van aluminium of carbon.
Bedankt alvast.

Onder013

Quote from: Léon on May 10, 2019, 11:03:10 AM
Hallo,

Wie weet het gewicht van een gemiddelde arm buis. Vaak wordt er bij het effectieve massa alleen de headshell genomen maar de arm buis telt toch ook mee? Ik heb het dan over jaren 70 arm buizen van aluminium of carbon.
Bedankt alvast.

De effectieve massa is verschillend per type arm. Over het algemeen kan je die gegevens vinden op het www. De Vinylengine site heeft een database met de gegevens voor zeer veel armen. Je moet wel ingeschreven zijn om die gegevens te kunnen raadplegen.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Léon

Henk bedankt, Ja dat weet ik, maar daar kan ik niets vinden over alleen de arm buis. Ook van mijn tafel is daar niet bekent. Alleen de headshell is 12 gram met schroefjes. Een gemiddeld gewicht van de buis zou makkelijk zijn. Denk dat het heel weinig is maar ben gewoon nieuwsgierig.

Onder013

Quote from: Léon on May 10, 2019, 12:46:17 PM
Henk bedankt, Ja dat weet ik, maar daar kan ik niets vinden over alleen de arm buis. Ook van mijn tafel is daar niet bekent. Alleen de headshell is 12 gram met schroefjes. Een gemiddeld gewicht van de buis zou makkelijk zijn. Denk dat het heel weinig is maar ben gewoon nieuwsgierig.

Om welke arm gaat het Léon?
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Léon

Micro Seiki DD40 en Sony PS-6750.
Het is niet héél belangrijk maar toch handig om te weten.

Onder013

Quote from: Léon on May 10, 2019, 14:19:18 PM
Micro Seiki DD40 en Sony PS-6750.
Het is niet héél belangrijk maar toch handig om te weten.

DD40:
http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?f=58&t=48848

Voor de Sony PUA-1600s (de separaat verkrijgbare identieke arm van de PS-6750) vind ik Moving mass: 15g

Beide fraaie draaitafels.

Groetend,
Henk

Synergie:

Léon

Bedankt. De Sony arm is geen PUA arm, maar misschien is dan alleen de buis hetzelfde.

Gr, Léon.

SMF spam blocked by CleanTalk