News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Help a noobie out

Started by SuperLeek, April 22, 2019, 18:13:49 PM

Previous topic - Next topic

SuperLeek

Dag allemaal,

Vanmiddag even bij m'n moeder op zolder gezocht naar de oude stereotoren van mijn opa en oma. Ik wil deze namelijk zelf ik gebruik gaan nemen echter ontbreken er en paar kabels, en gezien ik een leek ben op het gebied van audioapparatuur vroeg ik me af hoe ik dit werkend kan krijgen.

De stroomkabel is doorgelust, moet ik hier bijvoorbeeld een tweeaderige stroomkabel op aansluiten of kan ik op de een of andere manier ook de AC output hiervoor gebruiken?

Verder wil ik er nog een platenspeler op aansluiten, gezien de aansluitingen die achter op de versterker zitten kan ik alle soorten platenspelers hierop aansluiten? Of heb ik rekening te houden met een specifieke soort aansluiting?

https://m.imgur.com/a/1IvEwSV

Jan

Ik zie het op de foto heel slecht. Heb je een type nummer van de Kenwood? Dan kan ik misschien via Google iets meer weten over de set.
Via www.gebruikershandleiding.com kun je gebruiksaanwijzingen downloaden.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

SuperLeek

Het betreft een Kenwood A-34 versterker

Jan

Op de achterkant van de versterker zie je een witte, blauwe en zwarte 4-polige connector aansluiting. Daar sluit je de 4-aderige kabel van de desbetreffende apparaat aan. Staat opgeschreven wat waar in moet, from DP-54c (wit) is volgens mij de CD speler, blauw de tuner en zwart cassettedeck? Ik denk dat vanuit deze connectoren de apparaten hun spanning krijgen.
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Meze Audio 99 Classics

SuperLeek

Quote from: Jan on April 22, 2019, 18:53:58 PM
Op de achterkant van de versterker zie je een witte, blauwe en zwarte 4-polige connector aansluiting. Daar sluit je de 4-aderige kabel van de desbetreffende apparaat aan. Staat opgeschreven wat waar in moet, from DP-54c (wit) is volgens mij de CD speler, blauw de tuner en zwart cassettedeck? Ik denk dat vanuit deze connectoren de apparaten hun spanning krijgen.

Klopt als een bus, enige probleem blijft dat geen een van die andere apparaten aan het stroomnetwerk verbonden is. De originele stroomkabel is om de een of andere reden doorgelust.

https://imgur.com/a/7itibXN
Alles past alleen hoe ga ik de versterker van stroom voorzien?

Jan

Voor nood pak je een tweeling snoer met aangegoten stekker. Deze sluit je aan op de kroonsteen. Bruin op bruin, blauw op blauw.
Beste is om deze helemaal te vervangen.
Meze Audio 99 Classics

SuperLeek

Ik ga ermee aan de slag, thanks voor de hulp.