News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Wat is er recentelijk aangeschaft .

Started by Nb, February 08, 2019, 19:21:33 PM

Previous topic - Next topic

Nb

-Zal gelijk aftrappen met mijn laatste cd aankoop-
Colosseum Live.
Ik juig nog niet te vroeg, want ik heb in 1 jaar al 2 kwijtgeraakte items gehad, qua post verzending.
Maar dit is zo'n heftige live opname die ik ooit op plaat  had en tot nu toe te duur voor heraanschaf op cd vond.
Nu voor acceptabele prijs gevonden.
Toch een klein juigje :pompom:

Onder013

Een Dodocool DA106 Digital Audio Player (DAP).

Het was een aanbieding van Flying Blue om met inlevering van wat punten deze speler te ontvangen.
Mijn idee was dat het wel aardig was om de mp3 speler die ik al heel lang heb te vervangen.
Het blijkt echter een zeer fijne speler te zijn die nagenoeg alle muziek formaten aan kan, een FM ontvanger heeft, een dictafoon en 32 uur speeltijd (afhankelijk van de af te spelen formaten). Er kan tot 248Gb extern geheugen in en heeft 8Gb intern geheugen.
De geluidskwaliteit is erg goed via mijn Etymotic ER4P. Zelfs de AKG K712 over the ear hoofdtelefoon doet het uitstekend aan deze speler.

Blij mee
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Nb

The Dixie Dregs. 3 uitgaven op 2 cd's .Geremasterd.Heel fijne band van gitarist Steve Morse die na de Dregs bij Deep Purple ging spelen. Het zit muzikaal gezien wat in de JazzRock hoek van het muziek spectrum.Ontbrak op een gebrande cd na, in mijn verzameling.

Nb

De cd American Garage, van
Pat Metheny Group aangeschaft.
Geremasterde versie, uit 2010, op ECM.
Was oorspronkelijk in 1979 uitgegeven.

Nb

Vandaag weer een album op cd aangeschaft,  wat ik ooit op vinyl bezat.
Rick Wakeman -The Six Wives Of Henri VIII.

Jan

Heb al meerdere jaren geen CD's meer gekocht, koop voornamelijk LP's.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Nb

Is leuk platen draaien, maar daar begin ik niet meer aan,aan  lp's. Ik had ooit een mooie verzameling.
En verschillende draaitafels en elementen.
Maar toen dat weg was, had ik al aardig wat cd's. Dus dat breidt zich dan verder uit.
Ook nog een tijdje DCC en minidisc gehad, omdat ik in een fonotheek werkte was dat wel praktisch.
Streamen doe ik niet, op af & toe Radio Paradise na. ( Is dat eigenlijk streamen??)

Nb

Net besteld:
Delaney & Bonnie & Friends. On Tour With Eric Clapton

Weer een cd erbij die ik ooit op LP had.

Nb

Zojuist de cd Crossings van Herbie Hancock aangeschaft.
Ik had ' m op een gebrande cd, maar wil toch de echte.

Nb

Ik aarzel nog, om het voor het volgens mij voor de 2e keer geremasterde album van George Harrison:
All Things Must Pass aan te schaffen. De reviews zijn vrij verschillend.
De een vind de orginele cd uitgave het beste, een ander de 2014 remaster en
een derde vind de 2021weer het ultieme resultaat.
Qua prijs maakt het niet zoveel uit. Ik heb 'm niet en dat voelt als een hiaat in mijn cd verzameling.
Ik wacht nog even af.
Maar de outtakes enzo.........  ;)

Nb

Vandaag de knoop doorgehakt en de 2021 dubbel cd versie van All Things Must Pass, van George Harrison aangeschaft.
Was iets in prijs gezakt en nu acceptabel om aan te schaffen.

Nb

Net besteld, de cd van het eerste album van The Eleventh House : Introducing The Eleventh House With Larry Coryell

Het tweede album heb ik al.
Mooie fusion, uit 1974.
Hele goede gitarist deze Larry Coryell

Nb

Net een live dubbelaar aangeschaft van The Dave Matthews Band: Listener Supported. Uit 1999.
Ik hoorde daar laatst wat van en het werd aanschafwaardig bevonden.

Nb

Net bij Amazon 3 albums van Beaver and Krause aangeschaft.
Ik had ooit een erg fijne lp: Ghandarva, van deze synthesizer pioneers.
Nu zag ik de geremasterde drie albums: Ghanarva, In A Wild Sanctuary en All Good Man, op cd.
Ook nog voor een prettige prijs.

Nb

The Marshall Tucker Band.  Where We All Belong. Geremasterd met 1 bonustrack.
Ik had deze, ooit op een dubbel lp.Die bestond uit een studio lp en eentje live.
Wilde deze al heel lang op cd kopen, maar prijzen van boven de 40,- weerhielden me daarvan. Vandaag zag ik 'm voor ong.20,-.
Dus eindelijk aangeschaft. Heb het al wel op een gebrande cd, maar dat vind ik toch minder.
Dit is een aanrader, de beste die ze gemaakt hebben. Als je van b.v. The Allman Brothers houd, zit je hier goed mee.
Hun latere albums zijn meer country achtig.