News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Waarom nog een (SA)CD speler aanschaffen?

Started by Eddye, February 19, 2015, 19:14:26 PM

Previous topic - Next topic

33

Quote from: stereotypisch on November 08, 2017, 09:57:17 AM
Ga je die alleen voor audio gebruiken of ook als BR speler?
Wel een mooi ding en als je m ook als BR gebruikt; als de oude firmware er nog opzit kun je er ISO’s mee afspelen (BR rips).

Maar meestal heeft zo een Oppo ‘zichzelf’ al vanr de laatste firmware voorzien.

Wel een mooie speler trouwens, zal voor CD nog heel goed zijn, is ook wel leuk te modificeren als dat je ding is.

Hoofdzakelijk als BR speler :O
Oude firmware staat erop.
En ik “stream” hoofdzakelijk, maar leuk dat hij ook Sacd en cd’s en dvd’s kan spelen.

Ik kan, vanwege beperkte ruimte, niet voor iedere toepassing een apart kastje kwijt.
Wat meestal wel het beste is.
Maar dit lijkt me een hele leuke alleskunner.

stereotypisch

Dat is het zeker!
Als je ook analoog RCA out gebruikt voor CD en SACD en je receiver op direct zet dan maak je optimaal benut van de Oppo, maar dat wist je natuurlijk alang;)
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

33

Quote from: stereotypisch on November 08, 2017, 14:04:40 PM
Dat is het zeker!
Als je ook analoog RCA out gebruikt voor CD en SACD en je receiver op direct zet dan maak je optimaal benut van de Oppo, maar dat wist je natuurlijk alang;)
Alleen heb ik geen receiver :)
Maar een Voorversterker/DAC met alleen digitale ingangen!

Maikel

Voor mij is de reden van het bouwen van een streamer het feit dat ik hier in Thailand zo goed als geen nieuwe platen en cd's kan kopen. Cd's heb ik niet veel mee, vind t maar lastig en omslachtig.
Platen daarentegen, hoewel nóg omslachtiger 8) klinken zoveel beter dat ik het er graag voor over heb.
Daarom dus de reden om te willen gaan streamen.

Met SACD heb ik wel iets ervaring, ik heb vroeger een mooie Denon dvd-speler gehad die ook SACD kon spelen, die speler is me helaas ontvallen. Nu nog een SACD speler kopen is dus helemaal geen issue ivm boven aangehaald punt.
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

33

Ja plaatjes draaien is zeker leuk.
Ik zit er nog over te denken om mijn DT mee te verhuizen ipv verkopen.

Alleen heb ik me er nog niet in verdiept hoe deze aan te sluiten op mijn VV/DAC met alleen digitale ingangen. En het is ook geen highend draaitafel.
En ook niet zoveel lp’s meer😞

Nb

Platen raken zo gauw beschadigd en als de hype weer een beetje over is zie ik ze niet zo gauw herperst worden.
Het draaitafel gebeuren is ook weer aan zo veel variabelen onderhevig. Ik heb mijn platen toestanden weggedaan en ga er niet weer aan beginnen.
Ik houd het bij de zilverkleurige schijfjes.

stereotypisch

Voorlopig ben ik ook prima content met CD en SACD, platen komen wel weer een keer, plaatje draaien is ook hartstikke leuk!

Maikel

Quote from: 033 on November 15, 2017, 21:10:10 PM
Ja plaatjes draaien is zeker leuk.
Ik zit er nog over te denken om mijn DT mee te verhuizen ipv verkopen.

Alleen heb ik me er nog niet in verdiept hoe deze aan te sluiten op mijn VV/DAC met alleen digitale ingangen. En het is ook geen highend draaitafel.
En ook niet zoveel lp’s meer😞
Ruud, denken in oplossingen haha: https://www.ebay.com/itm/Digital-Optical-Coaxial-Toslink-Switch-to-Analog-RCA-L-R-Audio-Converter-Adapter/401251102627?hash=item5d6c6defa3:g:e3UAAOSwnHZYZdsR

Verder is t voordeel van platen juist dat je ze zo goedkoop kan kopen, op rommelmarkten heb ik al vele pareltjes gevonden, sommige 2e hands zaken / kringloop verkopen ze ook nog voor fatsoenlijke prijzen. Altijd wel even optisch checken of ze niet geheel onder de krassen zitten.

Conclusie: draaiert gewoon meenemen, 7,50â,¬ investeren in convertortje en genieten maar.
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set

Nb

Niet geheel onder de krassen?? :angel:
Een of 2 kunnen je plezier al flink vergallen. :W

33

Quote from: Maikel on November 19, 2017, 16:37:42 PM
Ruud, denken in oplossingen haha: https://www.ebay.com/itm/Digital-Optical-Coaxial-Toslink-Switch-to-Analog-RCA-L-R-Audio-Converter-Adapter/401251102627?hash=item5d6c6defa3:g:e3UAAOSwnHZYZdsR

Verder is t voordeel van platen juist dat je ze zo goedkoop kan kopen, op rommelmarkten heb ik al vele pareltjes gevonden, sommige 2e hands zaken / kringloop verkopen ze ook nog voor fatsoenlijke prijzen. Altijd wel even optisch checken of ze niet geheel onder de krassen zitten.

Conclusie: draaiert gewoon meenemen, 7,50â,¬ investeren in convertortje en genieten maar.

🤓😂😢 naar mijn idee heb ik het precies andersom nodig.
Analoog in en digitaal uit.

Maikel

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Jan

Ik draai nog regelmatig CD's. November 2017 heb ik een nieuwe CD speler gekocht, nl. een Rega Apollo CDP.
Heb niks met streamen, luister m'n muziek het liefst af via CD of LP.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

stereotypisch

Quote from: Jan on January 07, 2018, 17:45:15 PM
Ik draai nog regelmatig CD's. November 2017 heb ik een nieuwe CD speler gekocht, nl. een Rega Apollo CDP.
Heb niks met streamen, luister m'n muziek het liefst af via CD of LP.

same here, maar je weet nooit...