News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Xfi 2018

Started by AudioEnZo, September 24, 2018, 20:45:10 PM

Previous topic - Next topic

AudioEnZo

Dit weekeinde op de Xfi rondgezworven, leuke dingen gezien en gehoord. Wat plaatjes:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

Onder013

Mooie plaatjes zeg :clapping:

Is je qua weergave nog apparatuur of een bepaald merk opgevallen René?

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Technative

Fraai! Veel moois te zien dus blijkbaar. Lijkt ook wel of de ruimtes groter zijn dan ik me kan herinneren.

Hoe was de weergave eigenlijk? Meestal wordt de (beroerde) akoestiek genoemd als grote boosdoener wanneer het niet klinkt. Hoe was het niveau gemiddeld dit jaar?

En heb je toevallig ook de nieuwe Takumi draaitafel gezien of gehoord?
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

AudioEnZo

Quote from: Onder013 on September 24, 2018, 22:04:00 PM
Mooie plaatjes zeg :clapping:

Is je qua weergave nog apparatuur of een bepaald merk opgevallen René?

Groetend,
Henk
Dank je Henk!
Er waren wel een paar uitschieters, onder andere Grimm met de LS1be samen met de Mu1 muziekspeler. Die set klonk zeer uitgewogen, detailrijk met een fraai ruimtelijk plaatje.
Ook bij Chattelin was wat moois te beluisteren in de vorm van de kleine Spaanse Koma's op een Zanden geïntegreerde versterker (foto 14). Die kleine luidsprekers doen vele grotere verstommen denk ik met een mooie stage en veel energie, ook in het laag.
Ook de Goldmunds klonken erg goed, er stond alleen muziek op, ik dacht Brahms, waar ik totaal geen referentie bij heb.
Op foto 2 staan de Wilson Alexx luidsprekers, aangedreven door D' Agostino electronica. Klonk erg goed maar beeldde veel te groot uit.

Ook veel "slechte" sets hoor, opvallen was het best grote aantal gewoonweg plat klinkende sets, zoals de Klipsch luidsprekers. Daar was ik dan ook snel weg. Ook e grote Piega's (foto 1) konden met niet bekoren. Kan ook aan de muziekkeuze liggen.

Quote from: Technative on September 24, 2018, 22:33:33 PM
Fraai! Veel moois te zien dus blijkbaar. Lijkt ook wel of de ruimtes groter zijn dan ik me kan herinneren.

Hoe was de weergave eigenlijk? Meestal wordt de (beroerde) akoestiek genoemd als grote boosdoener wanneer het niet klinkt. Hoe was het niveau gemiddeld dit jaar?

En heb je toevallig ook de nieuwe Takumi draaitafel gezien of gehoord?
Thanks! De ruimtes lijken vooral groter door het gebruikt van groothoek. Zijn dezelfde ruimtes als vorige jaren ;)
Er was in diverse ruimtes best veel gedaan aan akoestische aanpassingen. Schermen, panelen, noem maar op en dat scheelt. Over het algemeen was het goed te doen.
Ik heb eerlijk gezegd weinig tot niets op draaitafels gelet  :/

Onder013

Quote from: AudioEnZo on September 25, 2018, 07:44:25 AM

Thanks! De ruimtes lijken vooral groter door het gebruikt van groothoek. Zijn dezelfde ruimtes als vorige jaren ;)

Het viel mij op dat op de foto's geen mensen "in de weg staan". Top

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Nb

Bedankt voor de foto's. Zit heel wat exotisch ogend spul bij.

AudioEnZo

Graag gedaan :) Ja er was zeker exotisch spul te horen, ook voor vaak exotische bedragen....

Martin!!!

Mooie foto's, de onvolprezen Aptitlig zag ik ook weer voorbij komen op foto 12  :)
mainly British stuff

AudioEnZo

Thanks Martin. Ja die Ikea doet nog steeds goede zaken in de HighEnd  :)