News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Set van Joris

Started by Joris, September 12, 2018, 10:23:12 AM

Previous topic - Next topic

chansig

Quote from: Joris on September 12, 2018, 10:41:00 AM
Nee, absoluut niet, gaan enorm laag

Gave set om te zien. Speakers zijn ook mooi.

Wat bedoel je met enorm laag ? Gesloten systeem als ik het zo zie ? Enorm laag is voor mij zekers onder de 30 Hz.

In muziek zeker niet altijd nodig, maar fijn als het er wel is dat een systeem het ook kan.

Gr. Hans

Technative

Quote from: chansig on September 12, 2018, 21:15:40 PM
Gave set om te zien. Speakers zijn ook mooi.

Wat bedoel je met enorm laag ? Gesloten systeem als ik het zo zie ? Enorm laag is voor mij zekers onder de 30 Hz.

In muziek zeker niet altijd nodig, maar fijn als het er wel is dat een systeem het ook kan.

Gr. Hans
Hangt natuurlijk ook af van je muzieksmaak, maar ik mis meestal wel iets wanneer er geen sub of een kleine sub in een set meespeelt en de fronts ophouden bij 30 Hz.

Zeker muziek van Roger Waters is gebaat bij een weergave die zo laag (en zo hoog) mogelijk doorloopt.

Maar ik ken de specs van deze luidsprekers niet en bovendien zag ik dat er ook space optimization is uitgevoerd. Wellicht dat ook nog wat bijdraagt aan de beleving.
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Joris

Hertzen en cijfertjes zeggen (mij) niks, ik vind dat ze heel laag gaan.

Dat er space optimalisation is toegepast wil niet zeggen dat het laag is aangedikt.

chansig

Helder....voor jou gaan ze laag genoeg. Mooi.

Je laatste zin begrijp ik niet helemaal. Ik mag hopen dat space optimalisation er niet voor zorgt dat het laag aangedikt klinkt.

Gr. Hans

SMF spam blocked by CleanTalk