News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Zelfbouw lattenabsorbers in HT Equilibrium

Started by Maikel, August 05, 2018, 13:44:38 PM

Previous topic - Next topic

AudioEnZo

Maikel

Quote from: AudioEnZo on April 07, 2022, 17:44:35 PM
Mooi resultaat, top!
Ja ze hingen in de lokale electro-shop (Amorn) en wat me al een tijdje opvalt is dat de eigenaar spulletjes heeft die voor de verandering geen rotzooi zijn, net ietsje duurder dan elders maar wel goede kwaliteit

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Zojuist Matrix Resurrections gescoord op blu-ray

Vooral als matrix fan wel heel gaaf
Misschien dit weekend even kijken

Overigens kwam ik erachter dat de lokale electronica winkel die nu m'n inverter repareert ook m'n blu-ray player wilde proberen te repareren
Ik moet dan start kosten betalen maar dat is heel weinig. Moeite waard om te proberen

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

Quote from: Maikel on September 30, 2022, 07:58:42 AMOverigens kwam ik erachter dat de lokale electronica winkel die nu m'n inverter repareert ook m'n blu-ray player wilde proberen te repareren
Ik moet dan start kosten betalen maar dat is heel weinig. Moeite waard om te proberen

Hopelijk lukt dat. Altijd proberen.

Maikel

Quote from: Nb on September 30, 2022, 11:34:13 AMHopelijk lukt dat. Altijd proberen.
Nog niet gedaan maar bedacht me vd week nog dit te doen

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Zag een 5m 8K ultra HD HDMI kabel liggen in m'n favoriete electronica winkel voor zo'n 12€ en kon m niet laten liggen. Gister aangesloten en t resultaat is best wel heel gaaf!

En een impressie

Film: Dune
Geluid (Atmos) gedownmixed door de versterker klonk ook fantastisch. Goeie aanrader

Wat vooral opviel was de resolutie die aanzienlijk beter is geworden met deze kabel

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

AudioEnZo

Goede aankoop en verbetering voor niet al teveel geld, altijd leuk  :azn:

Maikel

Quote from: AudioEnZo on December 19, 2023, 11:45:50 AMGoede aankoop en verbetering voor niet al teveel geld, altijd leuk  :azn:
Jazeker, ik was paar weken geleden in dezelfde winkel om ook de 1m variant te scoren, ze hadden niets meer. Volgende keer weer :)
Het verschil is behoorlijk aanzienlijk.
Pas nog een film in de HT gekeken
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

De winkel leek geen exemplaren meer te krijgen. Ik heb dus online besteld, hetzelfde merk en type als de "lange" 5m variant
You cannot view this attachment.
De appleTV, Blueray player en de beamer zijn dus nu gekoppeld

Verder heb ik de voorkant onder het scherm met mat-zwarte panelen bekleed, dat zal de directe reflectie van de beamer weer wat verminderen

Laatste nieuwtje is dat ik bezig ben met het enigzins automatiseren van de HT, knop op t dashboard voor in- en uitschakelen van de HT en dan Beamer, subwoofer, achter-kanaal speakers (actief) en versterker worden dan ingeschakeld. Op een later tijdstip automatisch licht (philips hue) en Airco, beamer en amp standby etc
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

AudioEnZo

Kijk aan, toch nog een paar kabels weten te bemachtigen, top.

En de automatisering is altijd leuk. Hier gaat bijv de kamer- en tuinverlichting een kwartier voor zonsondergang aan. De tuinverlichting gaat automatisch weer uit bij zonsopgang.
Keuken-, toilet- en trapverlichting gaan aan en uit via bewegingssensoren.
Alles Hue 😁

Maikel

Quote from: AudioEnZo on March 22, 2024, 11:59:11 AMKijk aan, toch nog een paar kabels weten te bemachtigen, top.

En de automatisering is altijd leuk. Hier gaat bijv de kamer- en tuinverlichting een kwartier voor zonsondergang aan. De tuinverlichting gaat automatisch weer uit bij zonsopgang.
Keuken-, toilet- en trapverlichting gaan aan en uit via bewegingssensoren.
Alles Hue 😁
Yep, ik wil altijd graag de lokale handelaar onderstuenen door daar te kopen mits ze goede kwaliteit hebben, ik heb inmiddels zo m'n adresjes, maar als ze t niet hebben, dan is online betellen ook altijd een optie.
Vooral voor m'n electronica bestel ik bijna altijd online.

Ja home automation; ik heb verlichting in de woonkamer, mijn werkplek, carport buiten, slaapkamer en nu de HT geautomatiseerd, dan de Airco in de woonkamer en slaapkamer en binnenkort de HT. Verder muziek beneden start en stopt bij binnenkomende gesprekken, gaat harder en zachter nav of de vrouw thuis is en uit bij slapen en aan bij 's ochtends beneden komen. Al dit dan afhankelijk of we thuis zijn. Als we met een van de auto's thuiskomen gaat de AC en licht al aan voordat we binnen zijn (bluetooth long range modules in de auto's. Vanzelfsprekend gaan licht en AC uit als we weg gaan en ook als we gaan slapen. Mooi dashboard ervoor gemaakt voor aan de muur en op de telefoon  :K
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

AudioEnZo

Ha ha, nerd  :cool:

Gemak dient de mens en met techniek kan gewoon heel veel tegenwoordig!

Maikel

Quote from: AudioEnZo on March 25, 2024, 09:29:21 AMHa ha, nerd  :cool:

Gemak dient de mens en met techniek kan gewoon heel veel tegenwoordig!
Hahaha ja dat ben ik wel.
Ja gemak is wel heel handig, als t werkt, met name de eerste jaren had ik veel bugs. Heb alles met scripts zelf geprogrammeerd en des te complexer ik t maakte des te meer fouten erin zaten. Afgelopen jaar zijn alle bugs eruit en kan ik t systeem aanpassen zodat dat er wat omvalt
Mooie is dat ik op t dashboard een mooi aantal parameters zelf kan aanpassen
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Soow gister en vandaag de automatisering voorbereid.
Ik zat met een klein dilemma. Heb destijds m'n van den hul stekkerblok overgezet naar de HT waardoor ik de nette/degelijke verbindingen zoveel mogelijk wil behouden. Tegelijkertijd wilde ik ook geen stekkers gaan afknippen maar de originele stekkers behouden. Helaas kon ik geen contra stekkers vinden (alleen de Thaise variant platte stekkers) voor de euro-stekkers
Dus ik moest weer creatief zijn:

Ik heb een remote bestuurbare (via netwerk) relay module met 4 kanalen:
1. beamer (dit is de ronde stekker met dikke kabel)
2. Versterker
3. Subwoofer
4. Rear speakers (actief)

De laatste drie aansluitingen zijn de 'blokken' de contra-stekkers. Op de plek van de kroonsteen wordt het relay aangesloten

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Onder013

Quote from: Maikel on March 26, 2024, 15:16:22 PMSoow gister en vandaag de automatisering voorbereid.
Ik zat met een klein dilemma. Heb destijds m'n van den hul stekkerblok overgezet naar de HT waardoor ik de nette/degelijke verbindingen zoveel mogelijk wil behouden. Tegelijkertijd wilde ik ook geen stekkers gaan afknippen maar de originele stekkers behouden. Helaas kon ik geen contra stekkers vinden (alleen de Thaise variant platte stekkers) voor de euro-stekkers
Dus ik moest weer creatief zijn:

Ik heb een remote bestuurbare (via netwerk) relay module met 4 kanalen:
1. beamer (dit is de ronde stekker met dikke kabel)
2. Versterker
3. Subwoofer
4. Rear speakers (actief)

De laatste drie aansluitingen zijn de 'blokken' de contra-stekkers. Op de plek van de kroonsteen wordt het relay aangesloten

Dat ziet er inderdaad heel creatief uit :grin:

Groetend,

Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

SMF spam blocked by CleanTalk