News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Zelfbouw lattenabsorbers in HT Equilibrium

Started by Maikel, August 05, 2018, 13:44:38 PM

Previous topic - Next topic

Technative

Gefeliciteerd Maikel! Lekker genieten man!
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Maikel

Quote from: Technative on April 10, 2020, 11:23:00 AM
Gefeliciteerd Maikel! Lekker genieten man!
Dank je wel Paco. Super blij mee.
Gister nog even de audio setting op dolby 5.1 gezet waarbij de AppleTV de audiostream intern omzet naar dolby digital en vervolgens de versterker er weer wat van probeert te maken. Gevolg; geluid heeft minder samenhang/bubble en t klinkt agressiever en minder natuurlijk.

Teruggeschakeld waarbij de AppleTV de audio als een multichannel bitstream aanlevert (vraag me af hoe dat werkt) en dan klinkt alles minder geforceerd en best wel lekker, hoewel niet zo indrukwekkend als een dts-hdma signaal dus als ik de huidige player nog aan de praat kan krijgen of goedkoop een andere BD kan scoren komt ie er wel naast te staan.

Helaas nu last van m’n oren. Opkomende oorontsteking waar ik niet blij en een beetje bang voor ben. Dus gister al begonnen met een kamille onder de handdoek oma-behandeling gedaan en vandaag nog maar een keer doen. Begon zojuist enorm te regenen. Geen idee of dat nu juist goed of niet goed zou zijn. Blij dus maar aankloten helaas.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

Onder013

Kamille behandeling.
Mijn moeder geloofde er heilig in. Ze maakte er thee van om te spoelen bij keelpijn, kiespijn, griep, hoofdpijn, koortslip, etc, etc :)
Wat moet ik me voorstellen bij "onder de handdoek" behandeling?

Sterkte Maikel en geniet van de HT (maar vergeet de stereo niet 8) )

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Technative

Even doorbijten Maikel. Komt vast wel weer goed allemaal (ook al is het k*t natuurlijk).

Ik heb overigens dezelfde ervaring qua audioweergave met mijn Dune spelers. Ook die kunnen zelf dd5.1 maken of bitstream weergeven. Ik dacht altijd dat bitstream de rauwe audio data was waardoor de versterker het kan decoden en weergeven. Bitstream klinkt bij mij iig duizend keer beter en ik dacht dat dat kwam omdat de versterker hier nu eenmaal voor gebouwd is.

Sterkte en beterschap!
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Maikel

Quote from: Onder013 on April 11, 2020, 11:46:13 AM
Kamille behandeling.
Mijn moeder geloofde er heilig in. Ze maakte er thee van om te spoelen bij keelpijn, kiespijn, griep, hoofdpijn, koortslip, etc, etc :)
Wat moet ik me voorstellen bij "onder de handdoek" behandeling?

Sterkte Maikel en geniet van de HT (maar vergeet de stereo niet 8) )

Groetend,
Henk
Hoi Henk,
Kokend heet water, dan de (gedroogde) kamille erin. M’n oma en moeder deden er altijd een theelicht-warmer onder, maar die heb ik niet. Dan ga je aan tafel zitten. Hoofd boven de kom met kamille-soep, handdoek over hoofd zodat de hete dampen direct je neus en hoofdholtes in gaan. In en uitademen via je neus. Zo’n 30-40 min totdat de kamille-soep niet meer heet genoeg is dat t werkt.
Spoelen doen we met zout heet water, met kamille spoelen kende ik niet, ga ik dat vanavond ook nog proberen. Gorgelen met t hoofd achterover bedoel je ?

Ik heb altijd de radio WWOZ uit New Orleans aanstaan en zaterdag hebben ze Ierse volksmuziek. Een heel erg welcome afwisseling in deze gekke tijden. Check maar eens www.wwoz.org

Quote from: Technative on April 11, 2020, 11:57:50 AM
Even doorbijten Maikel. Komt vast wel weer goed allemaal (ook al is het k*t natuurlijk).

Ik heb overigens dezelfde ervaring qua audioweergave met mijn Dune spelers. Ook die kunnen zelf dd5.1 maken of bitstream weergeven. Ik dacht altijd dat bitstream de rauwe audio data was waardoor de versterker het kan decoden en weergeven. Bitstream klinkt bij mij iig duizend keer beter en ik dacht dat dat kwam omdat de versterker hier nu eenmaal voor gebouwd is.

Sterkte en beterschap!
Ja joh, k met p is t echt. Heb ook gewoon geen energie voor alles dus er blijft nogal wat liggen hierzo. Hopelijk de laatste week zo

Ja grappig. Ik had toen ik de dune had deze versterker niet. De dune kon ik zelf laten decoderen en dat deed ie best heel goed. T analoge gedecodeerde geluid kan je dan per kanaal naar een versterker sturen.
Dat kan (en wil ik ook niet) via de AppleTV dus alles gaat nu digitaal met HDMI de amp in. Die stream is bitstream, staat ook zo ik t display van de amp. Ben benieuwd of niet alleen t beeld bij nieuwe producties beter is of ook t geluid en of ie dan nog steeds bitstream geeft. Voor nu wel even goed zo maar ben er nog niet zeker van of ik er qua geluid nu op achteruit ga of niet. Bij sommige films is een dolby atmos track bijgevoegd maar die kan m’n versterker natuurlijk niet decoderen en dat zijn er eerlijk gezegd ook maar een handje vol.

Nu snap ik sommige puristen wel die er dan toch een aparte speler naast zetten en de HDR disk kopen. Maar voor nu is t wel even goed. Dit is wel genieten hoor!! Misschien is t geluid ook wel net zo goed. Heb nog niet echt een film gezien waar ik de soundtrack zo van kende.

Bedankt voor de beterschap wensen. T gaat alweer ietsje beter

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set

Onder013

Gorgelen met t hoofd achterover bedoel je ?

Inderdaad.

Bij keelpijn, kiespijn, ed was de opdracht om het in de mond te houden tot het koud was.
Ik vond het goor spul en heb het mijn kinderen nooit aangedaan :)

Zet 'm op Maikel
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Gister avond Sin city 2 “A dame to kill for” gekocht via iTunes en gekeken. Erg blij met de AppleTV, hij maakt er een mooi plaatje van zeg!

Deze foto is van t scherm gemaakt

Edit: had je advies precies opgevolgd Henk maar mocht niet baten. Gister uiteindelijk toch naar ziekenhuis gegaan en medicijnen gekregen. Kon nog maar zo’n 20-30% horen en dat werd me wat te gortig

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Technative

Quote from: Maikel on April 25, 2020, 10:21:40 AM
Gister avond Sin city 2 “A dame to kill for” gekocht via iTunes en gekeken. Erg blij met de AppleTV, hij maakt er een mooi plaatje van zeg!

Deze foto is van t scherm gemaakt

Edit: had je advies precies opgevolgd Henk maar mocht niet baten. Gister uiteindelijk toch naar ziekenhuis gegaan en medicijnen gekregen. Kon nog maar zo’n 20-30% horen en dat werd me wat te gortig

Ziet er goed uit inderdaad. Vold de 2e alleen wel een beduidend minder goede film dan de 1e. Wat vond jij ervan?

Sterkte met de oorontsteking Maikel! Moet wel weer goed komen toch?

Maikel

Quote from: Technative on April 25, 2020, 10:27:38 AM
Ziet er goed uit inderdaad. Vold de 2e alleen wel een beduidend minder goede film dan de 1e. Wat vond jij ervan?

Sterkte met de oorontsteking Maikel! Moet wel weer goed komen toch?
Ja leuk dat je dat zegt. Qua geluid kan ik er niet veel van zeggen. Qua beeld was t smullen, eigenlijk nog wel meer dan deel 1, die beduidend sterker was qua verhaallijn. Maar cinematografisch was t een heuse smulpartij, ik had echt een aantal keren een wow-momentje. Supergaaf gedaan. Ik was al moe dus ben ergens aan t eind van de film in slaap gevallen

Gelukkig is de ontsteking niet naar de oren gegaan, had ook geen pijn, alleen zat t dicht. Maar de keelontsteking die ik dacht de baas te zijn zat er volgens de dokter nog. Via de buisjes is alles natuurlijk met de oren verbonden dus vandaar. Gaat vandaag al iets beter. Hoor nu wel soort van mono, alleen met rechts haha. Dat gaat nog goed komen.

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Onder013

Lijkt me geen pretje om dat probleem te hebben met je gehoor Maikel.

Sterkte en beterschap.

PS
Hoe gaat het eigenlijk bij jullie in Thailand met dat verrekte virus? Het handhaven van discipline lijkt me daar nog lastiger dan hier. Bovendien is het leven daar meer gericht op buitenshuis?
Synergie:

Maikel

Quote from: Onder013 on April 25, 2020, 11:27:57 AM
Lijkt me geen pretje om dat probleem te hebben met je gehoor Maikel.

Sterkte en beterschap.

PS
Hoe gaat het eigenlijk bij jullie in Thailand met dat verrekte virus? Het handhaven van discipline lijkt me daar nog lastiger dan hier. Bovendien is het leven daar meer gericht op buitenshuis?
Hoi Henk,
Nou inderdaad, best een beetje eng als je gehoor minder wordt. Hoewel ik weet dat de buisjes vol prut zitten en t theoretisch een gevolg van de keelontsteking is. Gelukkig gaat t al ietsje beter nu.

Ja heb je goed. Thaise mensen dragen altijd een masker... onder hun kin
We hebben hier sinds enkele weken een avondklok omdat mensen toch gezellig buiten gingen zitten drinken samen.
Toen twee weken geleden totaal verbod op alcohol dus t samenschool gedrag is hier nogal moeilijk weg te krijgen. Verder werkt zo’n laag ontwikkelingsniveau (iq?) als we hier veel hebben niet mee in dit soort situaties.
Succes daarzo en geniet van je weekend!!

Ik heb lekker blues op staan hier via radio (WWOZ)

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

AudioEnZo

Mooi dat je gehoor alweer bijtrekt. Is idd heel eng, had het een jaar of 2 terug, heeft een hele tijd geduurd voordat alles weer op oorlogssterkte is.
Nu alleen nog maar een piep in mijn kop op ong. 7000Hz

Maikel

Quote from: AudioEnZo on April 25, 2020, 11:55:34 AM
Mooi dat je gehoor alweer bijtrekt. Is idd heel eng, had het een jaar of 2 terug, heeft een hele tijd geduurd voordat alles weer op oorlogssterkte is.
Nu alleen nog maar een piep in mijn kop op ong. 7000Hz
Yep die piep heb ik ook, heel luid, en al twee weken Zal idd ong 7000Hz zijn. Nou heb ik zowiezo een gehoorbeschadiging sinds ik puber was dus het is zowiezo verre van perfect haha.
Komt vast goed.

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Onder013

Quote from: Maikel on April 25, 2020, 11:52:30 AM

Ik heb lekker blues op staan hier via radio (WWOZ)

Hier speelt The Teskey Brothers met het album Half Mile Harvest. Erg fijne muziek; beetje jaren zestig soul achtig. Schitterend album. Het gebeurt niet vaak dat ik een nieuw album meerdere keren per week speel. Deze wel.

Aanrader voor het weekend
Synergie:

Maikel

Quote from: Onder013 on April 25, 2020, 12:37:12 PM
Hier speelt The Teskey Brothers met het album Half Mile Harvest. Erg fijne muziek; beetje jaren zestig soul achtig. Schitterend album. Het gebeurt niet vaak dat ik een nieuw album meerdere keren per week speel. Deze wel.

Aanrader voor het weekend
Klinkt me als muziek in de oren.
Ik ben gek op soul, daarom ook zo gek op dit radio station, of ze nu blues, veel Jazz of gospel draaien, t heeft allemaal de nodige hoeveelheid soul, en dat maakt dat t zo lekker klinkt de hele dag door. Ze draaien soms zelfs rap en r&b en n zelfs dat is best te doen (niet altijd, soms zet ik dan zelf wat op).

Trouwens, ik heb het gratis abonnement AppleTV+ geactiveerd. Een soort Netflix, maar dan van Apple.
Context is kwalitatief heel hoog, de mooie bolle kleuren die ik van Apple gewend ben in 4K HDR kwaliteit (die je duidelijk kunt zien in HD) en soundtracks met Dolby Atmos, erg gaaf, maar...
De hoeveelheid content is nogal erg weinig. Welgeteld 4 films en er. Aantal series (ben niet echt van de series).

Heeft iemand van jullie ervaring met streaming films waarbij je per jaar een fatsoenlijk bedrag betaald en je een behoorlijk aantal kwalitatieve titels in mooie kwaliteit hebt?
We hebben Netflix maar heel eerlijk gezegd vind ik t niks, geen diepgang en qua video kwaliteit vind ik t t net niet, geen idee of dat door compressie komt maar het hele Netflix gebeuren komt bij mij artificieel over. Ben ook wel benieuwd naar jullie mening daarover eigenlijk.

Kort samengevat: ik vind AppleTV+ geweldig qua beeld+geluid maar kwantiteit is niet goed
Ik vind Netflix kwantitatief prima, erg veel titels maar kwalitatief heb ik echt een issue met ze
Ik zie vanalles voorbijkomen van Amazon tot filmland maar wat is voor films goed en betaalbaar?

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set