News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Zelfbouw lattenabsorbers in HT Equilibrium

Started by Maikel, August 05, 2018, 13:44:38 PM

Previous topic - Next topic

Onder013

Quote from: Maikel on May 24, 2020, 15:36:12 PM
Zojuist van Belkin een mooie cat6 netwerkkabel gekocht. Kabel tussen de provider-router en mijn router was cat5e en is nu cat6
Kabel tussen mijn router en de muur-outlet die naar boven/HT loopt vervangen. Gevoelsmatig is de kabel die er nu tussen zit wat dikker maar ik ga deze tzt ook voor eenzelfde Belkin vervangen.
Ik zie dat de kabel naar m’n pi+DAC een cat7 kabel is.
Iemand van jullie ervaring met een mooie cat6/6A/7 kabel met goede prestaties in een audio setup? Iets wat nog fatsoenlijk betaalbaar is?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ha Maikel,

De Belden 1885ENH Netwerkkabel CAT 7 S/FTP 4 x 2 x 0.25 mm² Grijs is een voortreffelijke kabel. Hij presteert het best met Telegärtner connectoren.
Je koopt de kabel voor rond de 2 Eur per meter.

Succes,
Henk

PM
Zoals Paco al aangaf verdient het aanbeveling om het laatste stukje van je netwerk - bijvoorbeeld vanaf een switch dicht bij je eindapparatuur zoals de pi - te voorzien van de kabel die jij het beste vindt.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Geweldig mannen, daar heb ik zeker wat aan, ik ga eens even kijken

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Leuke kleine update (ook hier). Er is als soort van kerstkado, een NAS (netwerk opslag) onderweg. Die zijn erg duur hier in Thailand (ze zijn nog niet zover hierzo) dus die komt uit NL.
Ik heb een Synology DiskStation 220+ besteld die ik ook voor Plex / video kan gebruiken.
Ga Plex vooral gebruiken om een mooie bibliotheek te hebben en om films te streamen. Ik heb nog een boel arthouse films op een disk staan. Natuurlijk komen er dan ook wat mooie 4K films op te staan waar de AppleTV vervolgens dan wel raad mee weet.
Zo ben ik denk ik boot video (en ook voor audio in m’n stereo-set topic) redelijk goed voorbereid voor de toekomst denk ik.
Verder wordt de NAS dan nog gebruikt voor backups die ook erg belangrijk zijn.

Het lijkt trouwens een behoorlijk apparaat maar t is niet veel groter dan een kleine ups haha

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

AudioEnZo

Hier dan ook een reactie ;)

Hou er rekening mee dat een NAS geen backup apparaat is he. Al ie stuk gaat kan het zomaar ook meteen de 2 schijven verruineren. Beter om daar een externe schijven voor te gebruiken, elders opbergen en af en toe verversen.

Maikel

Quote from: AudioEnZo on December 13, 2020, 09:05:34 AM
Hier dan ook een reactie ;)

Hou er rekening mee dat een NAS géén backup apparaat is hè. Al ie stuk gaat kan het zomaar ook meteen de 2 schijven verruïneren. Beter om daar een externe schijven (nooit één) voor te gebruiken, elders opbergen en af en toe verversen.
Mmmm daar heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht. De schijven zelf staan in RAID1 dus zijn exacte kopieën maar je hebt inderdaad gelijk. Als tijdens het schrijven de NAS hardware zelf overlijd heb je inderdaad wel echt een probleem. Zowiezo kun je op deze manier off-site ook een backup houden.
Wat slim bedacht zeg. Dank je, dat ga ik dan inderdaad doen. Ga ik wel in stappen doen want de twee disks ga ik in januari aanschaffen, das ook er. Leuke slof geld. En dan de derde disk er. Maandje later.
Wissel je op die manier beide disk welke maand oid? Dus Jan: org1+org2
Feb: reserve+org2
Mar: org1+org2
Apr: org1+ reserve
Hoe weet je met RAID1 dan zeker dat ie de reserve disk overschrijft?
Hoe doe jij dat dan?

Edit: aah I’m lees je post niet goed, sorry
Reserve externe disk gebruiken. Check!!
Dan snap ik m helemaal
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Onder013

Ha Maikel,

Ik gebruik een Seagate Archive schijf als backup voor de belangrijke data die op de Nas staat. De Seagate Archive schijf is niet de allersnelste, maar is ontworpen op betrouwbaarheid en schijfruimte.
De schijf is via usb verbonden met de Qnap Nas. Via een Qnap backup functie worden er regelmatig backups / synchronisaties gemaakt van geselecteerde bestanden / directories.

Geeft een veilig gevoel. Laatst begaf de voeding van de Qnap Nas het. De eerste reactie was: als de schijven maar niet beschadigd zijn. Er was na vervanging van de voeding geen schade, maar het was een geruststellende wetenschap dat er nog een reserve was.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Quote from: Onder013 on December 13, 2020, 16:10:31 PM
Ha Maikel,

Ik gebruik een Seagate Archive schijf als backup voor de belangrijke data die op de Nas staat. De Seagate Archive schijf is niet de allersnelste, maar is ontworpen op betrouwbaarheid en schijfruimte.
De schijf is via usb verbonden met de Qnap Nas. Via een Qnap backup functie worden er regelmatig backups / synchronisaties gemaakt van geselecteerde bestanden / directories.

Geeft een veilig gevoel. Laatst begaf de voeding van de Qnap Nas het. De eerste reactie was: als de schijven maar niet beschadigd zijn. Er was na vervanging van de voeding geen schade, maar het was een geruststellende wetenschap dat er nog een reserve was.

Groetend,
Henk
Hoi Henk, sorry had je reactie nooit gelezen

De NAS is inmiddels actief, erg blij mee
Krijg alleen PlayerXtreme (speciaal aangeschaft) niet aan de praat op de AppelTV4K, als iemand nog een tip heeft

Pas op een lokale markt een leuke nieuwe aanwinst gescoord:

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Klein update:
Heb twee plastic zwarte platen gekocht bij de boekenwinkel. Te hebben wat meer reflectie in t hoog want ik heb al erg veel hoog demping.  Ze komen aan de voorkant onder het scherm.
Verder had ik een tijd geleden 3 plaatjes van ongeveer hetzelfde materiaal gekocht als ik al op de muur heb en dubbelzijdige stukjes tape. Die komen vlakbij de beamer op t plafond om eerste strooi licht weg te halen
Zal één deze dagen wat foto's maken en ga ik ermee aan de slag

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Zo dan. De boel aan t plafond en muur geplakt met dubbelzijdige 3M stukjes tape. Van die stukjes die je er weer makkelijk af kan halen. Waren in de aanbieding dus een hele zooi van gekocht

Zo was t:

Panelen voorbereid:

Zijkanten voorzien van de plastic plaatjes hierboven. En onderkant voorzien van leftover doek:

Omdat de beamer (ondanks dat ie behoorlijk laag hangt om een ideale azimuth te hebben en om plafond reflecties tegen te gaan heb ik enkele stukjes vilt op t plafond geplakt (ik sta met de rug voor t scherm):

Heb nog redelijk wat vilt over dus er komt nog een tweede ronde aan.

Benieuwd welke winst ik hiermee haal. We gaan t meemaken.

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

AudioEnZo

Maikel

Thanks René. Hoop dat we één dezer dagen nog tijd hebben om even een filmpje te pakken boven. Kan ik t even testen haha

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

Maikel

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Nieuwe betaalbare HDMI kabels die t toch iets beter doen. Leuke winst

Eerst ééntje getest met de AppleTV arm daar zie ik een iets scherper beeld met meer definitie. Deze is voor de blu-ray 4K speler. Overigens is mijn beamer 720p wat 1/2 HD betekent maar hij zet een plaatje neer waar menigeen van kan smullen.
Net als bij audio, waarbij de bron-opname veelal erg leidend is, is dat bij video ook zo. Een erg mooi gemasterde 4K HDR (Hoog dynamisch bereik dus veel meer waarden tussen wit en zwart) zie je duidelijk ook terug bij een goede beamer.

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

SMF spam blocked by CleanTalk