Ik speel al jaren zonder sub. Heb dat in t verleden deels opgelost door een vd speakers de woofer-sectie te gebruiken als sub. Resultaat was dan helaas wel dat als iemand al pratend naar links liep ie ineens een dwerg werd haha. Verre van ideaal maar wel gaaf laag met 50 liter lucht door een 25cm woofer in beweging
Nu met de nieuwe versterker waar ik (nog steeds) niks kan instellen verwacht ie een sub dus ik mis soms best wat gelaagdheid in t geluid dus ik dacht vandaag, als ik nou een simpel maar goed satellietsetje met sub koop waarbij ik de sub (die dan natuurlijk actief is) aanstuur via de rca uitgang dan heb ik in ieder geval wat laag.
Nou gebruik ik al een behoorlijke tijd voor m’n surroundkanalen en als simpel setje in de woonkamer actieve speakers van Microlab, een Chinees merk met een voor t geld onwaarschijnlijk goed geluid (ik hoor met gemak DAC filter settings op t setje beneden) dus t moest een setje van Microlab worden.
Vandaag dus voor 50€ een setje aangeschaft (waarbij ik misschien de satellietjes nog als extra kanalen kan gebruiken) en de sub via een kabel aangesloten, stroom aan en proberen.
T geluid valt me echt hele erg mee, t is een 5.25†(ouderwets floppy formaat aka formaat cdrom) dus zo’n 12.5cm, natuurlijk niet indrukwekkend maar t geeft precies t fundament wat ik mistte.
Ik ga zelf nog wel wat bouwen, dat wordt waarschijnlijk een mooi uitgedacht transmission line systeem met een deftige dubbelcoil woofer waar m’n Mitsubishi dan de actieve versterking voor gaat verzorgen maar tot die tijd heb ik in ieder geval een subje:

Sent from my iPhone using Tapatalk