News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Zelfbouw lattenabsorbers in HT Equilibrium

Started by Maikel, August 05, 2018, 13:44:38 PM

Previous topic - Next topic

Maikel

Thanks Paco. Tja schiet nog niet echt op hierzo. Kreeg net video van kameraad die in t park aan t sporten is nu met een gezamenlijke vriend. Wil ik ook wel maar was vanmorgen al moe na 20 min buiten boren en vijlen
Zit niks anders op dan geduld hebben.
Hoe gaat t met jullie?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

Technative

Ja, we moeten allemaal even doorbijten nu. Naast de quarantaine heb ik tijdens een potje squash mijn achillespees geblesseerd. Sporten zit er voor mij op dit moment dus even niet in.

We maken er maar het beste van he. Thuis werken, lekker muziek luisteren en de kids bezig houden...
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Maikel

Quote from: Technative on April 01, 2020, 09:29:06 AM
Ja, we moeten allemaal even doorbijten nu. Naast de quarantaine heb ik tijdens een potje squash mijn achillespees geblesseerd. Sporten zit er voor mij op dit moment dus even niet in.

We maken er maar het beste van he. Thuis werken, lekker muziek luisteren en de kids bezig houden...
Aaiiii doet me zeer als ik er aan denk. Veel beterschap. Hopelijk duurt t niet zo heel lang maar achillespees blessures zijn zeker niet de fijnste.
Yep klopt, vooral veel muziek luisteren is lekker.
Succes met de kids. Ik ben druk met de katten haha

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set

Onder013

Quote from: Technative on April 01, 2020, 08:42:49 AM
Goed bezig Maikel. Zorg goed voor jezelf (en elkaar)!
:goodposting:

Take care Maikel.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Dank je wel Henk. Jij ook!
Misschien heb ik vanavond toch nog een verdwaald kwartiertje. Zou wel mooi zijn als ik t eerste paneel heb hangen. Wordt fantastisch

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

AudioEnZo

Maikel

Yep iedereen, houd jullie haaks inderdaad

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Maikel

Eerste paneel zit erin

Yep, goed opgemerkt, zo krom als een hoepel
Maar dat komt goed. Komen balkjes tussen in t midden om ze recht te trekken

Detail:

Nu t paneel er weer uit gehaald en die dient nu als afteken-mal
Dan kan ik t zo toch niet meer uitstellen en moet ik toch weer met de absorber zelf bezig (dat ding waar t paneel op rust)

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Technative

Goed om weer lekker aan het klussen te zijn Maikel!

Het wordt wel echt een gevaarte zeg! Tis wel een unit aan de muur, zeg maar...

Waar wordt de kromming door veroorzaakt? Spanning? Of is het hout gewoon kromgetrokken?
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Maikel

Quote from: Technative on April 03, 2020, 10:41:57 AM
Goed om weer lekker aan het klussen te zijn Maikel!

Het wordt wel echt een gevaarte zeg! Tis wel een unit aan de muur, zeg maar...

Waar wordt de kromming door veroorzaakt? Spanning? Of is het hout gewoon kromgetrokken?
Soow dat is t zeker. Het is echt zo frustrerend als je gewoon niks thuis kunt doen omdat je geen energie hebt en dan ook t huis nog nauwelijks uit kunt door de crisis zeg maar. Ben erg blij dat ik weer wat hij aan t komen ben.

Haha ja dat wordt t zeker. Gelukkig is t hele bouwsel 30cm van de muur, meer zou ook niet kunnen. Met name zometeen de lattenabsorbers worden wel echt zwaar, maar de kast is ook stevig dus ik denk dat t goed gaat komen. Heb professionele muurankers gebruikt en behoorlijk over-gedimensioneerd.

De grote plaat waar ik de panelen uitgezaagd heb heeft een half jaar buiten gestaan onder de carport
Bij heftige regen en de auto wassen is ie een aantal keren nat geworden (aan één zijde) en weer keurig opgedroogd. Dan trekt de boel dus krom. Had helaas andere prioriteiten maar geeft niet. Is makkelijk weer te herstellen. Das wel t mooie aan hout vind ik, het is zo lekker bewerkelijk. Ik vind het heerlijk om met hout te werken. Nou ja dit is triplex, ik noem t ook maar hout, hoop dat dat ok is

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Maikel

Jeuhhhhh nieuwtje in de HT Equilibrium.
Had t er al eerder over gehad maar door wat persoonlijke omstandigheden moest ik t even een goed half jaar uitstellen.

Als t goed gaat heb ik woensdag (al) een AppleTV 4K 32GB mediaplayer binnen. Die kan 4K in HDR10 met dolby Atmos uitsturen via Netflix (welke nu ook al 4K/HDR ondersteund)

Dus in de nabije toekomst een nieuwe HDR beamer en ooit nog een nieuwe amp voor dolby atmos maar ik kan m nu dus al gebruiken.

Hier de specs:

Video Formats
H.264/HEVC SDR video up to 2160p, 60 fps, Main/Main 10 profile
HEVC Dolby Vision (Profile 5)/HDR10 (Main 10 profile) up to 2160p
H.264 Baseline Profile level 3.0 or lower with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 fps, Simple profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Audio Formats
HE-AAC (V1), AAC (up to 320 Kbps), protected AAC (from iTunes Store), MP3 (up to 320 Kbps), MP3 VBR, Apple Lossless, FLAC, AIFF, and WAV; AC-3 (Dolby Digital 5.1), E-AC-3 (Dolby Digital Plus 7.1 surround sound), and Dolby Atmos

En een plaatje

Oh ja en ook erg belangrijk waarom ik uiteindelijk hiervoor gekozen heb: smarthome ondersteuning
Ziet er van buiten niet indrukwekkend uit. Weet niet hoe de afwerking zal zijn, maar hoe t van binnen opgebouwd is is best wel indrukwekkend

Behuizing wordt als koeling gebruikt (zoals bij een moderne laptop of telefoon)

Fan is op een bepaalde manier opgebouwd waardoor gehele oppervlakte aan de onderkant gebruikt kan worden.

Best wel creatief.
Hopelijk een goede investering om weer mooi wat jaartjes verder te kunnen genieten. De vorige player (Dune) Heeft t een goeie 10 jaar volgehouden, dus die heeft z’n geld wel opgebracht zeg maar.

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Technative

Goed bezig Maikel! Heel benieuwd hoe deze je gaat bevallen. Nog maar een paar nachtjes slapen...  :)

Maikel

Nou anders ik wel. Haha inderdaad nog maar 4 nachtjes
Ik ga jullie natuurlijk op de hoogte brengen en houden.

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Maikel

Vanmiddag de AppleTV aangesloten. Ik kan natuurlijk nog geen gebruik maken van 4K en ook niet van HDR, maar m’n beamer ondersteund wel High RGB wat al een wat uitgebreider kleurenspectrum inhoud. Dat doet ie dan ook op 10 bits dacht ik. Dat kon de vorige player niet en deze wel en dat verschil kun je wel duidelijk zien.
Netflix app al geïnstalleerd
Via YouTube krijg ik er nog geen surround signaal uit. Moet ik nog even mee experimenteren.

Was:

Nu:

Ruimt lekker op zo zeg

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Maikel

Zo, vanavond een heleboel kleine stukjes film en een echte spannende volledige film gekeken (Arbat, een Thaise film) via Netflix. Qua beeldkwaliteit val ik nu al (met m’n HD-ready beamer) regelmatig van de stoel. Ik heb m natuurlijk gecalibreerd en staat nu ook op RGB High dus das wel wat anders dan een standaard setup maar dat ik er zoveel kwaliteit uit kon peuren had ik ECHT niet verwacht.

Qua geluid valt t niet tegen maar hij blijft overal Bitstream weergeven. Wel multikanaals maar volgens mij doet ie de soundprocessing nu dus in de AppleTv zelf ipv in de versterker. Er is een optie om m op 5.1 te zetten. De AppleTV geeft t dan door als surround 5.1
Gaan we dus nog even mee experimenteren.

Conclusie is in ieder geval dat t een mooie keus is waarbij ik er misschien toch ooit nog wel een vaste speler naast ga zetten, maar dat zal niet eerder zijn dan dat ik een HDR beamer heb en dat gaat dit jaar zowiezo niet gebeuren.
Even twee snelle foto’s

En een 4K film. Super scherp. Geen pixel te zien met een scherm dat 2.30m breed is hehe

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set