News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Netfilters

Started by Jan, June 09, 2018, 16:25:26 PM

Previous topic - Next topic

Jan

Er zijn vele netfilters in stekkerblok formaat op de markt, hebben ze nut? De merken die ik ken zijn o.a.:
- PS audio
- Isotek
- Kemp
- Essential Audio Tools
- Pietje Bell
Mij gaat vooral om de klasse II modellen, omdat ik geen aarde aansluiting heb

Welke doet zijn werk goed?
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Nb

Ben ik ook benieuwd naar.

Truder

Quote from: Jan on June 09, 2018, 16:25:26 PM
Er zijn vele netfilters in stekkerblok formaat op de markt, hebben ze nut? De merken die ik ken zijn o.a.:
- PS audio
- Isotek
- Kemp
- Essential Audio Tools
- Pietje Bell
Mij gaat vooral om de klasse II modellen, omdat ik geen aarde aansluiting heb

Welke doet zijn werk goed?
Ik had een Hms Energia gefilterd stekkerblok hetgeen aan vervanging toe was na 20 jaar ivm de totaal andere vervuiling op vandaag.
Ik heb dat hms energia gemeten met een isotek mains noise analyser en dat filter liet bijna alles gewoon door.
Na lang zoeken en uittesten kwam ik uit bij Puritan en dat bevalt uitstekend.

Onder013

Is de versterker ook gevoed via het blok met filter? Men zegt dat een filter de dynamiek wegneemt?
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Truder

Ja , ook mijn Hegel hangt erop en zonder dynamiek verlies. Als iemand ze wil kan ik wat gegevens en video's van de metingen sturen. Stuur maar een mail of pm.