News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Router switch of linieare voeding

Started by Frank2, February 26, 2018, 12:10:13 PM

Previous topic - Next topic

Frank2

Pas geleden heb ik de linieare voeding van mijn hdd op mijn audiogroep aangesloten ipv wcd en dat kon ik goed horen. Het enige wat ik mij nu afvraag is de router, deze zit met een switchvoeding op een wcd. Maakt dat ook een groot verschil indien deze op een linieare voeding wordt aangesloten en ook op de audiogroep?
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Jan

Persoonlijk zou ik de (goedkope) geschakelde voedingen vervangen voor een lineaire.
Wat is de spanning en stroomsterkte van de geschakelde voeding?
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Onder013

Quote from: Jan on February 26, 2018, 16:11:30 PM
Persoonlijk zou ik de (goedkope) geschakelde voedingen vervangen voor een lineaire.

Eens. Maarrr :) de kwaliteit van de lineaire voeding is goed te horen. Voor de switch in het netwerk gebruik ik een Kingpin-achtige voeding. Dat maakte een groot verschil met de standaard schakelende voeding.
Een router die in het netwerk voor de switch is geplaatst maakte heel veel minder winst met een lineaire voeding. Een voeding voor een router kan een redelijk forse stroom (Amp/I) eisen.
Btw. Het type en merk switch in het netwerk maakte ook nog eens een verschil.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Frank2

Quote from: Jan on February 26, 2018, 16:11:30 PM

12 volt Sitecom router kreeg ik bij het abbo van caiway. 0,5A
Ik gebruik geen switch voor ethernet.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Martin!!!

Quote from: Frank2 on February 27, 2018, 07:36:27 AM
12 volt Sitecom router kreeg ik bij het abbo van caiway. 0,5A
Ik gebruik geen switch voor ethernet.

Ga dat nou maar wel doen......
mainly British stuff

Frank2

Je weet Martin heb het getest het bracht geen verbetering, dus nee geen switch, heb het trouwens ook niet nodig, ethernet kabel gaat van de router rechtstreeks naar de moon streamer

Nb

Onder013

Quote from: Nb on February 27, 2018, 18:08:50 PM
Waarom, als ik vragen mag?

Mijn twee centen :R:
Omdat het de weergave op een hoger kwaliteitsniveau brengt. De switch die direct bij de set is geplaatst fungeert als een soort ontkoppelpunt (o.a. afscherming wordt ontkoppeld).

Op basis van mijn ervaringen zijn de voorwaarden:
- dat de switch voorzien is van een hoogwaardige lineaire voeding
- hoogwaardige cat kabel van switch naar streamer
- een set die voldoende oplossend vermogen heeft om het verschil te laten horen

"Even" een switch er tussen plaatsen is niet de weg om te gaan. De gehele topologie van het netwerk en de daarin geplaatste componenten moeten hoogwaardig zijn. Daarbij geldt de regel dat hoe dichter de netwerk component bij de streamer is, hoe meer effect verwacht mag worden. De cat-kabel van de switch naar de streamer is daarbij de dichtstbijzijnde component.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Nb

Duidelijk .Ik maak zelf alleen gebruik van bluetooth, ( voor mij goed genoeg) voor digitale stromen of radio maar was daar toch wel nieuwsgierig naar.

Jan

Heb een router van Tele 2. Van daaruit wordt de telefoon en de TV-tuner bekabeld aangesloten. Laptops, Smartphone en Streamer gaan via wi-fi. Door de standaard voeding te vervangen in een betere krijg ik dan een betere geluidskwaliteit op de Streamer? Streamer is een Steljes Audio MS2.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics