News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Set van Jan

Started by Jan, January 07, 2018, 17:08:08 PM

Previous topic - Next topic

Jan

Het lijkt erop dat het geluid iets levendiger is, maar wil wat langer luisteren om echt een oordeel te geven.
Voordeel van de SIHF Siliconenkabel is dat het erg soepel is, het is vele malen soepeler dan de Belden 19364 kabel.

Ik mag af en toe graag wat uitproberen, mits het voor mij betaalbaar is.

Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Jan

Vandaag muziek op LP's geluisterd. Eerst met de Pro-Ject SpeedBox aangesloten tussen de SBooster 16 vac voeding en Pro-Ject Perspective platenspeler, maar deze wordt toch meer dan handwarm.  Heb de SpeedBox ontkoppeld en draai de LP's nu zonder SpeedBox af. De motor van de platenspeler wordt niet echt warm. Hoor op dit moment niet echt verschil in het geluid.
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Meze Audio 99 Classics

Jan

Heb vandaag naar het album Live van Golden Earring op 2LP geluisterd. Heb geen gebruik gemaakt van de Pro-Ject SpeedBox. Gehoormatig hoor ik geen verschil of ik wel-of-geen SpeedBox gebruik.
Heb in de tussentijd met twee verschillende RPM apps gemeten wat de draaisnelheid is. Het kwam uit op 33,42 rpm. Weet niet of zo'n app een goede meet indicatie is. Misschien geeft een stroboscoop een betere indicatie.
Meze Audio 99 Classics

Jan

Ook hedenochtend heb ik weer naar LP's geluisterd. Wil proberen om op de zondagochtend LP's te draaien en op de zaterdagochtend CD's. Zondags heb ik weinig tot geen verplichtingen, maar op de zaterdag wel, daarom luister ik op de zaterdag naar CD's.
Ook vandaag weer de draaisnelheid met een RPM-app gemeten. Het was net als vorige week 33,42 toeren. De Pro-Ject SpeedBox is nog steeds ontkoppeld.

Foto van de set zoals het nu is:

Meze Audio 99 Classics

Frits Denon

Mooi, Jan! Lekker genieten.
Speakers Elac: FS 249.3, BS 403 (2x), Hepta Gem, Visonik David
Subs: Elac ESP 2040 (2x), Rel Q200E,
Versterkers: Accuphase E-270, Denon: PMA 2000ae, PMA 2010ae, Scott A436
CD Denon: SACD DCD 2000ae, DVD DBT 3313UD, CD Kenwood DP-880SG
Tuners: Marantz 2120, Denon DNP 720ae, Scott T 526
Draaitafel: Sony PS-X4

Maikel

Quote from: Jan on October 24, 2023, 19:12:58 PMHet lijkt erop dat het geluid iets levendiger is, maar wil wat langer luisteren om echt een oordeel te geven.
Voordeel van de SIHF Siliconenkabel is dat het erg soepel is, het is vele malen soepeler dan de Belden 19364 kabel.

Ik mag af en toe graag wat uitproberen, mits het voor mij betaalbaar is.
Ik gebruik zelf alleen maar on-afgeschermde kabel. Mijn ervaring (volledig subjectief) is dat een metalen scherm de PRaT (Pace Rythm and Timing) er wat uit haalt, wat technisch logisch te verklaren is omdat een metalen 'object' magnetisch een invloed heeft op de electronenstroom door de geleidende kabel. Mooie update
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

Maikel

Quote from: Nb on October 21, 2023, 16:47:18 PMIk heb het in 2 x 4 mm, al een tijd, van mijn Monster Powerblock naar mijn versterker.
Ik heb het al zolang, dat ik niet meer weet of het verschil maakte.
Het kan iig geen kwaad.
Het is een hobby, dus af & toe wat knutselen hoort erbij.
Heey Nils, welkom terug :)
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

Jan

Quote from: Maikel on November 23, 2023, 15:32:32 PMIk gebruik zelf alleen maar on-afgeschermde kabel. Mijn ervaring (volledig subjectief) is dat een metalen scherm de PRaT (Pace Rythm and Timing) er wat uit haalt, wat technisch logisch te verklaren is omdat een metalen 'object' magnetisch een invloed heeft op de electronenstroom door de geleidende kabel. Mooie update
Je hoort verschillende verhalen erover. De één zegt dat je afgeschermde stroomkabels moet gebruiken en de ander zegt onafgeschermde stroomkabels. Ik heb nu volledig onafgeschermde stroomkabels in gebruik.
Meze Audio 99 Classics

AudioEnZo

De powerkabels die ik heb gemaakt zijn ook niet afgeschermd. Wel 3 aderig, dus met aardedraad. Alles staat ook op een geaarde wcd aangesloten.

Geen idee of afscherming iets zou brengen en is ook onmogelijk om te vergelijken, want dat zou alleen maar kunnen als er een identieke kabel zou zijn maar dan met afscherming en die is er niet.